26 Ağustos 2015 Çarşamba

Dünya - Para -İnsan kısaca HAYAT


Bir tarafta maksimum 5 liralık masrafı olan yemeği 20-30  liraya yemek için hangisi yiyeceğini seçemeyenler  diğer tarafta tuvalet bekçiliği yapan adamın tuvalet kapısının önünde peynir ekmekle karnını doyurmaya çalışması .


Evet tüm haftasonu kaçamağımın tüm bir özeti işte bu yukarıdaki paragraf .Adalet denilen şey bu dünyaya teğet geçmiş bunu her seferinde ısrarla gözümün önüne sokuyor kader .Ben hep bir neden ararım hayatta bir şey olduysa onun muhakak bir nedeni bir sonucu olacağına inanırım ama bu şekilde bir ekonomik uçurumun sebebini kimse bana açıklayamaz .Ve ben böylesine derin bir uçurum varken tüm olanlara gözlerimi kapatamam . Ne yaparım hiçbir fikrim yok şimdilik pasif kalıyorum ama bu uçurum gittikçe derinleşiyor . İster fazla hassas deyin ister gereksiz yere takıldığımı düşünün ama ben başta bahsettiğim o ikili görüntüyü yaşadığım gece yemek falan yiyemedim . O adam diğer azınlık kesimin bir sofrada harcadığı parayı kazanabilmek için bütün gün orada bekliyor . Diğer paralı kesimse sırF vakti zamanında olması gerektiği yerde oldukları için o günkü şanslarının verdiği ekmeği yiyorlar yani  çalışmadan babalarının yada babalarının babalarının kazandığı parayı çalışmadan harcıyorlar .Veyahut gereksiz işlerden gereksiz yere fazla para alıyorlar.

 Para anlayışım çok farklı benim öyle ki yeri gelip ne yaptım ki ben bu parayı kazanacak çok saçma diye kendi kendime bile kızabiliyorum. Arkadaşlarım sen 10 bin kazansan bile bin lirasıyla  geçinirsin  diyorlar doğrudur eğer ben bin lirayla geçinebiliyorsam (ki geçinebilmem gerekir bu ülkede bin lirayla milyonlarca aile geçiniyor )kalan parayı harcamak için fuzuli harcamalar yapmamalıyım .


Ne yapın Sokakta  "lüks" restorantlara giderken gördüğünüz o elinde simit kuru kuru yemeye çalışan  henüz çalışma yaşını bile doldurmamış sigortasız çocuk işçilere ısmarlayın bir yemeğinizi ,emin olun o yemeğin size vereceği zevkten daha fazlasını hissedeceksiniz o çocuğun gözlerinde ..


Bir de geçen günlerde kanımı durduracak derecede korkunç bir şey öğrendim ben hep bu lüks yerlerdeki bu pahalılığı kullanılan malzemelerin kalitesinden kaynaklandığını düşünürdüm, ne denli iyimsermişim , halbuki asıl sebep onların tabirleriyle "varoş" kesimin o tür yerlere gelmesini engellemekmiş . Düşünebiliyor musunuz ,  21. yüzyılda hak eşitlik özgürlük naralarının atıldığı bir ortamda hayatın temel taşı olan yemek konusunda bile insanlar birbirinden ayrılıyor , ayrımcılık hat safhada !


Dünya adalet bir yer değil , belki de varoluşumuzun asıl nedeni budur adaletli bir hale getirmek , mümkün olmasa da eğer insan kendi kişisel egolarından kurtulup kendi hayatında diğer insanlara da yer verirse ,ve dahası  empati kurabilirse daha yaşanılabilir bir dünya olacağına eminim..*Belki Bir GÜN*



(*Örneklerimi yemek üzerinden veriyorum çünkü tüm insanlığın birleştiği tek nokta yemek. )

13 yorum:

  1. Vay arkadaş ! Bir yaşıma daha girdim. Bende lüks lokantaların pahalı olma sebebini, ürün ve hizmet kalitesi ile dogru orantılı olduğunu düşünüyordum.Meğer gerçek çok farklıymış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan yaşadıkça öğrendikçe budüzenin inceliklerini daha bi soğuyor hayattan

      Sil
  2. Ekmek yoksa pas......
    Zınkk! Giyotin.
    Bari cümleyi tamalasaydım yav..
    Hak eşitlik naraları her daim vardı zaten. Olabileceğine inananlar da vardı. Yarın da olacak.
    Ama dediğini yapacağım sinyora.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YAp tabisi yapmadan bloğuma gelme , böyle de restimi çekerim :)
      İnanmadan yaşanılmıyor be syrakusa o inanç insanı insan yapan ..

      Sil
  3. Durumun acılığını paylaşmamak elde değil...

    Yine de, mutlu günler olsun, herkes için...

    Bu arada iki kesimin ya da onlarca kesimin ortak noktalarından biri de "mutluluk" sanırım. Herkes mutlu olur bir şekilde, ama biri on binlerce liralık bir şey aldığında, diğeri mesela çocuğunun istediği kıyafeti alabildiğinde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru dediniz hatta yemekten önce gelir ortak nokta mutluluk , olmasaydı yaşamın anlamı kalmazdı ufak ya da büyük mutluluk mutluluktur :)

      Sil
  4. Üzücü... Hem de fazlasıyla. İnsanları küçük ve hor görmek ve de kendilerinden yüksek fiyatla uzak tutmak mide bulandırıcı...

    Bazıları çok çok şanslı doğuyor bu hayata... Ultrazengin bir ailenin çocuğu gibi misal.

    Ha bu arada; adalet kavramını eşitlik kavramıyla karıştırmamak gerekir. Adalet, herkese eşitlik demek değildir. Adalet, herkesin hak ettiğini almasıdır.

    Özetle, yarınlar güzel olacak diye diye nice yarınlar dünde kaldı. Belki bir gün!

    YanıtlaSil
  5. Adalet eşitlik elbette aynı şey değil olamaz o konuda hemfikiriz adalet eşitliğin olmazsa olmazıdır herkesin hak ettiğini almasıdır demişsiniz ama kimin neyi hakettiği noktasında çıkıyor bütün sorun mevcut düzende bu tanımlama çok farklı yorumlanıyor .
    Yani ben birisi sırf canı istemedi okumadı diye okuyan ama aynı yoğunlukta aynı zorlukta iş yapandan daha düşük ücret almasını okumadı alamadı hakettiğini aldı şeklinde düşünemem ama mevcut düzen insanı bu şekilde düşünmeye zorluyor.

    YanıtlaSil
  6. ama bu foto nerde çekilmiş ki yaa.

    YanıtlaSil
  7. İzmirli olan sensin bil bakalım nerde :)

    YanıtlaSil
  8. ay dur alaçatıııı yaaa evet yaaa dediğin gibi burası para tuzağı yaaa turist avlama merkeziii :)

    YanıtlaSil
  9. Bazı yazılar oluyor. İnan okuyunca, altına yorum yazacak gücü bulamıyorum. Bu da onlardan biriydi. En azından dile getirmek de bişeydir. Teşekkürler Maricim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel yorumun için :) Şimdilik dile getiriyoruz sonrasında yaptırıma dökeriz inşallah ..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...