3 Eylül 2015 Perşembe

Düğün < ZULÜM

Nerelerdeyim yahu ben :) Hiç bilmiyorum beeeen mesela uçarım mesela yine de kendimden kaçamıyoruumm , aslında çok yoğun değilim az da değilim buralarda oralardayım herkes gibi herkesten biraz farklı :) Saçmalamasyonlarım bititğine göre bu yazının anlam ve önemine geçebiliriz sanırım 

Şimdik şöyle oluyor efendim ne zamandır yazmayı düşündüğüm ama sezonun bitmesini beklediğim yazıya gelmiş bulunmaktayız . Her Türk gencinin  kıt kanaat bütçe ile bir çocukluk geçirip diğer herkes gibi zorlu anlaşılmayan ergenlik sürecini atıpta  işsiz üniversiteli konumuna ulaştıktan hemen sonra  tek bir aşama kalır ya  işte o aşamayı konuşacağız bugün EVLİLİK!feat DÜĞÜN DERNEK 

Hani var ya her insan ölümü tadacaktır diye her söz işte onun diğer bir versiyonu da  Türk genci çalgılı çengili davullu zurnalı düğünü tadacaktır oluyor .Ülkenin dört bir yanında çok farklı düğünler oluyor hepsi birbirinden farklı hepsinin farklı  farklı tarzları ankaranın kendine özel ankara havası egenin zeybeği karadeniz horonu doğuanadolunun halayı   ama tek bir ortak yanları var o daaaa hepsinin  berbat ve sıkıcı olması . Evet benim açımdan düğünleri tanımamlamam gerekirse berbat ve sıkıcı kelimeleri yeterli olur . Gerçi artık sadece benim açımdan da değil yeni nesil artık büyük bir çoğunluğu benim gibi düşünüyor ama nedense hepsinin sonu davullu zurnalı oluyor ..Eğlenme amaçlı desen eğlenmek değil evlilik için gerekli desen o  hiç değil neden ne için yapıldığına anlam veremiyorum. Ama yapılıyor yapılanlara gidiliyor gidilmediğinde senin düğününe kim gelecek diye yaşlı teyzelerce tehdit ediliyor, hiç tanıamdığın komşu kızı tarafından zorla pistte çıkarılma aşamasına geldiğinde de  mahalle baskısı aşamasına kısmına gelmiş oluyorsun  kimisi bu baskılara boyun eğiyor kimisi benim gibi direnmekte bakalım nereye kadar gidecek bu direnişin sonu :)
Yakın  zamanda ben de diğer herkesin gitmek zorunda kaldığı düğünlerden birine gitme şerefine nail oldum ama düğünden çok tabiki dolunay benim ilgimi çekiyordu . Düğün sevmeyen biri olarak düğünü kutlamak yerine dolunayı kutlamyı tercih ederdim ama sanırım o düğünde dolunay olduğunu farkeden bir tek ben vardım. Herkes öyle kaptırmış ki düğün olaylarını hiçbir şeyin farkında değiller bir mantığı olsa kabullesek "olması gerekir heyhat istediğiniz çengiyi tutu çalın" desek ama yok Cidden anlamıyorum neden yapılır düğünler küçüklükten sevmem zaten her düğünde  ağlar huysuzluk yapardım  balon alırlar ona rağmen ağlardım :D Düşünün artık o derece nefret ediyormuşum hala daha öyledir. Çok şükür hiç azalmadı düğünlere olan nefretim hatta  yakın arkadaşlarımı bir bir benden aldıkça katlanarak büyümekte .

Şimdi birisi çıkıp aaa çok ayıp Mariposa ne demek nefret etmek  töremiz geleneğimiz demesin , diyorsanız ve  o kadar çok törenize bağlıysanız bir gün yapmayın kırk gün kırk gece yapın asıl törede öyle yapılırmış hadi buyrun yapın.

sonracığıma yine başka biri çıkıpta halka duyurmak gerekli o yüzden düğünler yapılıyor da demesin medeni kanunumuza göre çiftler değil imza atmak sözlü beyanlarını verdikleri andan itibaren evli kabul ediliyorlar imza sadece şekli geçerlilik esası sözlü yetiyor yani illaki çalgı çengi ananızın hiç tanımadığınız amcasının karısının büyük kızının ufak oğlunu düğününüze çağırmanıza gerek yok  iki şahit bir nikah memuru yeter de artar size :)

Yine kutlama yapacaksanız yapın bir şey demiyorum hatta yapılmalı da sonuçta koca bir sene o iki gün için o kadar organizasyon yapılıyor kesinlikle buna saygı duyuyorum hatta şunu en azından  kendi yörem olduğu için açık bir dille söyleyebilirim  , bir egeli kızın kalbini mükemmel bir zeybek  oynamadan kazanamazsınız ama yani bu tadında olmalı , damadın amcasının eşleri gelin hanımın annesinin en yakın arkadaşlarını zeybek oynatmaya kadar gitmemeli ama malesef günümüzde bu modda oluyor . Her şeyi yapmış olmak için yapan insanımız bunu da yapmış olmak için yapıyor .Üstüne gösteriş olsun diye boşa savrulan paralar da cabası ..

Bir de işin tabi müzik kısmı var ki ona hiç değinmek istemiyorum pop müziği sevmiyorum hele ki Türkçe popu hiç sevmiyorum dinlediklerim elbette var , göksel sertap sezen candan severek dinlerim yıllardır.Ama şu günümüz popüler kültürün oluşturduğu kendilerini şarkıcı sananlar var ya sözüm onlara işte nasıl dinler nasıl ezberlenir o şarkılar" en mutlu " günde nasıl "en berbat" şarkılar dinlenir anlam veremediğim diğer şeylerden biri .. ya da o roman havaları , mezdeke nasıl çalınır hadi çaldınız o koca göbekli adamlar nasıl oynar o şarkılarda bir gün sonra işte göreceğiniz takım kravat gayette ciddi adam ile akşam roman havasında göbek atan aynı mıydı diye düşünmeye başlarsınız .. kadın dediğin nasıl şunu yapar bunu yapar diye lugat varsa adam dediğinde öyle göbek atmaz arkadaş ama atıyor hem de çoğu kadından daha güzel atıyor :D

Konuyu çok uzattım farkındayım ama napayım düğün dendi mi  susamıyorum bir türlü her genç kızın rüyasını süsleyen o beyaz gelinlik ile yapılan aktivite benim kabuslarımı süslüyor ve bir türlü şu gerçeği kabullenemiyorum Bizim düğünlerimiz  kır bahçesinde de  (bu da ne demekse bildiğin tarla , bahçe işte )  , düğün salonunda da , yatta da , kumsalda da olsa sonu o halaya bağlanır o davul o zurna getirilir.Neyse  düğünsüz günler dilerim nokta bitti .

12 yorum:

  1. Düğün yapmayan biri olarak arkandayım Sinyora :)
    Sen evlenirken pijama giy :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ya darısı başıma :D
      Hımmm picama diyosun yani vakti gelince dikkate alayım :P

      Sil
  2. Ay hayır... Düğün dedin, anında afakanlar bastı beni yaaa...
    Ben kendi düğünümde bile aşırı sıkıldım. Eş dost hatrına bile gidilip katlanılmıyor o şamataya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yaa yalnız değilmişim bu konuda :) umarım bizden sonrakiler için git gide bu düğün saçmalığı ortadan kalkar

      Sil
  3. aynıyız. ama benim kadar direnç gösterebildiğini zannetmem. pek övündüğüm bir şey değil ama aramızda kalsın ben kendi kardeşlerimin düğününe dahi gitmemiştim. o derece yani. bu arada sizi takip etmiyorum sanırım. hemen ekleyelim bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo seninki de ayrı cesaret :) kesinlikle bu kadar direnç gösteremem

      Sil
  4. Ah! ekliymişim yahu. Eh o zaman niye yayın akışınız okuma listeme düşmüyor aceb ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdik şöyle oluyor ben daha önceki bloğumun sadece ismini değiştirdim o sebepten eski izleyicilerimin yayın akışında gözükmesi için izleyicilerden önce çıkıp sonra tekrar üye olması gerekiyor :)

      Sil
  5. Yayın akışım son iki aydır pek akışkan değildi, ondandır ya :)
    Yeni yeni bişeyler paylaşıyorum...

    YanıtlaSil
  6. Psikolog Abla'nız artık burda... Danışmak istediğiniz her konuda ben yanınızdayım!

    psikologabla.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. Umarım aşırı düğün meraklısı, oynama meraklısı bir aday denk gelmez Maricim :D Seni öyle bir düğünde hayal edemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denk gelmez gelmez , bir insan hem post rock dinleyip hem Ankaralı turgut sevemez ya öyle bir ihtimal var mı bence olmamalı :)
      Ben kendimi öyle bir düğün değil herhangi bir düğünde de hayal edemedim :P

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...