29 Nisan 2015 Çarşamba

10.GÜN// En sevdiğiniz yönetmen kim ?





Yemek bana göre bir sanattır , yemeği yaparken neyi önce neyi sonra ne ile neyi birlikte kullanacağını nasıl sunacağını nasıl yiyeceğini bilmek çok önemli yoksa sadece karın doyurmak için yemek yapılmaz ya da bir kıyafette sadece örtünmek için giyinsek giyinmenin de anlamı olmazdı tadı kalmazdı neyi ne ile giyeceğini bilmek gerekli ancak öyle güzel görünür gözlere .. Film de neyi ne ile çekeceğine nasıl hangi kadrajda hangi pozlamayla hangi açıdan kimleri kimlerle birlikte çekileceğine karar vermek çok önemli hatta işin en büyük kısmı burada belirir hani bir yazıyı yazmadan kafanızda belirir ya filmi çekerken de önce yönetmenin kafasında belirir oluşur her şey , eğer oluşmuyorsa ona yönetmen denmez zaten çektiği filmlerden de belli olur . Sadece karın doyurmakiçin yemek yemek  sadece örtünmek için giyinmek gibi sadece çekmiş olmak için çekerler . Bazıları gişe filmi bile olsa da bu onların iyi yönetmen olduğunu iyi film olduğunu göstermez. Yani diyeceğim o ki yönetmen işin temelidir yönetmen her şeydir yönetmen önemlidir . :) 


Diyerek giriş yaptıktan sonraaa  , bugünün sorusuna gelebiliriz , meydan okumada en severek cevapladığım sorulardan biri bu :) Her ne kadar benim için çok zor bir sıralama olsa da evet sıralama diyorum çünkü birisini seçemezdim birini seçsem diğeri kalır  hepsini çok seviyorum  hatta listeye giremeyen çook değerli yönetmenlerimiz de yok değil onları da seviyorrum inşallah onları da  başka yazı da yer verebilirim   :) 


Jean Pierre Jeunet ,Woody Allen, Orson Welles ,Stanley Kubrick ,Alfred Hitchcock, George Lucas Krzysztof Kieslowski, Davin Fincher, Steven Spielberg ,Emir kustirica ,Çağan Irmak Nuri Bilge  Ceylan,Atıf yılmaz ve diğerleri :)) <3  <3 <3 



12 yorum:

  1. Woody Allen, Stanley Kubrick, Alfred Hitchcock ve Krzysztof Kieslowski diyorum :) NBC de Kış Uykusu ve İklimler hariç çok sevdiğim biri yönetmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi ama hepiciği de harika yönetmenler :)
      Hadi İklimler neyse de kış uykusunu neden sevmedin ? Çok merak ettimm

      Sil
  2. Linç edilmem umarım :D Filmin seveni çok farkındayım ve genelde ortamlarda "beğendim" diyorum.
    İnceleme yazım: http://zihninarkasokaklari.blogspot.com.tr/2014/06/ks-uykusu-510.html
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bilemedim şimdi linç mi etsek ne etsek seni :D malum geçen günlerdeki yazımdan ne kadar sevdiğim ortada , aslında senin demek istediğini de anladım bir zamanlar anadolu da ya da diğer filmlerinden biraz farklıydı hatta çizgisi dışına çıkmış bile olabilir ama aynı şeyleri çekseydi de bu sefer kendini tekrar ediypr eleştirisine maruz kalırdı gibime geliyor .
      acaba senin gözünde beklentiler mağduru mu oldu belki uygun bi vaktinde tekrar izlersin ? :)

      Sil
    2. O yazını görünce zaten pek ses etmedim farkettiysen :D Usulca tüydüm ama bu soruda foyam ortaya çıktı. Uzak ve Bir Zamanlar'ı o kadar severek izlemiştim ki.. Gerçi dediğim gibi yine belli kalitede olan bir film Kış Uykusu. Yani diğer Türk filmlerine bakınca resmen arada yüz sene var. Ama bir şeyler oturmadı kafamda izlerken. Bir kez daha izlemeyi düşündüm aslında fakat süresi gözümü korkutuyor :D

      Sil
    3. Evet evet farkettim :D bazen filmlere ikinci şans vermek gerekiyor beklenti veya ruh hali mağduru olabiliyorlar sevmediğimiz filmi izlemek gözümüzü korkutsa da sevdiğimiz yönetmen olduktan sonra sıkıntı olmaz ne de olsa güvenilir objektiflerdeyiz o nedenle tekrar izlenebilir :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. :) onun filmlerini de çekmek ister miydin :D

      Sil
  4. meydan okumayı yaptım yineeeee ay çok tatlı bu yaaaa ne güzel düşünülmüş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi yaa zihnin, zihnine sağlık onun aklından çıkıyor bütün bu meydan okumalar :)

      Sil
  5. Tarsem Singh'i severim. ( Son 2 rezaleti hariç)
    Fall başyapıtıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir tek fall 'ı izledim o pamuk prensesli olanı gördüğümde kim çekmiş bunu yaa demiştim

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...