23 Eylül 2015 Çarşamba

Bir Müzikal Macera-YANN TİERSEN



Gece gece size müthiş bir müzik ziyafeti için buradayım aslında ne zamandır yazmayı düşündüğüm bir yazıyı şimdi cesaret edip yazıyorum da diyebilirim zira  bunca süredir uzamasının sebebi hissettiğim duyguları tam olarak yansıtamayacağım duygusuydu , hala daha emin değilim, deneyeceğim..

Benim müzik anlayışımda sanatçıların kişisel yaşantıları en sondadır en deli fanı olduğum "bütün" şarkılarını küçüklükten itibaren ezbere bildiğim Şebnem Ferah ın bile nereli olduğunu kaç yaşında olduğun hiç bilmem hiçte araştırmadım . Nasıl bir yazarı tanımak istemeyip kafanızda oluşturduğunuz şekilde kalmasını istiyorsanız ayı şekilde ben de hayranı olduğum şarkıcıları araştırmadan sadece şarkılarının ben de hissettirdiği duygularla tanıyorum .. Onunla evlenmiş şöyle yapmış buraya gitmiş , en son şarkısını şu kişisi için yazmış hiç önemli değil dinlediğim müzik ben de ne uyandırıyorsa o benim için esas olan  odur .

Böyle bir ön bilgi verdikten sonra yazımı esaslı hayranı olduğumu defalarca belirttiğim Yann Tiersen yazıma başlayabilirim  tahmin edeceğiniz üzere şuralıdır şu yaşındadır şeklinde çok kolayca vikiden bulacağınız şeyleri paylaşmayacağım .

 **
Bir kere öncelikle neden Yann Tiersen'i Sevmeliyiz ? Sorusuyla başlayayım..

Yann Tiersen ender olarak bulunan  multi  enstrümantalistlerden biridir . Bu oldukça büyük bir artıdır benim için . Nedir bu multi enstrümantal derseniz Paul Mccartney 'in de içlerinde buluduğu , birden fazla enstrümanı layıkıyla  çalabilen kişilere  denir  Öyle bir konseri izlemek çok ayrı bir zevktir. henüz böyle bir konsere gitme şansım olmadı ama videolarda bile o kadar çok hoşuma gidiyor ki  belki kendime yakın bulduğum içinde olabilir . Amatör olarak hem gitar hem de bateri çalmıştım ama şimdilerde ıslığı bile çalacak zamanı ender buluyorum. (zamanı mazeret olarak kabul etmemek lazım kabul ediyorum önceliklerim farklı )

**
Neden Yann Tiersen 'nin şarkılarını sevmeliyiz ? 

Yann Tiersen 'nin bulunmaz bir iç dünyası var olmasaydı eğer o besteleri kesinlikle yapamazdı. Nasıl yapıyor nasıl ediyor insanın hem kalbine hem de zihnine dokunabiliyor . Onun şarkılarında çok üzüntülüyken bir anda mutluluğa çok mutluyken bir anda olabildiğince hüzne kapılabilirsiniz.
Çok farklı bir müzik anlayışı var sıradan şarkıcılar gibi bi bas gitar bir bateri değil multi-enst. olduğundan sebep çok farklı müzik aletinin tınısını şarkılarında alabiliyorsunuz .Ve bir çok şarkısında insanın yönlendiren kafasını meşgul eden sözler yok büyük bir kısmı sözsüz bu açıdan post-rock ile benzeşiyor ama kesinlikle post- rock diyemem neoklasik bana göre uygun bir tanım .

**
Yann Tiersen'i diğerlerinden farklı kılan şey ne ?

Bır kere çok fazla özgün bana onun gibi bir tanesi daha gösteremezsizniz süslü ışıklar altında bol showlu ya da müzikten anlamayan sadee sesine gübenen birisi değil doğanın sesini kalbinin zihnin çevresindeki kısaca dünyadaki tüm sesleri dinleyip özümseyen parçalarında yer veren bir müzisyen .Bir işi zevkle yapmanın bana göre timsali zira o başarılı parçalar ancak böyle çıkabilir. 
Kendine özgün dedik mesela daha önce de midsummer cycle adında bir bisiklet turu geçrekleşmişti . bu tura kısaca müzikal macera olarak adlandırmışlar ve anladığım kadarıyla hedefi tüm dünyayı bisikletiyle konser vererek dolaşmak bakalım göreceğiz   ona göre müzik bir "müzikal macera " ve biz dinleyenler olarak bu maceranın figüranlarını oynuyoruz  bu planı için harekete Geçtiğimiz günlerde pek sevdiğim ülke  olan Norveç 'te bisiklet turuyla başladı Konser vereceği tüm şehirleri arkdaşlarıyla birlikte bisiklet turuyla yaptı bakalım devamı nasıl gelecek  .. Bu tur sonunda albüm çıkarabileceğini söylemiş ufkunu açtı tabi güzelim kuzeyin doğası , sevdiğim şehirde sevdiğim adamı dinlemek isterdim malesef ki sadece konser kayıtlarıyla yetiniyorum. 







hadi ona gidemedim aşağıdaki gizli konserine ne demeli böylesine harika bir yerde ancak hayalini kurabileceğim bir şeyi gerçekleştirmiş yani diyeceğim o konseri yaptığı yere gitsem kesinlikle kulaklığımda bir yann tiersen parçası çalardı ama o gerçeğini canlı olarak çalmış neyi nasıl yapması gerektiğini nasıl bir müziği olduğunu müziğin neresinde olduğunu ve ne yapmak istediğini biliyor bunun başka açıklaması olamaz. 

(Uzun versiyonunu izlemiştim daha önce şimdi bulamadım malesef ) 

Son sözüm bu adamın konserine gitmeden ölmeyeceğim .(nokta) 

Alın size bir kaç konser görüntüsü konser nasıl olurmuş müzik ne demekmiş müziğin anlamı aslında sözden öte herkesin kendisine göre hissettiği şeymiş görün bakalım 


(Ben barcelonadayken neden gelmezsin be adam !) 





14 yorum:

  1. AÇILIN, YANN TIERSEN Mİ ? :D

    Severim abimizi ve dünya gözüyle seyredemediğim için de üzüldüğüm nadir sanatçılardan biri. Les Retrouvailles ve Dust Lane en sevdiğim eserleri. Herhalde o iki albümü ölene dek ben dinlerim. Goodbye Lenin ve Amelie'leri unuttuğumu sanma :)

    Hayalimdeki Tiersen konseri şöyle;

    Palestine
    F*ck Me
    Summer 78
    L'Absente
    La Valse d'Amelie
    L' Homme aux Bras Ballants
    Plus d'hiver
    La plage

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne çalarsa çalsın yine de dinlerim bu şekilde sıralama yapamam sanırım birini birinci sıraya koysam diğerleri kalır
      Gelecek inşallah hissediyorum bugün değilse yarın çok yakınn :D
      Özellikle bilindik parçalara yer vermedim diğer soundtrack olmayan şarkıları da çok hoş :)

      Sil
  2. Benim pek bilgim ve beraberinde fikrim de yoktu Yann Tiersen hakkında. "Amelie"ydi tek ilişkilendirebildiğim, gerçi o da hayli kuvvetli bir bağ. Bu gönderiyle birlikte merak ettim kendilerini, biraz karıştırayım.
    Mutlu günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karıştır karıştır ben de çok merak ettim beğenecek misin ya da beğendin mi :) beğenmeme ihtiman çok düşük ama yine de zevk meselesi tabi :)
      sana da mutlu günleeer

      Sil
    2. Merhaba :) Ekşi Sözlük'te bir yorum dikkatimi çekti: "Ne zaman bir şeyden kaçmak istesem dinlediğim sanatçı." Çok fazla eserini dinlemedim henüz, ama dinlediklerimde benim için de öyle bir his uyandırdı... Bir başka yorum şöyle: "Ruhuma dokunmakla kalmaz, coşkuyla sarılır ve hatta bazen dansa bile kaldırır. Öyle tatlıdır ve öyle acıtır ki aynı zamanda, neye uğradığımı şaşırtır." Şu an kulağıma gelen notalar da bu potansiyeli barındırıyor sanki. Bir de bisikletle ilişkisinden bahsediyorlar. Arabaların yolları ve havayı kargaşaya ve kirliliğe götürdüğü dünya düzeninde bisikletin yeri neresiyse, sıradan ve şaşırtmayan müziklerin çoğunlukta olduğu notalar evreninde Yann Tiersen de öyle bir yerde hacim kaplıyor. Aslında sadece hacim kaplayabiliyor olması bile başlı başına yetiyor sanki. Dikkatimi bu müzisyene çektiğiniz için teşekkürler...

      Mutlu günler :)

      Sil
    3. Ben teşekkür ederim asıl Yann Tiersen gibi bir sanatçıyı daha çok kişiye ulaştırabilsem keşke :)

      Sil
  3. Ben de albümleri var kiiii :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende dee bende dee :) keşke yeni albüm çıkarsa sonra dese ki hemen gelip bu albümü Türkiye'de tanıtsam :D

      Sil
  4. tımıms bi baştan dinleyim yaptıklarını :)

    YanıtlaSil
  5. Biliyorsundur sen yaaa bu şarkılarını ?? :)

    YanıtlaSil
  6. yoo yoo yoo ama kitledin yanlız yoo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi bişey mi yapmış oldum acaba şimdi :))

      Sil
    2. Bilmiyorum :) yorgun argın dinleyebildiğim kadar, okuyabildiğim kadar okudum.bu günki uykularımın kaçmasının sebebi sensin :D ilgi duyduğum konulardı bence iyi bir şey, iyi bir nedenden dolayı bak hala uyanığım :)

      Sil
    3. :) uykunu kaçırması güzel bir şey tabi sevindim öyleysee ! Yann tiersen çok özel bir sanatçıdır aman dikkat et fazla yükleme yapma ya da yap fazlası yararr :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...