20 Ekim 2015 Salı

THE CURE -Geç Gelen Güzellik-


Bazı müzik gruplarını geç tanırsınız ve geç tanıdığınız için kendinize kızarsınız ya işte benim için "THE CURE "  o gruplardan biridir. Bazılarına göre çok geç olmasa da böylesine nadide bir grup için bence geç tanıdım hem nasıl geç tanımam, The CURE ve diğerlerinin tüm dünyayı salladıkları sırada ,şuanda çevremde olan herkesler arabesk'le yanıp  tutuşuyor vaziyetteymiş hatta o sıralar al bak  cure dinle diyenlere ne cure bitki kürü mü diye cevap verecek konumda olduklarını düşündüğümüzde gel Mariposa bak böyle böyle gruplar var dinle  diyenim olmyacağını da kabul etmek gerekiyor  ama müzik öyle bir şey ki o gelip seni buluyor. Gerçek müzik her zaman her yerde insanın peşini bırakmıyor . Boş günü geçirmek için yazılan şarkılar yerine gerçekten hissedilen bir yaşantı sonucu doğan şarkılar yıllar geçse de eskimiyor . 
Her aşıkta her ayrılıkta yeniden doğuyor her yalnız kalışta her dibe vuruşta gelip buluyor sizi o şarkı, size geriye nasıl olabililir hissedilenleri böylesine anlatabilir diye düşünürek müzik içinde kendizi ya da kendiniz içinde müziği kaybetmek düşüyor. 

Melankolik bir insan olduğum gerçeği üzerinden gidecek olursak müsadenizle The Cure da neymiş diyenler için  benim için top 3 'ünü paylaşıyorum .Önce bunları dinleyin bakalım bir sonrasında yazıyı okumaya devam edersiniz.

(Yazı da paylaştğım hiçbir şarkıyı dinlemeyecek olan sayın okuyucum evet sen en azından bunu dinle , dinle diyorsam vardır bir sebebi en güzeli bu demedi deme pas mas kalmayacak ) 
 3.          THERE İS NO İF
 Bonus . TRUST 


Peki geç tanıyan ben nasıl oldu da Cure 'ü tanıdım . The Cure 80'li yılları salladıkları sıralarda Post-punk , alternatif rock akımları henüz yeni yeni başladığı sıra elbette bilmiyordum isimlerini . 

311  Adında birçoklarınızın bilmeyeceği bir grubun Cure 'un Love song şarkısının cover ile Lovesong şarkısını ilk defa dinledim . Hatta öyle ki Love song 'un 311 grubuna ait olduğunu sanıp ne kadar güzel şarkı yazmışlar diyerekten diğer şarkılarına falan bakmıştım Sonra başka bir gün farketti ki o şarkı sadace bir cover'dan öte değilmiş .
Sonrasında Guns N ' Roses - Knock Knoc Heaven's door  şarkısını arar iken bir anda kendimi cure 'ün just like heaven şarkısında buldum.

The Cure 'ü dinlemek için bir sebebimin olmasına gerek yoktu ama sebebim yine vardı olmamasını dilerdim orası ayrı. Herkes gibi ben de love song ile başlayıp The CURE grubunu derinliklerine , onların benim derinliklerime inmesine izin verdim .Öyle bir grup ki öyle şarkıları var ki  söz yazarı , solisti ,  kimmiş diye hiç ilgilenmeyen ben bile kim bunları yazan ya demekten alı koyamadımve tabiki diğer güzel gruplardaki ritüel değişmedi bu zamana kadar grubun değişmeyen tek üyesi grubumuzun solistimiz Robert Smith 'in yazdığını öğrendim 

Bu kadar masum olduğuna bakmayın youtube üzerinden izlediğim konserlerinde nasıl çılgın olduğunu göreceksiniz . Benim bile sürmeyi çekineceğim çarpıcılıkta  Kırmızı rujluyla çılgın saçlarıyla aynı insan mı acaba diye düşündürüyor . Ama yine de koca bir teşekkürü hakediyor İnsanın anlatamadığı sadece hissettiği duyguları o kdar güzel anlatmış ki şarkılarında , bu insana özel olduğu hissini unutturuyor yalnızlk hissini azaltıyor  senin benim hissettiğim her şey her insanın hissettiiği bu dünyanın ne kadar da belli kalıplar içerisinde yaşadığımızı gösteriyor. 
Daha önce de bahsettm  sanatçıların çok farklı ruh halleri yoğun duygusallıkları var bu da kişilerin tüm duygularını uçlarda yaşamalarına sebep oluyor konserde gayet enerjik bir şarkıyı söylerke bir anda melankolinin  dibi bir şarkıyla devam edebilir. 

Tabi sadece melankolik şarkıları da yok eğlenceli güne güzel başlama sevinci veren şarkıları da mevcut ;pek bilindik olan , Friday I'm in love  Boy's don't cry  sonrasında The lovecats Close to m(The lullaby-The Cure ) 
                                         

Bir de şarkılarını youtube da ararken şuna denk geldim sizinle de paylaşmak istedim bir önceki Joy Division yazımda ilk televizyon performanslarını control filmde izlemiştim ama hiçbir  intihar olayı olmadığından mıdı nedir Cure gibi grubun bir filmi yapılmamış , o da bir garip niye sadece intihar edenlerin filmi yapılıyor (yazar burada vizyona yeni giren AMY filmine gönderme yapıyor evet doğru.)
neyse buyrun anti - tv olarak ilk televizyon performansı ,

(Robert dediğim kadar varmış ama di mi :) ) 


10 yorum:

  1. Aynen... 2011 de tanıştım ve geç kalmışım dedim... :)
    Güzel sahi yaaa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demiş büyüklerimiz geç olsun güç olmasın :)) The Cure 'ü bilmeyen onca kişi içinde kendimizi şanslı saymalıyız bence ya hiç dinlemeden bu dünyadan göçül gitseydikk amanın ne korkunçlu :)

      Sil
  2. Vıyh ! Tek solukta okundu. Morrissey ve Robert'ın intihar etmemesi büyük şans, tamam filmleri olmadı belki fakat hayattalar ve iyi kötü üretmeye devam ediyorlar. Konserler veriyorlar. Şükretmemiz gerek :) Amy'e de gidip bileklerimi kesicem, gelecek hafta planım :D En iyi 20 şarkısını zamanında seçmiştim blogumda da zor yani düşününce. Her zaman değişiyor sevdiklerim. Bazen ona takılıyorm mesela. Öbürsü gün başkasına vuruluyorum. Seçimlerin harika mesela, çok sevdiğim eserlerden derlemişsin üçlüyü. Her müzik grubunu / şarkıcı böyle de olmaz yani. Kalıp üç beş güzel şarkısı olur bir ömür dinletir. Yok. Cure'un 40-50 şarkısı rahat var böyle kafaya saran ve dolaşıp terketmeyen. Ama şu da bir gerçek Open her zaman gözdem olacak; sözleri ve müziğiyle beni yıkan bir "şey". Hele bir de konserlerde uzatarak Tape denilen girizgahıyapmıyorlar mı.. Resmen öldüğümü hissediyorum seyrederken :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet benim için de çok zor oldu bütün şarkılarını bi an yazının içinde paylaşacak gibi oldum bu yüzden özellikle kendimi top 3 gibi az bir rakamla sınırladım :) Open ayrı güzeldir evet hatta bonusu open ile trust arasında kaldım yazarken , adını şuan hatırlayamadım bi post rock grubu open'ın başlagınç kısmını almış coverlamışlar gayet iyi olmuştu o da
      Amy ' i boşver de Star Wars geliyor heyecan dorukta :))

      Sil
  3. Sen Star Wars fan'ımısınnn !!!!!!
    Yüce Sinyoraaa !!!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki de ! Bizim köyde Star Wars 'u sevmeyeni döverler :)

      Sil
  4. disintegration diye bi albümleri var iyi yaaa eski bişi ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Favorin bu albüm mü :) ben de en çok bunu ve wish albümlerini seviyorum

      Sil
    2. ivat du vişi dinleyim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...