28 Haziran 2015 Pazar

Hoşçakal Aptal Kutusu ; Hoşgeldin Gerçek Hayat

An itibariyle fark ettiğim üzere televizyonu 1 haftadır hiç açmamışım hatta öyle ki bir hafta önce çektiğim fişleri takmamışım bile . Sözde enteller gibi televizyon ne yea havalarına girmek istemiyorum netice de her insan "prensip olarak izlemiyorum" dese bile mutlaka açıp bir şeyler izliyordur benimki asıl olarak  prensip meselesi falan değil ben rahatsız oluyorum . Yani öyle ki komşulardan gelen televizyon sesinden bile rahatsız oluyorum (ciddiyim) Hele hele yaz akşamları oradan ayrı bir ses buradan ayrı bir ses geliyor ya çıldırıyorum. Sıcak mıcak demeden kapatıyorum bütün pencereleri . Hatta çevremde bir televizyon açılırken ki gelen o sinyale sesi yok mu nasıl sinir oluyorum anlatamam , takıntı mıdır bilemem ama vakit kaybı gibi geliyor günümüz teknoloji çağında televizyonda izleyebileceğim görebileceğimiz her şeyi rahatlıkla internette bulabileceğimize inanıyorum .Zaten üniversite dahil hiçbir zaman doğru dürüst bir televizyonum da olmadı bi en son ev arkadaşımın babası televizyoncuydu (aile olarak da televizyon koliktiler :D)  o yüzden evde teleyizyonum vardı şimdi de eve gelen misafirlerin napıcaz canımız sıkıldı yaa isyanlarına yenik düşerek eski ufak bir televizyonum oldu o kadar .. 

Bazı akşamlar şehir içinde yolculuk yaparken  televizyon ışıkları dikkatimi çekiyor ,nereye baksan televizyon her evde en az bir televizyon hele şu lcd ekranlar çıktı ya artık her evde ikişer tv olmaya başladı .Tüplüler mutfağa lcd 'ler oturma odalarına toplasan ancak 8 metrekare edecek odaya 82 ekran lcd alınıyor , niye çünkü görüntü kalitesi daha iyiymiş ,Acun 'nun yaptığı beyin yıkayıcı proğramları izlemek daha zevkli olurmuş ya da komşu ayşe hanımlar alır bizim neyimiz eksik biz de alırız hemen 82 ekran lcd tv oturma odasına  üstüne de sereriz dantelimizi. Tüketim toplumu değil miyiz işte ,  ev yok araba yok ama son model cep telefonları cebimizde en son çıkan tv 'lerse evimizde .Neyse konudan uzaklaşmayalım tüketim toplumu konusuna girersek çıkamam hiç .



Televizyon tarihine şöyle bir baktğımızda ilk televizyon  1926’da tanıtılır. 1928 уılında iѕe ilk görüntüler atlaѕ okуanuѕu’nun diğer уanına уαni londra’уα ulaşmıştır.Ülkemizde ise ilk teleνizуon уaуıncılığı itü’nün 1952 уılında iѕtanbul’da уaρtığı teѕt уaуınlarıуla başlamış , aslında  halkı  sadece eğlenme ve uyuşturma amaçlı  değilde daha hızlı ve çabuk bilgilendirme  amacından sapmamış olsaydı günümüzde bu denli acımasız eleştirilere mağdur kalmayacaktı . Malesef ki insanoğlu keşfettiği diğer önemli şeyler gibi bunu da amacından çok güzel saptırıyor . 

Ülkemizdeki televizyon tarihi hakkında daha fazla bilgi için uzun olmayan 16 dk'lık video aşağıda bi bakın bakalım ne kadar masummuş televizyonumuz :) 



Bu ilk televizyonlardan biri ne kadar da radyoya benziyor değil mi :) Zaten tv için radyo ve sinemanın birleşimi tanımı yapılmış o zaman için doğru bir tanım şimdi için pekte geçerli sayılmaz.


Bu da son model "akıllı " televizyon . Sanırım televiyonlar akılılaştıkça insanlar daha çok aptal olmaya başlıyor .Ülkemize hatta dünys geneline bakıldığında herkes her gece o aptal kutusuna bağımlı olarak yaşıyor . Ne bir kitap okuma ne çocukla ilgilenme ne de sanatın bir koluna vakit ayırma hiçbirini yapmıyorlar. Ya da yapıyorsa bile bir saatini ona vakit ayırıyor diğer bir saatini televizyona ,  


Şimdi diyebilirsiniz ee o zaman napalım Mariposa bütün teknolojiden uzak mı duralım . HAYIR . Asla teknoloji düşmanı bağnaz birisi olamam ama bence hayatımızdaki televizyona ayırdığımı saatleri bir kısım indirebilirsek gerek kendimize gerekse çevremize daha çok vakit ayırırız. En basitinden sabah kalkıp ilk iş televizyona açmaktansa çöpçünün gelmesi için dışarı koyduğunuz çöpü kendiniz atabilirsiniz. Yani dediğim şeyi somutlaştırırsam eğer ; Bu sabah karşımdaki eve bakıyordum , kadın  her zamanki gibi kalktı çöpünü sokağa çıkardı(evet bu yeni mahallemde böyle saçma bir uygulama var herkes çöpünü kapısının önüne koyuyor ) sonra da  ilk işi televizyonu açmak oldu. Halbuki onun yerine dışarı koyduğu çöpü 5 metre uzaklıktaki çöp kovasına atabilirdi.Atmadı .İki kedi geldi kadının koyduğu çöpü eşeledi sokağa dağıldı bütün çöp .O mahalle halkı için doğal olan bu şeyi hangi avrupa ülkesinde görürsünüz Allah aşkına söyleyin bana tabiki çöp olayı işin bambaşka bir boyutu demek istediğim tembellik yapmak yerine insanoğlu biraz daha hareket etmeli kendini geliştirmeli gece yattığında bugün ne yaptım dediğimde utanılası cevaplar bulmamalı , eğer televizyon seyredecekseniz de bu sadece eğlence amaçlı olmamalı . 

Bir de kafa yorgunluğunu atmak için televizyon izleyenler var ki onlara çok gülüyorum yahu bilimsel anlamda açıklanmış bir şey gidin spor yapın ,uyuyun ya da kitap okuyun , acun'nun ve türevlerinin yaptığı o saçma sapan proğramlarını  izleyince mi  dinlenecek bu beyin. Yaptığınız tek şey ağrıları dindirmek yerine morfin vermek. 

En azından bir gün(o gün bugün )  kapatsanız televizyonu o kadar çok vakit bulacaksınız ki yapacağınız o kadar çok şey olacak ki siz de aynen benim gibi keşke bir gün 28 saat olsaydı vakit yetmiyor diyeceksiniz ,buna eminim denemekten zarar çıkmaz hadi bakalım şimdi  televizyonun kapatıp elinizdeki kumandayı yavaşça yere bırakın ;)


7 yorum:

  1. Okudum ve izlemeyi bıraktım. Beter böcek kumandayı nereye soktuysa artık bulana kadar bıraktım. Yoksa bırakırmıydım ah ulan! :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman diyeyim bırakma sakın Uyurken falan hep yanında olsun Türk toplumunun temel taşı olan aile reisliğinin simgesi olan tv kumandası koru ve kimselere verme ;)

      Sil
    2. Bizde aile reisi dişi kişi. Sıkımı elinden kumanda almak !!

      Sil
    3. Aslına bakarsan her evde öyledir malum yuvayı dişi kuş yapar ama işte erkekleri kandırmak için dillere dolanmış bişey bu aile resiliği :D

      Sil
    4. Biliyodum !! Hisstettim ben kandırıldığımızı hopp!!

      Sil
  2. bizim ülke pek seviyo ya acu ve dizi filan işte :) kolay eğlence. çok haklısın. ben de hep tvsiz oturuyom. annemler geliyo diye ben de bi minik tv aldım çok minik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzeeel :) bu devirde bizim gibiler kaldı mı deep herkes herkesi lcd ekranın büyüklüğüne göre ölçer tartar olmuş :P

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...