12 Kasım 2015 Perşembe

200 Yıl Sonra Bugün - MİM ! ^_^





Stratobus ! Duyanız var mı bilmiyorum benim de  düne kadar böyle bir şeyden haberim yoktu . Kendisini  Bir çeşit zeplin türü uydu olarak tanımlayabiliriz. İlk duyduğumda 1800 'lü yıllardaki zeplinler gibi insan taşımacılığında kullanılabileceğini düşündüm  hatta bir tık ötesine gidip uzun mesafeli yolları kısaltma adına stratosfere çıkıp daha az yakıt falan tüketeceğini zaman olarak daha çabuk ulaşılabileceğini düşündüm  işin aslı öyle değilmiş duyunca hayal kırıklığıma uğramadım değil ama uydu olmakta ulvi bir görev sonuçta değil mi .Hala daha  insan taşımacılığı yok neden BUS denmiş onu düşünüyorum ..Neyse Devamı için ayrıntılı bilgi isteyen şu video'ya bakabilir .Şimdilik Diğer uydulara nazaran 150 milyon euroya yakın daha az maliyetli olacağını ve ilk stratobus'ün 2020 yılında tamamlanıp göreve başlayacağını bilmeniz de yarar var . 

Peki bunu ben niye durduk yere anlatıyorum. Durduk yere değil efendim, geçen günlerde bir makale okumuştum makalede insan beynin sürekli olarak geleceği düşünmeyi proğlanmış olduğu tespit edilmiş .Çoğu İnsan beyni dinlenme anlarında yakın geleceği planlamaya başlıyormuş .Akşam ne yesem , haftasonu ne yapsam , bir hafta sonra nereye gitsem gibi .. Makalenin bir kaç ilginç yeri vardı mesela dinlenme anında beynin çalışan kısmı çalışma anında çalışan kısımdan daha fazla olması gibi diğer ilginç yeri ise bence dikkat edilmesi gereken önemli bir nokta beyinin "yakın" geleceği planlıyor oluşu . Neden uzak gelecek değil ? Bunu herkesin aynı hayalgücü olmadığına mı bağlamalıyız yoksa testlerdeki bir eksiklik mi bilmiyorum ama bu makale beni ister istemez uzak geleceğe düşünmeye itti (hatta bir önceki yazımın fikir anası bu düşüncelerimdir ) 

Ama böyle kendi kendime düşünmektense blogdaşlarımla birlikte düşüneyim bir de üstüne mimvari bir şey yapayım dedim hem eğlenceli de olur .Mim bunun neresinde diye soracak olursanız . 

 "200 yüzyıl sonra bugünümüzü" anlatacağız .Normal günümüzde ne yapıyorsak  200 sonra nasıl olacağını hayal edip yazacağız .(Tamam kabul   şu aralar blog aleminde meşhur olan sabah nasıl kalkarsınız mı ne öyle bir mim var ondan da etkilendim :D ) 

1950'lı yıllarda uyanan insan ilk eline ceptelefonunu alıp maillerini kontrol etmiyordu en fazla yüzünü yıkamak için çeşmede suyun olup olmadığını falan düşünüyordur  ama günümüzde çok farklı konumdayız.. nasıl  biz şu an ah ne güzel yıllarmış diyorsak  bizden sonrakiler bizim için diyecek insan böyle düşününce de bir garip olmuyor değil konu dağıtmada birinciliğe adaylığımı koyduğum ama asıl konusu  200 yıl sonraki günümüz anlatacak olan ben , artık uzun bir girişten sonra anlatabilirim.

200 yıl sonra ... 

Birçok işte olduğu gibi benim işimde evden yapılabilecek bir iş olur sanıyorum o yüzden erken kalkma olayı pek olmaz zaten dünyanın dönüş hızı yavaşladığı için bir gün 24 saatten fazla olur arayıp bulamadığım istediğim her şeye vakit ayırabileceğim için sabah erken kalkma gibi bir şey olmaz ama yine de zihinsel anlamda mesajlaşma bulunacağı için rüyamın içinde bugün içinde neler yapmam gerektiğini hatırlatıcı çağrı mesajını duyar kalkarım. Google glas benzeri gözlüğümü takıp hologram teknolojisinin ilerlemiş haliyle sanki ailem  odamın içindeymiş  konuşurken bir yandan da  su az olduğu için su yerine  kahvaltı yerine de geçecek olan o günlerin meşhur enerji içeğini içerim .Sonrasında bilgisayarların yerini zihinsayarlar çıkmış olur bütün işlerimi onun üzerinden halledip az biraz hava almak için uçan araba binerim ( uçan arabasız 200 yıl sonrasını yazamadım üzgünüm :D )  ama cidden hava alırım giderim uzaymarkete (hiper marketin daha büyüğü ) kendime 2 hafta yetecek temiz havadan alırım oradan da Uçan arabam var ya nasılsa gider Floransada arkadaşlarımla Ponte Vecchio'da birer kahve içerim ( evet kahve içerim kahve yüzyıl öncesinde vrı o zaman olacak kahvesiz olmaz ) oh ne güzel sonra akşam eve gelir şimdilerin bbg evi'nin o gününkü versiyonu olan uzayevini izlerim. Kolonileşme adı altında götürülen insanların marstaki maceralarını anlatan yarı gerçek yarı senaryo sıpaysting rekorları (reyting rekolarının bir denşiği)  kıran proğramı izlerim. Gündüzleri daha uzun geceleri daha kısa olduğu için ışıkta da uyuyamayacağım için beynimi istediğimde uyutabileceğim yeni aldığım son buluş teknoloji uyumatiği takar uyurum. 

eveett 200 yıl sonraki Mariposa 'ya iyi uykular diliyor ve bu güzel (ve bence eğlenceli) olan mimi  herkesin yapmasını istiyorum uçuk kaçık aklınıza ne gelirse yazın bakalım çok düşünmeye gerek yok maksat eğlenmek :)

İsteyen herkes yapabilir ama ben yine de yakın zamanlarda uğradığım blogdaşlarımdan bir kaçını mimlemek istiyorum .

Syrakusa Belafonte 
Zihin arka sokakları
Afede
Deeptone
Kayra
Dreamella
elif.
Sonikhanım
1 Delinin Günlükleri
Deli müzeyyen
Tırt blog
Kahve Yanı


Mim için  fikir olması açısından veya genel merakınız varsa şu benim için hayret uyandırıcı linkleri de bırakayım
https://line.do/tr/dunyamizin-yakin-gelecegi/4zz/vertical
http://www.futuretimeline.net/22ndcentury/2100-2149.htm#.VkJmUdLhBk

31 yorum:

  1. mimlendimmm :) super konulmuş en kısa zamanda yazacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tam sana geliyordum haber vermek için :) Bekliyorum yazınııı

      Sil
  2. Aha da mim :))
    Sinyorina jetgillerin büyük kızı çıktı. Azıcık zaman sonra bunu yazmam da fayda var :))

    YanıtlaSil
  3. Senden beklettim büyük george ! :D

    YanıtlaSil
  4. Mim için çok teşekkürler.Senin 200 yıl sonraki bugününde çok zevkli ve ilgi çekici olmuş bence baya da gerçeğe yakın olmuş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında daha uçuk kaçık fikirlerim var da baştan hemen korkutmamak adına bunlarla yetindim :D
      sen istediğini yazabilirsin hayal gücün sınırı yok :)

      Sil
  5. oo bir Robert Zemeckis çıkar senden:) geleceğe yönelik tespitler harika ve kesinlikle eğlenceli :D
    hayal dünyam benim gelecekten çok geçmişe zimmetli.o yüzden gelecekle ilgili idealar pek benlik değil. ama bi deneme yapicam.. beğenirsem blogda paylaşırım :D

    teşekkürler mimlendiğim için.. böyle adım geçince bi mutlu oluyorum ben hehehe!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehehehe asıl ben teşekkür ederim büyük iltifat benim için :D
      Hayal dünyan geçmişe mi zimmetliii ooo çok ilginç zor olmalı geçmişe yönelik hayal kurmak ama onu yapabilen bence geleceğe yönelikte kurabilir çokta güzel olur :)

      Sil
  6. ne kadar ilginç bi yazı. du bi daha okucam. senin düşüncene dek geldim. beyin ve stratobus ilginç evet. yakın gelecek bu ilginç sahiden. bi daha okuycam anlıcam sona mimi yapıcam yarın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç derkeen beğendin mi yanii :) yoksa farklı mıı geldii

      Sil
    2. faydalandım yanii önemli yazı işteeeee.

      Sil
    3. Hehehe sevindim o zaman :)

      Sil
  7. mimi yapıcem deee son yazımı bi okusan yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tür yazılar daha sık yazmalısın :)

      Sil
    2. cevap verdim ki sanaaa :)

      Sil
  8. Plan yapmadan yaşayamaz olduk! :)

    sevgiler.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plan yapmadan yaşabilirsin ; hayal kurmadan asla ;)

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Sakınnn aklımdaki şey mi acaba ? Dünden beri gybe konser kaydı arıyorum bi anda esti gittin mi yoksaaa :))

      Sil
    2. Bahsedilmez süprizden :p Ya bulursan paylaşır mısın görüntüleri merak ediyorum ben de o_O

      Sil
    3. Eeh hadi bakalım iki gün bekleyebilirim sanırım :) konser kayıtlarını az da olsa bi bulabilsem burayı donatcam ama yok düne dair bir tek şu resim var elimde http://i.hizliresim.com/OBX4Y3.jpg

      Sil
  10. şu beynin yakın geleceği düşündüğü ilginçmiş. demek ki geçmişten çok geleceği düşünüyoz. böyle olmalı bence de. yakın gelecek olması da kendi hayatımızla ilgili olduğu için olmalı. kendi çıkarımız yani. yemek filan hayatta kalmak için.

    senin 200 yıl sonran ise iyiymiş. bayağı bi buluş bulmuşsun :) en güzeli, ilerde çalışmadan yaşansın, sadece sanat ve kahve olsun de mii. :)

    yapayım mimiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışmadan yaşanır mı hiç zevki kalmaz o zaman yaşamın :) ama haftalık çalışma saati 45 saat değil de İsveç gibi 30hatta 20 saatlere çekilse çok güzel olur belki olur torunumuzun torunu görür artık :D

      Sil
  11. ha bi de bak, insanlara sorarlar ya hangi zamana gitmek istersin diye, genelde geçmişe gitmek istiyorlar. 60'lar, rönesans, yuvarlak masa şövalyeleri zamanı filan diyolar. halbüse, ben 1 000 yıl sonrasına gitmek isterdim yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3015 :)) yazımı bile bi garip geliyo , o tarihe ben de gitmek isterim ama kabul et rönansta yaşamak da bi başka güzel olurdu

      Sil
  12. Bir sene atladığımız zaman bir sonraki senenin tarihini sürekli yanlış yazan bir milletiz biz acaba birden 3000'lere atlasak ne olurduk düşünemiyorum. Aslında bu birden atlamak fikri bile bir düşünce çukuruna atıyor insanı değil mi? :)
    Yazını ve gelecekteki hayatın hoşuma gitti, benim de sayfama bekleriiiim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha :D çok doğru dediniz hatta bazen ben bir kaç yıl öncesini bile yazdığım oluyor gariptir :)
      Gelirim elbette sizin sayfanıza daa :)

      Sil
  13. uuww beynim dondu. hayal gücüne sağlık :p mimi yapmak yerine hayal ettiğim şu senin sevgiyle ilgili son yazında geçen sevgi dünyasını dilemek isterim :) üşendiğimden değil ama gelecekle ilgili karamsarlığım maalesef işin eğlenceli kısmını etkiler diye korktuğumdan.senin ki çok eğlenceliymiş ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah malesef ki sevgisiz bi dünyada hayal gücünün de anlamı kalmıyor sevgi dilemekte çok haklısın ama yie de hayal kurmak beyni dinlendirie eğer mim yapıyorsan bi 200 sene sonrasını düşün ve mimi yap derim :)

      Sil
  14. Çok beğendim! :) Hiç duymamıştım Stratobus'u. Geç kalmış olsam da denemek istiyorum, 200 yıl sonrasını yazmayı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demişler geç olsun güç olmasın :) Beğenmene sevindimm

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...