8 Ağustos 2015 Cumartesi

Müzik Hayatın Rengidir :)

Öhümm öhümmm ses bir - iki denemeeee  ! Hazır mıyızz arkadaşlar ,ilk konser yazımı yazicimm şimdik :)) Ben hazırım siz de hazırsınızdır diyerek başlıyorum.

Yine bir internet gezintisi anında bir festival ilanı gördüm hemen zıpladım tabi "ALİVE OPEN AİR" Adı da pek güzelmiş deyip kimler gelecek diye araştırmaya başladım vee bir baktım geçen senelerde gidemediğim diye üzüldüğüm , depresif gecelerimin can yoldaşı "ANATHEMA" festivalin ilk günü sahne alacakmış . Hemen bir heyecan sardı beni , planlar planlar üstüne şöyle mi yapsak böyle mi yapsak nasıl yapsakta gitsek  konser hafta içi olduğu için bizim için sıkıntı oldu biraz ama neyse ki bir yolunu bulduk biletimizi aldık ve konse günün gelmesini bekledik 
Neysem o gün geldi çattı , işten geç çıkmama otobüsün gelmemesine ve gök yarılmışcasına yağan yağmura aldırmadan konsere gitmeye çabaladık 3-4 vesayet  değiştirdik ve sonunda gece 22 sularında ancak festival alanına varabildik , başladı mı başlamadı mı derken bir gariplik  sezmedik değil alanda yer bulur muyuz diye düşünen biz bir baktık toplasan bin kişi etmeyecek bir çoğunluk dedim Anathema geliyor tamam bizim yaşıtlar gelmesin ama bu memleketin ergenleri de mi yok herkesler demetçi mi oldu acaba diye düşünedurayım bir yandan sahneyi arıyoruz , herkes ayrı bir yerlerde sahne adına ufukta bir şey gördük ama "festival alanı KAranlık" tam seçemiyoruz .Neyse bir iki tur attık derken saat oldu 22.30 hala hiçbir müzik yok insanlar sanki mevlüde gelmiş gibi yemek yiyip oturuyorlar sessiz konuşuyorlar gülen bile yok .O derece ben hala diyorum ki bunlar anathema konserine geleceğiz diye erkenden moda girmişler herhalde falan diye amaaa  sonra acı gerçeği öğrendik.Yoğun yağış ve fırtına sonrasında tüm amfiler patlamış ve sahnedeki tüm ekipmanlarda teknik arıza meydana gelmiş o yüzden kurulan sahne kullanılamaz hale gelmiş Biz daha da bir meraklandık diyoruz sahne yok nasıl yapacaklar falan , neyse festival alanın bir tarafında insanlar kümelenmeye başladı. Baktık yanında yemek yapıyorlar fasulyedir , köftedir falan yemek sırası olduğunu düşündük (haliyle) gel zaman git zaman saat 23.00 oldu veee acı gerçek!
İnsanların beklemeye başladık alan yemek için değil ANATHEMA içinmiş ! Bir yanda köfte ekmek satılan çadır diğer yanda hiçbir sahne düzeneği olmayan başka bir ÇADIR ! Bildiğiniz çadır .

Dünyaca ünlü 25 yıldır bütün kara günlerimizin dostu İngiliz grup Anathema bir çadırda konser verecek .

Çadır da şu oluyor evet yanındaki köfte ekmek çadırı öndekiler de armut , neyin kafasını yaşıyorlarsa bir kaç armut atmışlar kimisi oturdu ..

Bir iki saati bulan sahne çalışmalarıyla bir şekilde konser vermeye çalıştı anathema üstüne üstelik Helsinki'den gelmişler pasaport sıkıntıları olmuş hava değişimi yüzünden grip olmuşlar öyleyken  o çadırda ses sisteminin berbatlığına aldırış göstermeden tam anlamıyla bir "iyiniyet " gösterisi yaptılar 
Yani öyle bir şey ki baterinin davulu bile yoktu , ses sitemi kaldırmaz diye sadece ufak bir düzenek koydular öyleyken (o sahneye demiyorum ) öyleyken o çadıra geldiler ve sıfır ego ile şarkılarını söylemeye başladılar onların enerjileriyle birlikte insanlar da biraz çoşmaya başladı  Her şarkıdan sonra ,teşekkürünü eksik etmediler, tam anlamıyla kendilerine yakışır şekilde hayranlarını düş kırıklığına uğratmadan şarkılarını söylediler .Geç başlamalarına  ,sahnenin olmayışına ve  ses sisteminin bozukluğuna rağmen bir saate yakın sürdü konserleri , şarkılar genelde bilindik eski albümlerindeki dünyaca ünlenmiş şarkılarıydı . Yeni albümden pek söylemediler  ama olsun söyledikleri bütün şarkıları ben çok seviyordum :) Sırasıyla ;


Buraya kadar gençler pek eşlik edemedi bunu itiraf etmek gerek :D neyseki bunu farkeden grup üyeleri öyleyse eskilerden devam etmek gerek deyip başladılar damardan çalmaya herkeste böyle bir mutluluk karışımı hüzün bir sigara yakmaya başlamalar falan öyle ilginç bir atmosferde ilginç bir konser :)

Flying 
Bu üçlü yok mu bu üçlü , hani gözünüzden uyku akarda da , bir nescafe 3'ü 1 arada içersiniz uyumamak için öylesine bir etkisi var işte ne kadar mutluysam da bu muhteşem 3'lüyü dinleyeyim benim ayarlar bir bozulur hemen öyle bir 3'ü 1 arada türü işte .. 

Tabiki kapanışı one last goodbye ile yaptı :) Sanırım ben de olsam öyle yapardım .


Benim için unutulmaz bir konser oldu ,  çünkü benim için anathema çok özeldir ve öyle de kalacak , bu konserle de yerinin sabitlemiş oldu umarım seneye tekrar gelir ve ben tekrar gidebilirim fazlasıyla hak ediyorlar .Gerçi uzun bir süre tekrar gelirler mi bilemiyorum onlar için de unutulmaz bir konser oldu tek farkı onların ki  olumsuz anlamında bir unutulmazlık 


7 yorum:

  1. Sonuna kadar heyecanla okudum! Çok özel bir konser yaşamışsınız,ses sistemleri ve hunharca kalabalıkta dinlemek yerine, en sevdiğiniz grubu bu kadar yakın bir mesafede izlemek çok güzel bir duygu olsa gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanii benim için özeldi evet yakından dinledik ama daha mı iyi oldu daha mı kötü bilmiyorum , bateri bir şarkıda çok önemlidir baterinin tam olarak olmayışı biraz akustikvari oluşu tam olarak nasıl desem insanın havaya girmesini engelliyor :) yani gördümdü görcemdiden çok müzikalitesine önceliğim sanırım benim
      Siz dinlemez misiniz anathema acaba ?

      Sil
  2. Uzun zaman önce severek dinliyordum Anathema'yı ancak bu kadar çok ülkemize gelmiş bir grubu canlı dinleme fırsatı bulamadım bir türlü. Şimdilerde çok sık dinlediğim bir grup olmasada, zaman zaman beni hüzünlendiren şarkılara sahip :) Havaya girememe konusunda haklısınız tabiki, müzik bütün haliyle güzel :)

    YanıtlaSil
  3. Yine bir trajikomik MariPoSa olayı ile karşı karşıyayız :D :D
    Bu konserin köfte ekmek çadırında verilme sebebi olarak, yağmurun yaşın yanısıra bence kendi gidişini de eklemelisin :P
    Şaka tabii. Öcümü almam lazımdı bir şekilde.
    Yine de eğlenmişsin, hevesini almışsın. Bence önemli olan da bu.
    Verdiğin linkler de yarın haftaya başlama listem olsun madem. Gerçi depresyonun dibine vurursam eğer senden sorarım hesabını...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha :D çok haklısın afedecim yaa valla çekiyorum bütüm trajik olayları , şansımı fazla zorluyorum hep bu sebepten sanırım .
      Bu listenin pazartesi dinlenilmesi insanda intihar etkisi yaratır aman diyeyim sakın haa sonra intihara yönlendirmeden falan yargılanırız sen iyisi mi bunu depresif pazartesi yerine sallanan salılarda çarşafa dolanan çarşambalarda dinle :)

      Sil
  4. Töbe yarabbim :D South Park bölümü gibi olmuş tüm bu yaşananlar. Neyse ki hakikatli adamlarmış, çıkıp söylemişler; Türk gruplar olsa burun kıvırırdı hemen. Bir şey söyleyeyim mi, Anathema'yı görünce ben de gitmeyi düşünmüştüm fakat zamanı ayarlayamadım ve gitmedim. Çok bildiğim de bir grup değil ya.. Ama meşhur. Fikir sahibi olmak için gidilebilirdi, olmadı. Helal olsun gruptakilere ya takdir ettim doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de konser boyunca bunu dedim durdum , kesinlikle Türk grup olsa çıkmazdı ama ses sisteminin o kadar berbatlığına rağmen onlar gayet güzel şarkılarının söylediler , seneye tkrar gelirler gidersin diyeceğim ama dilim varmıyor gelip gelmeyeceklerine pek emin değilim bu olaydan sonra :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...