18 Mart 2017 Cumartesi

hayır henüz delirmedim*3


Küçük dünyalar sunar yaşam bize , birbiriyle iç içe geçmiş milyonlarca dünya bir arada yaşam ya çalışır bir komün içinde birbiriyle aynı şeye ihtiyaç duyan varlıklardan öte değiliz hepimiz sevmek ve sevilmek istiyoruz hepimizin ortak gayesi mutlu olabilmek , bir hedef veriliyor daha doğduğumuz andan itibaren o hedefin sonunda ödül olarak zevk sefa veriliyor bize  mutluluk olarak yansıyor bütün bunlar ah ne kolay küçük şeylerden mutlu olabilmek ve ne kadar zor küçük yaşamlar içerisinde sıkışık kalmışken bir ileriye gidebilmek , değişmeyen sabit değerler var birbirine benzeyen milyonlarca şey dünya bir simülasyondan ibaret buna inanıyorum elimde kanıtım yok diğer inandığım şey ise şuan ki mevcut duruma yönelik akıl yürütecek kadar zeki olamayışımız , hani diyorlar ki nesiller geçtikçe hımbıllaşıyor diye , hımbıllığını bilemem ama geçen okuduğum makaleye göre yıllar geçtikçe insanoğlunun zekası artıyor artan bu zeka malesef hala hayatı anlamlandırmaya yetmiyor , neden  fiziksel sabit rakamların ötesine çıkamıyoruz fiziksel sabit , vakit geçtikçe çürüyen meyve gibi insan beyni yıllar geçtikçe soruları içerisinde cevaplar aramaya çalışırken kokuşuyor kendi gözünde dünya olan güzelliyle etkilemeye çalışsa da sabit değişmezlerin varlığı insanın her şeyden soğumasına yeterli geliyor ,hepimiz tutsağız aslında bu dünya ne kadar milyonlarca küçük dünya olsa da  hiçbir şey yapmadan ölümü bekleyen bir insan bile olsak hayat olabildiğine çekilmezliğiyle yine gülümseyecektir. tatlı acı .. Dünyayı kötülemiyorum kimine göre cennet kimine göre cehennemdir dünya orası şahsidir ama şu bir gerçek................... 
 .
.
.
.
.
.
 ( Herkesin gerçekliği kendine burayı ben dolduramam. )

Herkese İyi hafta sonları olsun. 





Gelecek yazısına geçmiş şarkıları ekliyorum. Çünkü birinin geleceği diğerinin geçmişi olabilir..

13 Mart 2017 Pazartesi

İ'm From Aegean

( Layla - Derek and the Dominos )

Sıcak bir yaz günü en az havası kadar sıcak bir yerde doğdum , öyle çok sevmiş olmalıyım ki  uzun süreli olarak çok da fazla uzaklaşamadım bu cennetten kopma yerden buraya gelenle çoktan bilmiştir neresini kastettiğimi , tabi ki caaaağnım EGE 'mden bahsediyorum . Bazı yerler vardır abartılır aman şöyle güzel böyle ihtişamlı falan filan ama Egenin buna ihtiyaacı yok en basitinden düşünmek gerekirse , Ege bu kadar havadar olmasaydı sizce ilk çağlardan beri birçok önemli şeyin merkezi olur muydu ? Hayır hayır egen tarihine girmeyeceğim illa ki isteyen merak eden varsa vikiden öğrenebilir.

Ben daha çok işin doğasındayım özündeyim zaten doğayı çok sevmemin birinci etkeni de Ege bölgesinin o muhteşem doğasıdır ne  karadeniz gibi hırçındır ne  doğuanadolu gibi sert bölgeleri kıyasalamaya girmeyeceğim onun yerine size Egenin yağmurun Egenin dağından Egenin sofrasından bahsederim zaten  yeterince kutuplaşıyoruz artıdan benim gelip burada şu şöyledir bu böyledir demem ukalalık ötesi olur hayat bu tür şeyler için kısa kuşların uçması için uzundur ;)

Geçen hafta yine tatlı bir doğa gezisindeydim , bahar geldi ya beni tutabilene aşk olsun , hem cinslerime nazaran dükkan dükkan mağaza mağaza dolaşıp sezon sonu ürünlerini kovalamam gerekirken bu  doğa aşkı nereden geliyor bilmiyorum ama kendimi bir dağın tepesinde doğa manzarası (dikkat şehir değil) seyrederken bulduğum andaki mutluluk ve huzur başka hiçbir şey de yok kendi özüme dönmüş gibi kendi yerimi bulmuş gibi bütün o hayatı meşgul edip canımız  sıkılmasın diye uydurulan her şeyden uzakta öyle bir duygu ki bu ilk insanın da şimdikilerin de hissedebileceği yalınlıkta ve durulukta

Abartmadan yaşamalı insan olduğu gibi elindekilerle yetinmeli yetinemiyorsa da üretmeli yetirmeye çalışmalı "trekking yapacağım yea" deyip de trekking botudur trekking pantalonudur , halatı  ipi  gözlüğü vs şeyleri alıp  alıp instagram yürüyüşçülerinden olmamalı olan vardır saygı duyuyorum ama onların benim hissettiğim şeyi hissedebileceklerini sanmıyorum. Her neyse

Asıl konuya girmeden size sıradan bir Ege ailesinin yemeğini  söylemek istiyorum bağlantıyı sonrasında anlayacaksınız ,

sıradan bir akşam yemeği ;
-zeytinyağlı ıspanak yemeği
-pırasa yemeği
-kereviz salatası
-pancar turşusu
- yanında turp/roka/tere
- tatlı olarak ise  kabak tatlısı

itiraf etmeliyim ki üniversiteye kadar herkesin bu tarz beslendiğini sanıyordum :) ne zaman Anadolunun farklı bölgelerinden insanlarla tanıştım " sofradan et olmadan doymamcılar" , "makarna pilav olmadan asla diyenler "  ile o zaman aslında    farklı olanın bizler olduğunu anladım. otçul ismi anlam buldu gerçekten de doğa bizim hyatımızın merkezinde soframızda işimizde sevincimizde ve üzüntümüzde belki de buna sebep 12 ay boyunca doğa bize hiçbir zaman ne fazla serrt - soğuk ne de aşırı sıcak davranmıyor oluşundandır bu yüzden her daim sadıktı herkes her şey bitse Doğanın Ege'ye , Ege 'nin Doğaya aşkı bitmezdi belki ondan bilinmez

Biz de tüm bunları temel alarak haftasonu yürüyüşlerinden biri gerçekleştirdik hem de ölünce  doğaya bedenlerimizle ödeyeceğimiz nimetlerinden faydalanmak istedik gittiğimiz yer ormanlık dik yamaçlı  ama diğerlerine nazaran kayalık yoktu daha önce gitmiştik ama zirveyi zorlamamıştık bu sefer zirveye kadar tırmandım (M ,evet ) yanımdakiler bana nazaran daha çok nimet kısmına odaklanmışlardı 

Öyle bir şey ki bu geçireceğimiz bir kaç hafta her açıdan güzel doğa  tüm verimiyle birlikte uyanıyor , Mantarlar , Ekşimecik, sizin kuş konmaz diye bildiğiniz yerel olarak armaşık tirkenbuçuk , kedirgen , eniş diye adlandırılan mükemmel bir tadı olan otlar için bu mevsim bu havaalar tam idealdir .
İşin mantar kısmına girmek istemiyırum biraz hassas uzmanlık konusu farkındayım ben daha çok bana eriğe giriş ders 1 tadında ekşimecik ve sarmaşıklarla ilgileniyorum :)

Ekşimecik şöyle bir şey oluyor baktığınızda tereye benzetiyorsunuz ama tadı adı üstünde ekşi ve sapları kırmızı oluyor ister salatalara ister doğrudan yiyin mağrur tadı bir şahane her yörede biliniyor mu bilmiyorum o yüzden bu açıklamalaırm


Sarmaşık da böyle bir şey oluyor bol zeytinyağ ve yumurta ile kavurması yapılır yeme de yanın da yat şimdi bile canım çekti bak

Sadece bu yönü değil tabi bir yönü var ki onu değil türkiyede dünyada bile çok özel kılıyor, tarihsel anlamda bulunmaz bir geçmişi var dolayıısyla aniden karşınıza tarih eseri çıkabiliyor , hatta yerli halk o kadar alışmış ki buna günlük yaşamında eski güğüm ve taşların değerini fark etmeden duvar örenler  veya değerini bilip de   para göüzünü bürümüş tipler için tarihi eseri zarar vermek pahasına define avcılığına kalkışanların sayısı hiç de az değil , hal böyle olunca her yürüyüşt eserlere rastlayabiliyoruz aşağıda mesela tam bir mozaik olmuş ,




henüz adam akıllı bir kazı çalışması yapılmadı buralara turizm bakanı o malum sarı tabelalarından birini asmakla yetinmiş  köylüler için zeytin daha değerli olsa gerek eserin üstünde ağaç dikmişler hayır ağlamıyorum gözüme zeytin yağı kaçtı yoksa zeytin yağı değil de çam sakızı mı kaçtı kaçabilir neden olmasın böyle görüntüler olduğu sürece doğayı böylesine katlettikten sonra neden olmasın üstelik oldukça da  tehlikeli çam  sakızı  için bir tarafı kesilen ağacın hadi yaşama oranı var diyelim peki ya devrilme ihtimaline ne diyeceğiz, yorum yok .

Ellerime batan dikenlere rağmen güzeldi topraktan kaymama rağmen güzeldi dünya üzerindeki milyonlarca küçük dünyanın varlığını bana tekrardan hatırlattığı için, aslında ne denli küçük olduğumuzu anlattığı için güzeldi güzeldir  bütün insanlardan daha güzeldir hep her zaman her daim

11 Mart 2017 Cumartesi

ASMO 15/ 16/17/18/19/20

Hayat bize bahşedilmiş bir ödüldür her anı ayrı değerli ve kıymetlidir . Bundan olsa gerek olabildiğince doyasıya yaşamak yaşadığım hiçbir şeyi yarım bırakmak istemiyorum. Bu yüzden challenge devam ;)

 (J.A.D - Solar Angels)

15.     Almış olduğun en saçma teklif?
 Bir önceki iş teklifim.Öyle ki üniversite okumaya gerek bile olmayan bir iş teklifiydi kabul etmiş bir süre çalışmıştım. Makamlar unvanlar isimlerden önce gelmeli diye düşünüyorum bu teklifi kabul etmeme sebep bu fikrim 
 
16.     Kendini çok değerli hissettiğin bir an var mı?

Bu soru biraz garip çünkü bana göre bir insan önce kendini sevmeli ve değer vermeli ki başkalarını sevip değer verebilirsin birbirine bağlı parametreler bunlar
 

17.     Annenden ve babandan ne öğrendin?

Demokrasiyi . Başkalarının fikirlerine saygı duymayı


18.     Hangisi daha olası; cadı, vampir, kurt adam? Ve tabii ki neden?

Kurt adam daha olası , insanlar berbat bir mahlukat  bir köpeğin insan tarafından  tecavüzü sonrası kurt adam meydana gelmiş  ve o adamdan (yani babasından) intikam alabilmek için kendini geliştirmiş olabilir . Yahu ne hayal gücü var sen de mariposa demeyin hayal gücü değil bunlar olası gerçekler .

+18 
https://eksisozluk.com/barinaktan-kopek-sahiplenip-tecavuz-etmek--52427 (üstelik planlı)
https://eksisozluk.com/kopege-tecavuz-eden-zihniyet--280166
https://eksisozluk.com/kagithanedeki-kopek-tecavuzu--4646621
https://eksisozluk.com/izmirde-yuklu-kopege-tecavuz-rezilligi--2358039


İnsan ile hayvan farklıdır doğru. Utanıyorum böyle bir türe ait olmaktan sanıyorum insanlık ,bir önceki yaşamlarında yaptıklaırnın cezalarını çekmeleri için lanetlenmiş bir türün ceza görmesi şekli


19.     Manzarasız müthiş bir daire mi, manzaralı tek odalı bir daire mi?
Minimalist akımdan etkilenmiş biri olarak bana manzara olsun yeter , eşyalar gelip geçicidir bu dünya gibi asıl olan o güzelliklerin farkına varabilmek güzellikleri hissetmek yaşamaktır.

 
20.     Hayat sana ne öğretti?  
Bu soruya Gabriel Garcia Marquez 'in sözüyle cevaplamak istiyorum.                    
                                     " Kendini çok zorlama, en güzel şeyler onları en az beklediğinde olur."

4 Mart 2017 Cumartesi

ASMO 10/11/12/13/14

10.     En sevdiğin ve sevmediğin özelliğin?
En sevdiğim ve sevmediğim özelliğime tek bir cevap verebilirim ; unutkanlık

11.     Karşı cins karşısında en çok utandığın an?
En çok demeyeyim de yakın zamanda çok utandığım içime dert olan bir an var , gaziantep'e gitmeyi düşünüyordum (hala düşünüyorum ) oradan bir arkadaşıma mesaj attım konuştuk ettik işte sonra ben teşekkür ettim tam tamına bir ay geçti ve neden sonra o sohbeti yaptığımız gün onun doğum günü olduğu aklıma geldi , bir şey de söylemedim öyle kaldı gitti :)

12.      En maskulen/feminen yanın nedir?
Feminen fransızca da kadın demek bunun dışında zihnimde feminenliğin vücut bulduğu bir durum yok

13.     Asla cesaret edemeyeceğin bir şey?  
Söylemiştim deli cesareti var ben de bir çok şeyi yapabilirim yapamıyorsam da çekinip utanmışımdır korktuğumdan değil 
 14.     En sevdiğin fiziksel acı?
 Aşırı Rüzgarda insanın kafası sersem olur ya hani estikçe rüzgar yüzüne birisi vuruyormuş gibi olur sanki ayakların yerden her an kesilecekmiş gibi  yer çekimin varlığından şüphe edersin işte o zorlu yürüyüşü  çok severim 

 (Jane Birkin- Living in Limbo)

Sabah işe giderke bu şarkıyı dinledim ve tabiki bütün gün limbo da yaşadım siz de yaşayın , limbo neresi biliyor musunuz hangi ülke'de şehir mi kasaba mı ?  Hı ? Bahisleri alayım ?
Limbo ;  Hristiyan inancına göre isa doğmadan önce doğmuş veya vaftiz edilmeden ölmüş ve ancak herhangi bir günah işlememiş kimseler öldükten sonra bulunacakları yerdir bir nevi bekleme salonu , Beklemek ;  gövde kazanması zamanın..

26 Şubat 2017 Pazar

ASMO 5/6/7/8/9

( soft machine- land of the bag snake )

5 ) GEREKSİZ BİR YETEĞİN VAR MI ?

Her şarkıyı  ıslıkla çalabilirim .


6) HASTASI OLDUĞUN BAKKAL ÜRÜNÜ VAR MI ?

Sağlıklı beslenmeden yanayım o açıdan öyle pek hastası olduğum ürün var diyemem ama polo 'yu pek severim








7) EN SAÇMA ZEVKİN 
  
En saçma zevki olarak değil de saçma sapan bir şekilde her şeye meraklı oluşum özellikle dıy etkinliklerinde her şeyi yapabileceğimi sanmam biliyorum elbette her şeyi yapamam ama yine de üretmeden tüketmye alışmıi bu  günümüz insanları arasıda bir şeyler üretmeye çalışıyor olmam bir saçma kalsa da çabalıyorum , ne gibi derseniz

takı çıtası veya dolabı diye atlandırabileceğim bir şey yaptım böylece hiçbir birbiriyle karışmıyoor
şarj kablom ve kulaklığım da çok karışangillerdendi onları da güzel bir dizayn ile hem karışmasını hem daha dayanaklı olmasını hem de renklenmesini sağladım ( çoğunlukla deli mi bu kız niye uğraşıyor bunlarla diyebilrler )
aynı şekilde telefon kılıfıma bir kolaj çalışması yapacağım kalıplarım hazır yapması kaldı şu ara yoğunum
mesela geçen gün masamı kapladım yeni bir masa almak yerine rengini değiştirmek ayrı bir hava kattı
eski tişörtlerimden şal , boyun bağı yaptığım da doğrudur

öyle öyle şeyler işte dışardan 1-2 liraya alabileceğim şeyler için bile uğraşıyorum başkası için saçma geliyor bu ama bir şeyleri üretmenin zevki ayrı bir güzel saçma da olsa zevk benim sefa benim :P  
 

8) EN BÜYÜK ÇILGINLIĞIN 
 
Kendi başıma bir iki defa dağa tırmanmışlığım var yapmamam gerekiyordu biliyordum ama  kendimi tutamadım yola koyuldum onun dışında çokta büyük çılgınlıklarım yok mesela hiç sevdiğimi söylemedim bence büyük bir çılgınlık bu özellikle de tek taraflıysa

9)ÇOCUKKEN EN ÇOK KORKTUĞUN ŞEY 

Toplanın gelin Mariposa nın bilinçaltına bütün bu gece kuşunun sebebini öğreniyorsunuz , kronik uykusuzum arkadaşlarım ben küçüklükten böyleydi ailem pek bunu farkedemediği için diğer küçük çocuklar gbi beni de erken yatırırdı gel zaman git zaman ben de "uyuyamama korkusu" oluştu bana uyumam gerektiği söyleniyordu bu bir gereklilikti ve ben uyuyamıyordum düşünsenize size su içmen gerekli diyorlar siz içemiyorsunuz susuzluktan  korkmaz mısınız öyle bir şeydi işte 


21 Şubat 2017 Salı

ASMO/4


4- Çocukluk Kahramanın kimdir ?

Daha önce  kahramanlık bir soruya yine bir şalanj vasıtasıyla cevap vermiştim  , kahraman deyince hep aklım Sailor moon a gidiyor küçükken uzay merakımla birlikte perçinlenen bu anime karakteerine olan sevgim hiç azalmadı bugün yine bu soruya da aynı cevabı veriorum USAGİ  !

Burada da yazmıştım zaten ;)


(Geceden beri etrafta  beat it  diye diye dolaşıyorum biraz da siz dinleyin. )




20 Şubat 2017 Pazartesi

ASMO / 3


3.     Yedi yaş pantolonunu bulsak cebinden ne çıkardı?
 Challenge'daki en sevdiğim sorulardan biri bu oldu diyebilirim :) 7 yaş  pantalonuu bir düşünelim ,  6 yaşında okula gitmeye başladığımı düşünürsek 7 yaşında okulda oluyorum ufaklıktan  " para hesabını" kendim yapma sorumluluğuna sahiptim dolayısıyla her ne kadar sevmesem de muhtemelen cebimde bir kaç bozukluk varmıştır .Hatta muhtemelen 25 kuruş olabilir  en yakın arkdaşımla paraları birleştirir 50 kuruşluk laylay alırdık herkes bilmez lay lay 'ı bir tür cips işte çocuk başka ne ister ..
Çöp çıkması da muhtemel muhtemelen sakız çöpü , para sorumluluğunu erken yaşta yükledikleri için ne kadar aileme kızsam da çevreci ve sorumluluk sahibi biri olmaya çalıştığım bu şekilde yetiştirildiğim için ne kadar teşekkür etsem azdır . 





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...