26 Nisan 2015 Pazar

7.GÜN// Sizi MUTLU eden bir Film Seçiniz

Ahh bir hafta ne de çabuk geçti gitti :) Bugünün sorusu Böyle güzel güneşli bir pazar gününe yakışan bir soru olmuş , bizi mutlu eden bir film .. Mutluluk ne kadar güzel bir kelime her şeyi içine alan bir kelime her şey kelimesi gibi içinde her şey var mutluluğun :) Aslına bakarsan her şeyden öte hayatın amacı mutluluk !Tamaaam bu güneşli güzel pazar sabahında felsefeyi yarıda kesiyor sizi beni hayatımın en dip karanlığında mutsuzluktan ölmek üzereyken bile mutlu edecek filmi huzurlarınıza sunuyorum  :)
 
"Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain"
(Jean-Pierre Jeunet şaheseri)
 
 
Biliyorum bir çok hemcinsim bu filmi çok seviyor ama benimki başka bir sevgi , o filmi izlerken bi hayat dolu oluyorum bi mutluluk tohumu içime giriveriyor , hayatta hiçbir amaçsız olmanın bile  aslında bir amaç olduğunu hatırlatıyor .. Elbette bu filmi bu kadar sevmem de tek neden konusu değil Jean Jeunet benim nazarımda muhteşem bir yönetmen çoğu filmini izledim . Harika bir kafası var :) Onun filmini izliyorsanız her şeye hazırlıklı olmalısınız küçük ipuçlarını yakalayıp kafa yakıcı sonuçlara varabilirsiniz hadi kafanızı bu tür şeylerle yormayacaksınız diyelim onun filmlerini izlerken sadece hayal dünyasına girseniz o bile sizi başka dünyalar tanımanız için yeterli olacaktır :) Bi de çoğu filmin öncesinde bir üçüncü kişi gelip karakterleri anlatıyor o çok hoşuma gidiyor :)
Diğer önemli sebepse filmin müziklerini YANN TİERSEN 'nin yapmış olması .Bu adama bayılıyorum. Eğer müzisyen olsaydım kesinlikle onunla çalışmak isterdim  onunla çalışabilmek için elimden geleni yapardım . Ama şimdilik sadece konserine gitmeyi hayal etmekle yetiniyorum . Yann Tiersen hakkında ayrı bir yazı yazacağım için şimdilik burada kesiyorum :)
 
Başka beni mutlu eden sebep tabiki filmin Fransız olması o ne muhteşem bir dildir Fransızların filmlerini sevmem de en büyük sebep Fransızcanın o muhteşem ahenki..
 
Audrey Tautou’nun  enfes oyunculuğunu saymıyorum bile.. Bu kadın oynarken kesinlikle ruhunu katıyor..
 
Replikleri de bir harika , izlemeyen varsa bu güzel pazar gününüzü daha güzelleştirmek için hemen izleyinnn :)
 
 
Herkese MUTLU PAZARLARR !!!  :)
 
 
 
 
Sırf şu manzarayı ben de görücem diye Paris sokaklarında kaybolmayı göze almıştımm :)
(Amacıma ulaştım mıı ? Elbette , aynı benim de var böyle bir fotoğrafım :)  )
 
 
Ama nitekim "bu şekilde"  Paris sokaklarında gezemedikten sonraaaa neye yarar bu manzara :P
 
 
 
 
Neysseee , bu güzel Nisan pazarında tek başıma  çilek  yiyerek mutlu olayım ben de  :D
 
 
 
Bunu da buraya koyayım azıcık kulaklarınızın pası silinsin :)
 
Devamı için ;
 
 

 


8 yorum:

  1. Bugünkü üçüncü Amelie yazısı :D Yönetmen şu yazılanları okusa mutlu olurdu bence. Resmen bir nesli etkiledi adam. Aynı kadronun bir filmi daha var, Un long dimanche de fiançailles isminde; onu da çok severim :)

    YanıtlaSil
  2. Evet evet o da çok güzel vizyona girdiğinde koştura koştura gitmişim :D
    Zaten jeunet klasik bir adam gerek çekimlerindeki oyıncular konular objeler bazı şeyleri sabitleşmiş ben bu açıdan Çağan Irmak'a benzetiyorum onun da bu tarz sabitleşmiş şeyleri vardır filmlerinde :)
    Gerçi her başarılı yönetmen de vardır bu , onların imzası gibi bir şey oluyor

    YanıtlaSil
  3. Amelie eşittir mutluluk <3
    Ben de listemde andım ama nasıl olsa herkes yazar diye başka filmlerden bahsedeyim dedim :) Un long dimanche de fiançailles filmini ise ilk duyuyorum :O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle izle o da çok güzel , tanıdık simalar hepiciği :)

      Sil
  4. ay yerim ben bu filmi yaaaa vallaa :)

    YanıtlaSil
  5. Di mi ama yaa çikolata gibi mutluluk veriyo :)

    YanıtlaSil
  6. Mediterraneo (Akdeniz)
    Gabriele Salvatores - 1992

    YanıtlaSil
  7. Hiç duymamıştımm listeme alıyım :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...