21 Şubat 2015 Cumartesi

Bir Kitabın Varoluş Hikayesi

Küçükken (ama baya küçüktüm ilkokul 2-3 mü neydi ) bir aralar yazarlığa soyunmuştum kendi çapımda fıkralar bilmeceler ufak hikayeler yazmış hatta bir de ona özel bir defter tutmuştum annem bunu farkedince hemen sınıf öğretmenimize göstermişti  ( oo çok iyi hemen yazar yapalım bunu diyecek ) olur öyle doğal bir şey demişti hocamız ,daha okuma yazmasını yeni öğrenen herkes sankim birşeyler yazıyormuş gibi davranmıştı ama ben üzülmemiş, sevinmemiştim de   irtibatımızı hiç koparmadık o üniversite sınavını kazandığımda kazanabileceğim en iyi bölümü kazanmış olmama rağmen yine aynı havada olur iyi güzel ama daha iyisini beklerdim senin dediğin de bile ona tavır almamıştım halen daha severim kendisini kitaplardan bahsedecektim ne ara ilkokul öğretmenimi çekiştirme noktasına geldim bilmiyorum :)

Neyse efendim işte öyle  kitap sevgisi çekirdekten vardır ,hatta  yine bir dönem babam kitap okumamı falan yasaklanmıştı ders çalışmıyorum diye neyseki o günler geride kaldı  zira kimse niye okuyorsun demiyor  işim gücüm kitaplarla  benim
Sahaf pek yoktu bulunduğum yerde bir kitapçı abi vardı oraya giderdim sık sık   30 yaşındaymış gibi bir ergenlik geçirdiğim için öyle cafeymiş gezmek tozmakmıştan çok kitapçılarda geçti ömrümüz neyse işte yine bi okul çıkışı  yakın arkadaşımla gitmiştik her seferinde en az bir saat durduğum için artık tanışmıştım Barış Abiyle sadece kitap değildi tabiki sahafların vazgeçilmezi plaklar da bulunuyordu o gün bize Nancy Sinantra'nın orjinal taş plağından "summer wine" nı dinletmişti ,sonra bir kaç parça daha ,daha derken eve geç kalmıştık haliyle ama o gün hiç aklımdan çıkmamış böylece plak sevdam başlamıştı bizim evde de vardı aslında ama iğnesi kırık olduğu için yalnızca aksesuar olarak kullanıyorduk o cızırtılı ama bir o kadar net tınıyı ilk orada dinlemiştim halen daha giderim arada işleri biraz daha büyütmüş artık internetten de sipariş alıyormuş Barış abi hemi de artık kredi kartı geçiyormuş :) Bir de oğluyla aynı bölümü bitirmişiz o da benim gibiymişte falanmış filanmış her gittiğimde söylüyor neden söyler anlamış değilim :P

 Neyse neyse cidden konu çok dağıldı kitap deyince susabimek ne mümkün daldan dala daldan dala atlıyorum ama tamam sustum halbusem sadece kitapların nasıl oluştuğunu (ciltlendiğini) anlatan videoyu paylaşıp sessizce uzaklaşmayı planlıyordum
Bir Kitabın doğuşu çoğu zaman yazarın beyninde başlar kimi zamansa başlar ama devamını kitap kendisi oluşturur .Oluşan kitabı somut hale getirmek de ayrı bir özen gerektirir   Birth of book

(Yalnız merak ediyorum videonun sonlarında kitabın üstüne 1 rakamına benzer işareti ne için yazıyorlar daha önce de denk gelmiştim bu işarete ciddi anlamda 1. kitaplarını mı belli ediyorlar bir fikri olan var mı ? )

* Kabul edelim hepimiz ciltli kitapları daha çok seviyoruz .. Kim sevmez kii :)

*Meraklısına  ; Nancy- Summer Wine 

* Ayrıca HIM solisti Ville Valo versiyonu var onu da severim şarkı güzel olunca  her versiyonu da güzel oluyor :)


  

9 yorum:

  1. Yine piştiiiii :) Ben bu şarkıya bayılırım! Ama şu versiyonunu dinliyordum: https://www.youtube.com/watch?v=ONdsLfVZMso

    Anlattıklarında kendimi buldum biraz :) Ben de kendimi bildim bileli okur, yazarım. Zaman zaman etrafımdakilerin şiddetli tepkisini çekmişimdir hatta. Ama bence şu hayatta bana faydası dokunan, en güzel aktivitelerimdendir. Hiç de pişman değilim. Keşke ilkokul öğretmenin daha bilinçli olsaymış :/

    "30 yaşındaymış gibi bir ergenlik geçirdiğim için öyle cafeymiş gezmek tozmakmıştan çok kitapçılarda geçti ömrümüz" Özellikle şu lafa koptum :D Ben de biraz öyleydim sanki. Hatta 25 ten sonra daha küçülmeye başladım bile denebilir, Benjamin Button misali :)

    Kitap videosu da çok hoşmuş, bu arada. İyi pazarlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 25 'ten sonra küçülünüyormuymuşşş bildiğim iyi oldu :D bi an yaş 30 a gelmeden 50 olcam falan diye korkuyordum
      Kesinlikle her kitap farklı bir şeyler öğretiyor gerçi hala cevap bulamadım çok gezen mi çok okuyan mı :)
      Teşekkürleeer sana da iyi pazarlaar

      Sil
  2. son yazıma bi bak ama olar mıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakmam mı hiç Deeep teşekkür ettimm mutlu ettin benii :)

      Sil
  3. deeptone den geldim, takibe aldım, bana da beklerim
    http://meleginhediyeleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim geleceğimm :)

      Sil
  4. Bende bir zamanlar okuyacak kitap bulamadığım zaman coğrafya atlasına bakar uzak diyarları gezerdim....bizim zamanımızda internet bile yoktu...gezinecek biz atlaslara bakar ansiklopedi okurduk ...bilgilenmek için...şimdi..)))))bir parmak tık lamasıyla ulaşıyorsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tıklamanın olduğu zamanlar da bile atlaslara bakardım bakıyorum da :) onun zevki bir başkaaa

      Sil
  5. adli tıp bölümünde okumuyo zaten yaaa adli tıp da okuyo :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...