18 Mart 2015 Çarşamba

Hayvan seveler Bir Bakabilirler mi Acaba ?

Hayvan sever ve kendini hayvan sever sananlar sizlerden ufak bir ricam var belki uygulamaya koyamasanız bile en azından üzerinde biraz düşünmenizi isterim.

Hayvanlar ve hayvanları besleme konusunda sanıyorum diğer insanlar biraz daha farklı düşünüyorum .(Tamam kabul epey farklı düşünüyorum ) Bana göre bir hayvanı evine alıp beslemek kadar korkutucu bir şey yok , korkutucu diyorum zira bir canlıyı eve getiriyorsunuz ve dışardaki hayatla bağını sadece sizin belirleyebileceğiniz bir kaç saatle sınırlıyorsunuz . Bu acımasızlık değil mi ? 
Biliyorum bütün hayvanları dışarıya da bırakamayız özellikle de Ülkemizde böylesine kötü olaylar oluyorken ama yine de evine alıp beslemekte bana göre değil süs bitkisi muamelesi yapılıyor resmen
Elbette evinde bu şekilde beslemeyen yoktur onlara sözüm yok ama geneli böyle mesela kuş alıyorlar (çocukları istediği için ki genelde çocuğun hevesi gidince o kuş serbest bırakılır ya da aç-susuzluğa mahkum edilir ) kuş bu adı üstünde uçmayan kuş olur mu , biraz sevip face'de insta'da bir iki fotoğraf koyulur bir kaç gün profi pic.  yapılır sonrasında o kuş kafesinden 1 saat dışarı salınırsa ne mutlu kuşa , çok sesi var diye üstü örtülür düşünün kafesinden çıkartılmıyor üstüne örtü örtülüyor canlı canlı bir şeyi tabuta koymaktan ne farkı var bunun ?!
Ya da evde beslenmeye "çalışılan" hamster cinsi fareler ile tavşanların çektiği eziyetlere ne demeli .. sırf evin orasını burasını kemiriyor diye yine hayvanları kutusundan çıkartılmıyor , Bi tık ötesi de o kdar sevmelerine rağmen kafeslerini , kutularını temizlemeyen sahipler çıkıyor kendi arkadaşımdan biliyorum kız hamster'ı eline alma korkusu olduğu için hayvancağızın 4 aya yakın bir süre kafesi temizlenmemişti . Bu mu hayvanseverlik ? Eziyetten başka bir şey değil..

Sadece evcil hayvanlarda değil hayvanseverlik adı altında at çiftliklerine gidiliyor yarım saatliği bilmem kaç liraya "hayvansever" olduğunuz için ata biniyorsunuz o süre bitince de atlar tekrar haralarına geri dönüyor . Bir keresinde kahvaltı salonu ama aynı zamanda at çiftliği olan bir yerde bulunma saçmalığında bulundum . Daha önce de duymuştum at çiftlikleri hakkında nasıl eziyet yapıldığını ama kendi gözlerimle görmek daha kötüydü . Görevlilerden birine bu atları ayrıca dışarı çıkarıyor musunuz, gezebiliyorlar mı dedim adam gayet lakayıt "yoo gerek yok ki" dedi . Gerek YOKMUŞ ! Madem gezdirmiyorsun bari utan sıkıl öyle cevap ver  adam gayet pişkin pişkin cevap veriyor böylelerini koyacaksın bir ahıra günlerce dışarı çıkrmayacaksın görecekler gerek varmıymış yokmuymuş..
Yine anı şekilde kedi ve köpek besleyenler evde çok tüyü dökülüyor ya da evi kokutuyor diye balkonda bakıyorlar  kış yaz demeden o hayvan soğukta ya da güneşin bağrında sahibi bir iki saat yanına uğrasın da onu sevsin, dışarı çıkarsın diye bekliyor .. Ben buna hayvanseverlik diyemem kimse kusura bakmasın .
Şimdi diyeceksiniz ki ee o zaman napalım pet shopların durumunu biliyorsun evet Biliyorum  oralar kendi evlerimizden de kötü , Fakat iyi bir proje ve yapılanma ile hayvanlar için de güzel barınaklar yapılabilir. Veya illa beslemek isteyenler benim yapacağım gibi düşünebilirler.
(Ben hep kedi beslemek istemişimdir kendilerine has bir yapıları var bi kere bağımsızlar onlara hiçbir şeyi zoraki yaptıramazsınız :) ) 

Ama yukarıdaki düşüncem sebebiyle ve evimin de bu düşünceme uygun olmadığından dolayı hiçbir zaman fırsatım olmadı . Şimdiler de yeni bir eve taşındım aslında  ilk eve girdiğimde  çok içime sinmemişti ama sonraa bir baktım ki arkada bir bahçesi var  ne kadar mutlu oldum anlatamam artık bir kedi besleyebileceğim ama bunun öncsinde nasıl bebek sahibi olacaklar ön bilgi olarak bir şeyler okuyor araştırıyorsa onu yapmam gerekli  olduğunu düşünüyorum zira  o da bir canlı sizin yardımınıza ihtiyacı olabilecek olan bir canlı bakım adı altında işkence yapmak istemem ve dahası hiçbir zaman eve kapatma gibi bir lüksüm olamaz

Diyeceğim o ki sizler de gerçek bir hayvanseverseniz , lütfen ama lütfen hayvanlarınızı eve kapatmayın hayat o kadar güzel ki hiçbir canlının bu güzellikten mahrum kalmasına sebep olmayın
son olarak sevgiye doyamayan dünyanın en tatlı şeyi olarak gördüğüm kediciklerle ilgili bir video paylaşmak istedim 


Not : Yeri gelmişken ne kadar dikkate alındığı tartışılır da olsa böyle bir imza kampanyası başlatılmış umarım yetkililer duyar . Umarım.  tık tık

4 yorum:

  1. Sokak hayvanları konuda defalarca yazmış, eylemlere katılmış ve kendimce birşeyler söylemiş biri olarak hemen konuya giriyorum. Maddeler halinde fikirlerimi açıklayacağım.

    ------------------------"Evde besleme" ---------------------------------
    Bu konuda teorik olarak haklı olsan da, pratikte itirazım olacak. Sokaklar çok tehlikeli. Kuşlar ve hamsterlar için dediklerine katılıyorum. Sonuçta kuş uçuyor. Kendini kurtarır. Fareler de küçük canlılar, bir şekilde hayatta kalırlar dışarıda. Ama kedisi köpeği sokaklarda onlarca tecavüzcü, dayak sevdalısı ve pek tabii araba terörüyle karşı karşıya. Araba ezmese, sapığın teki musallat olabilir. Zehirlenebilirler veya. Haberleri görüyoruz. Rezil "insan"lar var dünyada. Kaldı ki mesela benim kedim gibi (sokak kedisiydi) sakat hayvanların sokakta yaşama şansı hiç yok. O yüzden her ne kadar esaret gibi dursa da evde hayvan beslemek (özellikle de sakat hayvanları) daha akılcı bir yol. Tabii onlarla ilgilenmek şartıyla ! Köpekse gezdireceksin dışarıda, kediyse yine gerektiği gibi ilgileneceksin, vs.

    --------------"Tüy dökme, ses çıkarma ve balkon" ---------------
    Zaten "tüy döküyor" bahanesiyle hayvanı balkona iteleyenlerin hayvan beslemesi saçmalık. Dediğin gibi eziyet bu. Karşı komşumuzu elli defa uyardık. Onlar da kedilerini dışarıda tutuyordu. Yaz kış. Sonunda hayvan balkondan atladı gitti. Aklından zoru olması lazım bu insanların. Hayvanların oyuncak bebek olmadığını, can taşıdıklarını anlamaları lazım.

    ----------------------------"Hayvanseverlik"-------------------------------
    Dediklerine harfiyen katılıyorum Mariposa. Özellikle bu ülkede "kedi köpek hayvanseverliği" var. Oysa hayvanseverlik dediğimiz kapsayıcı bir tanımlama. Atı da eşeği de balığı da sevmen, her birinin haklarını koruman lazım. Ne yazık ki bizim ülkede hayvanseverlik kimi insanlar tarafından hobi olarak görülüyor. Koltunun atına sıkıştırıyor hayvanı süs gibi, "köpek besliyorum o zaman hayvanseverim". Yetmiyor. Köpek besle, ama sirklere, yunus parklarına karşı da ses çıkar. Kürk giyme, kozmetik markaları seçerken denek hayvan kullanıyor mu dikkat et, vs. Sokaktaki hayvanları da kolla. İşte böyle olunuyor hayvansever. Kolay bir iş değil. Sokağa çıksan, herkes seviyor hayvanları ama kaçı bunlara dikkat ediyor ? Fast food dükkanlarında tavukları güpletiyor, sonra da "ama hayvanseverim yea, kedim var" diyor. Et sektörünün farkında mısınız demek istiyorum bu tiplere ? O tavuğun kedinden farkı var mı ?

    -----------------------"Barınak mevuzusu"----------------------------
    Şuan bir hayvanın başına gelebilecek en korkunç şey mevcut barınaklarda yaşamaya mahrum bırakılmaktır. O kadar dehşet verici şartlar var ki.. Köpeklerin açlıktan birbirini parçaladığı, dışkıları içinde uyumaya çalıştığı, esir kamplarından hallice yerler. O yüzden asla ve asla barınakları savunmuyorum. Sokaktan bile kötü durumdalar.

    Peki çözüm ne ? Hayvan satan dükkanları kapat+sokaktakileri kısırlaştır+evlat edindir. Sonuçta hayvan ticaretinin önüne geçmediğimiz sürece daha çooook "hediye" adı altında hayvanlar satın alınıp, heves geçince sokaklara atılır. Pet shoplardan kurtulmak lazım. Ve barınaklar iyileştirilerek onlar aracılığyla insanlar hayvan edindirilmeli.

    Çok uzun oldu ama daha söyleyeceklerim de vardı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çözüm basit insanoğlunu biraz hayvanllaştırsak eminim yukarıda bahsettiğim şekilde rahatça sokaklarda gezinebilirler ama haklısın bu bizim ülkemizde mümkün değil ...
      Komşuna fena halde sinir oldum cidden bi an önce değiştir o komşularını , fikirlerine de baştan sona katılıyorum senin insanlardan daha çok hayvanları sevdiğini söyleyebilir miyiz :)

      Uzun yorumlarının yerini uzun yazılarının alması temennilerimlee :))

      Sil
    2. Hayvanları, hayvanları sevmeyen insanlardan çooook daha fazla sevdiğim kesin :) İnsan beraber vakit geçirmediği sürece anlamıyor hayvanların cömertliğini, vefasını. Toplumda bir kanıdır gidiyor, "kedi nankördür". Yok öyle bir şey. Sadece karakterliler. Kısıtlanmaya gelmiyorlar. O yüzden de kedilerle daha iyi anlaşıyorum. Evde mesela hayatta emirlerimi dinlemiyor. Oturma de, gider oturur :D İlk aylar cebelleşiyordum. Yıllar geçince kedileri çözdüm. Kendi hallerine bırakmak lazım :D

      Bugün gördüm: https://www.youtube.com/watch?v=kwCrJ6OZnuY

      Hakkında bir yazı -inşallah- yazıcam bugün yarın. Videoyu izlerken beynimde havai fişekler patladı. Nefret ediyorum şu kafeslerden. Sirkler, petshoplar, yunus parkları ve hayvanat bahçelerinin toplama kamplarından en ufak farkı yok.

      Sil
    3. Sorma yaa ev arkadaşı niyetine kedi alcam diyorum herkeste aynı tepki aa nankör olur onlar , insanlar yönlendirilmeye o kadar çok alışmış ki yönlendirilmeyen bir canlı gördüklerinde direk tersi tepki veriyorlar :)
      Video'yu izlerken tüylerim ürperdi tek kelimeyle harika olmuş .. Tam da demek istediğim şeyi çok iyi anlatmış
      Bugün ben de barınak keşfine giriştim yakınımda malesef yokmuş böyle soruşturunca da insanlar bir garip bakıyor niye gidip petshoptan almıyorsun diye soruyorlar , acaba önünden geçip gittikleri bu dükkanları hiç görmüyor mu bu insanlar bu kadar mı körler ?!
      Neysee sakinim. yazını bekliyorum :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...