31 Temmuz 2015 Cuma

Susuz ülkenin yanık insanları ; Suriyeliler


Yeni bir ülke , ben meraklı onlar benden meraklı ..  Zorla koparıldık ülkemizden yabancı bir ülkenin sulanmamış refüjünde yüzü koyun yatabilmek için koparıldık koparıldığımız an sususuz kalmayalım diye buraya getirildik bilmiyorduk ki burada da ne su varmış ne güneş . Güneş var aslında ama bizim ülkemizdeki gibi sıcak ve yakıcı değil. Sonra böylesine kızıl saçlı kızlar da yok bizim ülkemizde güneşte birer gelincik gibi nasıl da salınıyorlar ben onlara bakıyorum imrenerek onlar bana bakıyor tiksinerek .. Ne yaptım ki buraya gelmem benim suçum değil kimsenin değil gelmem gerekiyordu ve geldim . iki yolu birbirinden ayıran refüjdeyim işte sağımdan arabalar geçiyor solumdan otobüsler ne kadar kalabalık ne kadar çok bir ben mi fazlayım acaba niye bu istememezlik ? Ben kendisine ve ülkesine güveni kalmayan kimsesiz ülkenin kimsesiziyim bana bir kimse bulunsun diye getirildim aynı dünyanın aynı kıtasının farklı ülkesi farklı şehirleri ama ruhumuz aynı bedenimiz aynı sayarsanız eğer benzerliğimiz farkımızdan fazladır görmek isterseniz kabul etmek isterseniz varız biz yoksa refüjde kalakalmış evrenin yok olmaya yüz tutmuş insan tohumlarından biriyiz.


Sözün özü suriyelilerdir .. Bugün yüzden belki de iki yüzden fazla (görünen sayı) bir kafile gelmiş ben onlara şaşkın şaşkın bakıyorum onlar bana , hepsinde bir yorgunluk bir tükenmişlik .Öyle görünce üzülüyorumi iyi ki diyorum gelmişler ülkemize ama bazen de kızmıyor değilim . Bir çoğu çalışmıyor çalışmadan yaşamını idame edeceğini düşünüyorlar böyle bir şey mümkün olabilir mi ? Bir hamalın ne dik bilmesi ne tahsili olması gerekir gücü yeten  herkes bir hamal olabilir ama çalışmıyorlar çalışmak yerine dileniyor kısa yoldan para kazanmaya çalışıyorlar hepsi için demiyorum elbette çalışan suriyeliler görüyorum hoşuma gidiyor çalışkan olan her kim olursa severim. Tamam kültür olarak farklılar bizden ama bu onların insan olduğu gerçeğini değiştirmiyor ki .. Geçen gün arkadaşım anlattı , komşunın ufak bir oğlu çocuk parkına  oynamaya gitmiş fakat parkta o kadar çok suriyeli çocuk varmış ki oyun oynamadan ağlayarak geri dönmüş  annesi ne olduğunu sorunca parktaki çocukların hepsi ingilizce ( arapçayı ingilizce sanmış :D ) biliyor anlaşamıyorum demiş ..
Bunu duyduğumda tek düşündüğüm mühim olan çocukluğun masumiyetini koruyabilmek dedim içimden , biz yetişkinler " her tarafı suriyeliler kaplamış " diye isyan ederken o , onlarla anlaşamıyorum diye isyan ediyor . Keşke dedim keşke her insan büyümese büyüse bile bu masumiyetini koruyabilse inan dünya daha yaşanabilir halde olurdu.

10 yorum:

  1. Onlar suriyeli değil.
    Klon...
    6,5 milyar dolar sadece oy potansiyeli için burada tutuluyor. Pipetle içleri çekilip posaları çöpe atılacaklar. Yani Türkiye=Suriye.
    Biraz daha acısız sadece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o kadar basitce işin içinden çıkılabilecek yorumsal bir olay olduğunu düşünmüyorum açıkcası ama dediğin de bir etken elbette

      Sil
  2. Ne güzel anlatmışsın onların dilinden. Belki de böyle düşünüyorlar.
    Durumları cidden üzücü. Mecburi sebeplerle bilinmeze doğru göç. Empati kurmak şart ama sadece dilenci nüfusunu artırmaya katkıda bulunan türlerine kızmamak elde değil!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinirli anlarım hariç günlük yaşamda elimden geldiği kadarıyla empati yapmaya çalışıyorum eğer herkes bunu başarabilse eminim daha yaşanılabilir olurdu her şey ..
      Plansızlık mı desek ne desek bilemedim ki ben bu durumda

      Sil
  3. Ortada ciddi bir dram ve plansızlık var. Savaştan kaçan insanlara yardım etmek insani bir tutumdur. Burada sorun yok zaten. Fakat öyle plansız ve tedbirsiz şekilde kapılarımızı açtık ki.. Hem gelenler sorun yaşıyor hem de buradaki ahali.

    Kısa bir süre önce haberlerde Suriyelilerin Bodrumda parklarda yaşadığını izlemiştim. Bir grup halk da durumdan rahatsız oluyordu. Şimdi hangisine kızsan dert. Ahali de haklı, çalışmadan para tırtıklayarak veya kaçak çalışarak topluma yük oluyorlar; Suriyeliler de haklı, misafir eden devlet onlara bir yol gösterememiş. Napacaklarını bilemiyorlar. Oysa şunu düzene koysalardı, hem biz rahat eder ve dilenci sorunu yaşamazdık hem de onlar böyle insanlık onuruna yakışmayan durumlar içinde kalmazlardı.

    Bu esaslı karmaşa sanki. Gözünü ve kulağını tıkayan dünyaya *** olsun. Tek dertleri sabah kahvecide ne içeceklerine karar ver(eme)mek olan bir güruh, yazık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Planın kendisi mi plansızlık yoksa ciddi anlamda mı bir plansızlık henüz çözemedim ama bu denli acı gerçek varken devlet büyüklerinin görmemesi imkansız , diğer kesin olan şey ise her iki taraf için de üzücü bir durum mevcut durumdan kimse mutlu değil malesef
      Uluslarası medya ise ortadoğu denilince oluşan her zamanki suskunluğunu yaşıyor

      Sil
  4. Merhaba yazın çok etkileyici. Herşeyden önce gerçek anlamda güzel görebilmeyi nasip etsin Allahım hepimize. Bu arada mimlendin: http://biralikbalik.blogspot.com.tr/2015/08/mim-sacma-amacsz.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürleer :) , bakalım ümit kesilmez bugünler de geçecek inşallah ..

      Sil
  5. Gerçekten etkileyici bir yazı olmuş. Yaşanılan bu gerçekler,başka nasıl kaleme alınabilirdiki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , keşke bütün bu olanlar yaşanmasaydı da böyle yazılar yazmasaydım ..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...