4 Ağustos 2015 Salı

Dans La Maison OUR Dans La Vie

Gündelik hayatın karmaşında   insan yazacaklarını bile unutuyor nasıl unutmasın yaşamayı bile unutuyor rutine takılıyor kalıyor   bazen ya da unutmuyor ama erteliyor mesela benim şuan aklıma gelen   ama ertelediğim Yann Tiersen yazım gibi bir de ne zamandır   François Ozon 'nun " Dans La Maison" filmini yazacaktım ama aklımdan çıkmış :) Zihnin blogundaki bu yazı hatırlamama sebep oldu :) Teşekkürler . 

Öncelikle bu filmde hoşuma giden ilk  şey , en sevdiğim yönetmenlerinden biri olan fransız  Jean Pierre Jeunet 'in de  bolca kullandığı anlatı dili var  üçüncü bir kişinin konuşuyormuş .  Şeklinde anlatılıyor Bir olay örgüsü var kahramanlar ve üçüncü kişi arka fonda çeşitli ihtimaller üzerinden anlatıyor bu neden bilmem filmle benim aramda bir bağlantı kurmasını sağlıyor .
Tatillerini gördükçe keşke olsaydım diye başımı duvarlara vurduğum meslek olan öğretmenlikle ile Yazar olmaya çalışan bir öğrencisi arasında geçiyor hikaye , beni hikayeye yaklaştıran şey ne yazarlığı ne de öğretmen - öğrenci ilişkisi beni filme yaklaştıran şey , filmin başında ve sonunda geçen hayata dışarıdan bakabilmektir .Bunu günlük hayatımda o kadar çok yapıyorum ki sonrasında işte öyle karamsar yazılar çıkıyor işte :D 
Bahsettiğim şey tam da bu , (özür diliyorum filmi izlemeyenlerden son sahnenin etkisi azaltmış olabilirim ) senarist  yerinde olsam o sahneye daha iddialı şeyler yazardım bana göre iddialı , benim bakış açıma göre iddialı yoksa yönetmen açısından bakıldığında gayet yerinde bir son olmuş.
Benim bakış açımdan diyorum , şöyle bazen tam şu anda biz bütün bunları yaparken  Tayland daki  işportacılık yaparak beş çocuğuyle geçinmeye çalışan insan ya da Paris 'in Montmartre tepesine çıkarkenki sokaklardaki ressamlardan biri napıyor acaba diye düşünüyorum . Hatta bu düşünce inanmayacaksınız ama yurtdışına gitme fikrimi çok tetiklemişti , yani hayat bulunduğumuz noktadan ibaret değil tamam fiziki matematiksel olarak bulunduğumuz nokta tüm bir evrenin merkezi olabilir ama felsefi açıdan bakacak olursak bizim dışımızda çok büyük bir dünya var ve biz ne yaparsak yapalım yaşadığımız şey sadece kendi hayatımızla ilgili olan kısmı sonrasına sadece dışardan senaryolar üretebileceğimiz hayal edebileceğimiz bir dışardan izleyebileceğimiz görüntülerden başka bir şey değil  .

Filme dönecek olursak filmin kahramıı olan  claude'un matematikten anlarken hayatta yaşamada  daha tecrübeli olan edebiyat hocası Germain ile olan ilişkisinde başta siz de Germain 'nin gençliğini Claude görmesi şeklinde sığ Türk dizisi yargısına kapılabilirsiniz ama film sonlarına doğru yönetmenin asıl anlatmak istediğinin farklı olduğunu anlıyorsunuz .Dahasını izleyince siz anlarsınız zaten , bir kaç yorum okudum yok zeka gerektiren yok zihni yoran filmmiş dinlemeyin onları , onlar filmi özümseyememiş tekrar izlemesi gerekenler 
François Ozon 'un belli kalıplar dışında bir yönetmen her filmini sevdiğimi her filmini izlediğimi de söylemem en son Genç ve Güzel'i beğenmemiştim mesela , duyduğuma göre şimdi yeni filmi de girmiş vizyona konusu bende merak uyandırdı bakalım bu denli derin düşüncelere sürükleyecek mi :) 

Film de diğer etkileyen nokta tabiki fransız filmi olması  o fransızcanın güzelliği aksanı falan , bir film fransızsa bende  bir puan artıyla başlıyor Fransızlara hayran değilim ama fransızca çok hoşuma gidiyor hatta kursa gitmek bile planlarım arasında , fransız kültür iyi diyorlar fransızca için bilemiyorum henüz planlar arasında .


13 yorum:

  1. Ozon bana hep antibiyotik iğnesi gibi gelmiştir.Başta pek can yakmayan ama zerkedildikçe ciddi acıtan bir yönetmen.
    Sinyora bu aralar mutsuz hüzünlü. Bol sinemalı günler. Bir de klima ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslına bakarsan doğru bir tanımlama Ozon için :)
      Klimasız bile olur ama sinemasız asla olmaz

      Sil
  2. Negzel filmdi :D

    Kültür'e git bence de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte planlar arasında , evlenmeyi düşünmeye başladığım zaman ona da başlarım sanırım :D

      Sil
  3. İşte şunun farkında olabilmek önemli: "...bizim dışımızda çok büyük bir dünya var ve biz ne yaparsak yapalım yaşadığımız şey sadece kendi hayatımızla ilgili olan kısmı sonrasına sadece dışardan senaryolar üretebileceğimiz hayal edebileceğimiz bir dışardan izleyebileceğimiz görüntülerden başka bir şey değil."

    Mutlu günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :) Evet önemli olan bu ama malesef hayat meşgalesi içinde çoğu zaman çoğu kişi bu farkındalığı unutuyor ya da atlıyor

      Sil
  4. Bu filme bayılmıştım... bu günlerde yeni bir Ozon filmi daha var unutma gidemesen de ps den izlersin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldinnn :) evet ben de gitmeyi düşünüyorum bakayım bir hangi sinema salonuna gelmiş hepsine gelmiyor çünkü

      Sil
  5. ne film beeeee :) çok iyi film bu :)

    YanıtlaSil
  6. Filmi izlemediğim için detaylı okumadım yazıyı. Okuyunca döner, bir yorum yapıştırırım buraya ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu seferki çok spoilerlı değildi ama olsun yine de önce izle sen :)
      Sfu nasıl gidiyo ?

      Sil
    2. Kıyamıyoruuum, az az izliyorum SFU'yu :/
      Bu sabah 3. sezon bitti.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...