16 Temmuz 2015 Perşembe

Uluslarası Hayvan Hakları Komisyonu

                                 


Dün cüce gezegen ile araştırma yaparken çok hoş bir haberle karşılaştım sizlerle paylaşmak istedim , 
BM 'in yargı organı olan Uluslarası Adalet Divan'ına da ev sahipliği yapan Hollandan'ın Lahey kentinde  yeni bir oluşum başlamış hem de "hayvan hakları " üzerine yaban hayatı komisyonu kurulmuş  özellikle nesli tükenen hayvan ticaretin üzerine devletleri uyarı amaçlı bir oluşum yani yaptırım yetkisi henüz yok ama henüz diyorum bu olmayacağı anlamına gelmiyor .. Olması gerekiyor Zira dünya genelinde suç sıralamasında yaban hayvanı kaçakçılığı dördüncü sırada geliyor yani sizin anlayacağınız (ne yazık ki ) bu denli kirli paraların döndüğü bir sektör haline geldi 

Komisyon şimdilik yalnızca yaban hayvanı ticareti için olsa da ilerleyen dönemde hayvan istismarına yönelikte "yaptırımsal" uygulamaların başlayacağına inanıyorum ..
Umarım günün birinde bizim ülkemizde de hayvan hakları mahkemesi kurulabilir .

Geçen sene Tayland'ta çekilen bir belgesel izlemiştim o bölgedeki çok fazla hayvan katliamı gerçekleştiği için özel koruma birlikleri oluşturulmuş ama çeteleşme o kadar ilerlemiş ki buna ne polisler ne de özel koruma birlikleri buna engel olabiliyormuş çok acı ..

Bütün bunlardan daha acı olan şeyse hayvan hakları denildiğinde ne hayvan hakkı insan hakkı bile yok zırvalarına başlanıyor her şeyde kendini üstün sayan insanoğlu durmuyor kendini tüm dünyanın imparatoru ilanına devam ediyor devam ettikçe katliamlar devam ediyor baZen düşünüyorum da belki de bu dünya da tek fazlalık insanoğludur..

4 yorum:

  1. Neden uzakdoğu kendine bolca pay düşen hayvana karşı böyledir ?
    Neden ?
    Kaplanın pipisini yiyen bir coğrafyadan gergedanın boynuzunu korumasını nasıl bekleyelim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzağı yakını doğusu batısı neden böyle inan hiçbir fikrim yok ben evimi istila eden böcekleri bile kırk kez düşünüp öyle ilaçlayabiliyorken sırf gösteriş sırf eğlence uğruna nasıl böyle katliamları gerçekçleştiriyorlar şaşırıyorum..

      Sil
  2. Bu dünyadaki tek fazlalık insanoğludur tespitiniz çok yerinde. Daha dün eşimle bunu konuştuk. Bu dünyadan insanoğlu yok olsa, doğa yeniden dengesini, düzenini kurar dedik. Malesef böyle. Umarım dediğiniz gibi olumlu gelişmeler ve yaptırımlar uygulamaya konur. İyi bayramlar. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru ama bir o kadar acı bir tespit :/ şeker bayramı acı tespitler karışık oldu biraz bu sene :) sağolun size de iyi bayramlaar

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...