5 Nisan 2015 Pazar

Hayat ile Hata Arasındaki tek fark " Y " harfidir.

Kaybettim.Hayır hayır aslında doğru kelime  " Uyandım" ... Hani çok yorgun ve bi hayli uykusuzsunuzdur öyle bir uykuya dalarsınız ki hiç uyanmayacak gibi ama bir şey dürter sizi gecenin en karanlık olduğu o noktada bi an uyanıverirsiniz de uyuyamazsınz içinizi bir huzursuzluk kaplar sağa dönseniz olmaz sola dönseniz olmaz  işte tam o durumdayım. Hayat'ın bi noktasında uyandım ve tekrar uyayamıyorum. Sağıma bakıyorum herkes uyuyor soluma bakıyorum arkama önüme her yerde insan her yerde aile dost yakın hısım akraba çevre ama hepsi uykuda bi ben tek başıma uyanmış. Ne zamandır uyanağım kimbilir ... Hayır hayır biliyorum. Kısa  Avrupa turundan sonra böyle oldum. "Eee dedim kendi kendime şimdi ne olacak" tamam bunu çok istiyom yaptın sevdiğin okul sevgili arkadaş aile  iş mevki para her şey oldu bitti şimdi sıra ne ? Bu muydu hayatın anlamı bu muydu dünya' ya gönderiliş sebebimiz?inanlar sınav için gönderdildiğimizi düşünüyor spritüeller iç huzuru aramak için reankarnasyoncular her seferinde  yeni bir hayata adım atabilmek için peki ya bizim çoğumuzunda dahil olduğu dünyanın büyük bir çoğunluğunu oluşturan " diğer" kesim ne için dünya'da ? Hiç düşündünüz mü ne için burdasınız daha çok para mı ? Daha çok aşk mı ? Huzur mutluluk mu ? Evlilik mi amacınız mı çocuk yapmak mı? Yoksa kariyer mi ? Başka bir alternatifiniz var mı ? Bir buluş yapmak mı bütün dünyaya adınızı duyurmak mı amacınız ? Ne için? Hadi adınızı duyurdunuz diyelim yok olan bir dünyanın devamını sağladınız bu sizin geçici bir kişisel ego tatmini dışında ne verecek ? Evlendiniz diyelim çocunuz oldu bu mudur hayatın amacı ? Düşünebilen bir hayvan olarak neslinizin devam ettirmek midir ?
Bilim adamları aslında mutluluk diye bir şey olmadığını tespit etmişler kim ne kadar mutlu olursa olsun sonuçta yine eski mutluluk seviyesine dönüyormuş doğru ve yerinde bir tespit aslında düşündüğünüz de ulaşabildiğiniz ve mutlu olduğunuz her an geçmişe dair tatlı bir anıdan ibaret oluyor sonrasında hayat yine olağan akıcılığında mutluluk seviyemiz sabitleniyor yani mutlu olmakta olamaz amacımız .. .

Öyleyse neden burdayız ?
Bilmiyorum.

Uyandım herkes uyuyor huzursuzum ve bunları düşünüyorum bir cevap arıyorum ya da bir çözüm tekrardan uykuya dalabilmek ve bütün bu soruları cevapsız bırakarak hayatın akışına kendimi bırakmak istiyorum sebepsiz yere statü sahibi amaçsız yere para harcama gereksiz yere evlilik . Farkında olmadan uyanmadan .. sen okuyucu anlayabiliyor musun dediklerimi düşünüyor musun neden burdayım diye cevabın var mı herkese yetecek kadar ..
Hayatın olağan akışına kendimi bırakarak yaşamak istiyorum çok mu zor şeyler bunlar ya da çok mu geç kaldım bilmiyorum tek bildiğim artık uyandım bi kere ..

28 yorum:

  1. "Yaşam bir rüyadır, uyanmak öldürür" der pek muhterem Virginia Woolf. Kendisi bildiğin gibi akıl hocam gibi bir şey. "En sevdiğim yazardır kendisi" demek yetmez. Bahsettiğin "uyanışı" yaşamam ne bir ölümle ne de bir seyahatle gerçekleşti; sadece Woolf kitaplarını okuyarak gözümün açıldığını farkettim. Ama bu iyi mi oldu kötü mü oldu bilmiyorum. Çünkü uyanmak gerçekten beni öldürdü. Gördüklerim karşısında ölmeyi istedim. Neyse bir şekilde yırttım.

    Mariposa, yukarıdaki sorularına benzer şeyleri defalarca kendime sordum. İnan bana, yanıt alamadım. Sonra çevreme baktım. Neden? Neden buradayız? Ses yok. Sokaklarda koştum, insanları dinledim. Yanıt alamadım. Biraz daha gayret ettim. Gitmeden önce bir cevap arıyordum çünkü. Doğaya baktım. Yıldızların pozisyonlarıa, güneşin doğuşuna, çiçeklerin açışına.. Tek bir şey hissettim o da bir Varlık. Bu hiçliğin dışında bir varlık yatıyor. Buna ne dersek diyelim. Ama bir varlık orada. İsmini koyalım hatta, Yaratıcı'nın varolma durumu. Bu evrendeki absürdlüğün tek yanıtı onda saklı olmalı. Her şeyin bir saçmalık üzerine kurulu olmadığına inanmak istiyorum. Doğanın kendisi de bana destek oluyor gücüyle. Bu sorular beni sadece Tanrı'ya götürdü.

    YanıtlaSil
  2. Ölmek.. Eğer cevabı bu şekilde bulabileceğime emin olsam dakika durmazdım. Ama bilmediğim emin olamadığım şeylerden biri de bu.
    Bütün bu düşünceler beni boğuyor karabasan gibi varsa bir çözümü lütfen paylaş.. Tanrı'ya her zaman inandım ama bu yeterli değil onun varlığına emin olsam bile niye buradayız sorusu hala cevapsız kalıyor

    YanıtlaSil
  3. Ve ayrıca sanıyorum biraz daha bu sorularla uyanık kalmaya devam edersem sonum Woolf'ten farksız olmayacak ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendime saplantı derecesinde bir yanıt ezberlettim; "tüm bunların cevabı öteki dünyada olacak, olmalı, biraz daha sabır." Ancak böyle dayanabiliyorum uyanıklığa.

      Sil
    2. Ezberlerletmek, evet doğru bir kelime ezberlerken düşünmeye gerek kalmaz sadece kabullenirsin . Var mı yok mu düşünmeden kabullenirsin.Şu durumda kendimi sadece iyiliğe ve ibadete adamam gerekir ama her ikisi de göreceli şu dünyada nasıl emin olabileyim ki öbür dünya için yapmam gerekenenin ne olduğunu nasıl yapmam gerektiğini nasıl bileyim ..

      Sil
  4. Canım yaa! sorgulamasan olmuyor,sorgularsan daha da zor...Ama emin olduğum bir şey var hepimiz bir şekilde süremizi bitirip gidiyoruz işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SÜremiz dolmadan cevaba ulaşmak vardı .. Ama sanıyorum yaratılış gereği sorularımız hep cevapsız kalacak
      Hoşgeldin bu arada :)

      Sil
    2. Anımsadın mı eski blogdaşım ? ;)

      Sil
    3. Aksi mümkün mü hiççç :P tamam kabul fotoğraf aynı olmasaydı çakmazdım da neyseki aynı , çok mutlu oldum seni görüncee :))

      Sil
  5. Ben de beklerim Kafa Dergi'ye, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  6. Aaaa upuzun bir yorum yapmıştım yazıyla ilgili o gitmemiş de üstteki mi gitmiş sadece? :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef gelmemiş :/
      Bende de oluyor bazen insan sinir oluyor :)

      Sil
  7. Bu sabah işe gelirken okuyabildim yazını. Kim derdi ki; blog bile okuyacak zamanım kalmayacak diye :) Çok güzel bir noktaya değinmişsin. İnsan olarak aranması gereken en önemli cevaplardan biri budur bence de: Neden uyanmalıyım ve uyandıktan sonraki gün ne için yaşamalıyım? Cevabı bulamadığın vakit, daha çok anlamsızlaşıyor çünkü herşey. Böyle vakitlerden birinde ben de şu hikayemi yazmıştım: http://afede-hali.blogspot.com.tr/2014/03/uyuyakalmisim.html

    Bilmeni isterim ki; tek uyumayan sen değilsin! Ama bu hep sürecek anlamına gelmemeli. Sana hayatı anlamlı hale getirecek işlere bulaştıkça, canını sıkan onca şey varken sen yönünü çevirip iyilikleri görmeyi/iyi olmayı sürdürebiliyorsan, ve belki en önemlisi insan olarak üzerine düşeni yaptığına emin olabiliyorsan... gerisi inanca kalıyor. Yukarıda Zihin'in dediği gibi "cevaplar, mükafatlar, cezalar bu dünyada değilse bile, elbet öteki dünyada."

    Ne de güzel demişsin: "tek bildiğim artık uyandım bi kere". Madem uyandın, neden uyandığını sorgulama. Bir kahve yap kendine, sevdiğin bir müzik aç ve iyi geleceğine inan ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da bunu diyorum işte uyandım ve o söylediklerini yapamıyorum .. Sorgulayıcı bir yapım var her şey de olduğu gibi bunda da diğerlerinden çok fazla soru soruyorum ve yine her şey de olduğu gibi bilinmezliğin içine sürüklenmek beni deli ediyor ciddi anlamda delilik noktasına gidip gidio geliyorum neyse ki henüz o bilgi seviyesine ulaşamadığım için sorularım da delilik seviyesine ulaşmadan cevapsız olarak dönüyor :)
      Bir şeyler vakit bulamamanın en güzel yanı hiç uyanmayacağın anlamına gelmesi ne güzel senin için sevindim aslında :) boşverelim belki de yoğun olmak bunları sorgulamamak daha iyidir .
      Öykünü okudumm üniversite yıllarımı hatırlattııı ne de güzel yazmışsınn :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim, beğenmene sevindim :) Arka planda benim de lise-üniversite-iş hayatlarımın bir kurgusudur.

      Anladığım kadarınca neden sorguladığını, kendini olumlu şeyler düşünmeye sevkedemediğini de sorguluyorsun. Bırak, rahat ol. Kendini yorma :) Bu durumlarda şu alıntı aklıma gelir: "baylar, yemin ederim, her şeyi fazlasıyla anlamak bir hastalıktır; hem de tam anlamıyla, gerçek bir hastalık. normal bir insanın anlayış gücü çok olmamalıdır."

      Sil
    3. Nereden bu alıntıı ? kesinlikleee çok doğru bir tespit çok hoşuma gitti benim de bunu sık sık kendime hatırlatmam gerekyor :)

      Sil
    4. Dostoyevski-Yer Altindan Notlar :)

      Sil
    5. süper kitap süper. bir deee oğuz atay-korkuyu beklerken :)

      Sil
    6. Korkuyu beklerkeni okumadım da yer altından notları çok önceleri okumuştum dikkatimi çekmemiş demek ki :)
      Oğuz atay 'ın tutunamayanlarını okduktan sonra başka bir atay kitabını okuayacak cesaretim kalmadı :P

      Sil
    7. tutunamayanlar ağırdır biraz. korkuyu beklerken müthiş bak. hele o öykü. ben 50 kere filan okudum. yanımda gezdiriyom hep kitabı. tehlikeli oyunlar ve bir bilim adamının romanı. oku mutlaka. oğuz atay çok özel bir yazar :)

      Sil
    8. Hımmm madem bu kadar sevdin okuyayım hemen 200 sayfa bir şeymiş zaten e kitap olarak bile okuyabilirim :)
      Kesinlikle çok iyi bir yazar tutunamayanlardaki tespitleri beni bendn almıştı

      Sil
    9. aman aman seni senden alımasın sen sende kal yineee böle daha güzelsiiin :)

      Sil
  8. yanıt yok. hayatın kendisi çok sıkıcı. varoluş sıkıntısı deniyo buna. aşk çocuk kariyer bunlar hep zaman doldurmak için. bişilere kendini kaptırcan işte. kendini kandırcan. düşünürsen cevap yok ve boş gelir her şey :) gündelik küçük mutluluklarla zaman geçircen. tek amacımız yaşamak işte :) felsefe din biliyon işte ne yaparsan yap boş. insanlar bundan kurtulmak için ıvır zıvırla uğraşıyooo :) herkes ölüm ve yalnızlık korkusundan kurtulmak için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar korkunç olmamalı ama .. Her şeyin bir nedeni sonucu var yoksa da neden olmadığına dair bi şey var amaçsız hiçbir şey yok sadece zaman doldurmak için buradayız demek çok acımasızca ama şöyle de bir şey var gerçekler acıdır ve sanıyorum haklısın gerçekten de baktığımızda sanki sadece kendimize sebepler buluyoruz ve o sebeplerle zaman dolduruyoruz acı ama gerçek..

      Sil
  9. entelektüellik iyi bişi yaaa. entel ve aydın komik tanımlar. bizde örneğin klas bi entelektüel var yaa. atilla ilhan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen severim kendisini :) ama bişey diyeyim mi benim sorgulayıco beyim durmadı o bahsettiğim tartışmadan sonra üşenmedim tdk 'yı açtım entel , bilinenin aksine sahte aydın olarak tanımlıyor dolayısıyla ivet komik bir tanıma olmuş oluyor :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...