18 Kasım 2015 Çarşamba

İhtiyacımız olan Tek şey ; SEVGİ

Eğer ne istersem gerçekleşecek bir tane  dilek hakkım olsaydı kesinlikle sevgiyi dilerdim. 

Felfese yapma Mariposa tabiki parayı , aşkı, mutluluğu vs. Şeyleri seçerdin insansın sen demeyin .Çünkü seçme hakkını sevgiden yana kullanan bir insana böyle demeniz uçurumun kenrındaki bir insana hadi atla da göreyim demek gibi bir şeydir.

O yüzden eğer seçme hakkım olsaydı ben sevgiyi seçerdim .Alt Komşu Ayşe teyzenin üst komşu Mualla abla ile arasındaki husumeti , En yakın dostunuzun eniştesinin kız kardeşiyle olan sorunu , iki arkadaşın birbiriyle olan küslüğünü ,  iki çocuğun oyunda çıkan kavgasını , işyerindeki çalışanların birbiriyle olan kırıcı çekişmelerini , hatta  yoldan geçen arabaların birbirine olan tahammülsüzlüğünü tüm dünyadan silip atmak isterdim . Ve bu ancak sevgi denilen o ufak mucize ile olurdu..

Başta kendim için isterdim sevmiyorum herkesi , herkes herkesi sevmekte zorunda değildir zaten seviyorum diyorsa samiyetsiZdir ama benim bahsettiğim sevgi biraz da insancıl olmak ile alakalı . Karşısındaki insanı birey olarak kabul edip ona tahammül etmesiyle alakalı 

Sevgi dolu olmalıyız karşımızdaki bir hata yapmış olabilir biz de hata yaparız hatalar yaparak doğruyu öğreniriz hatalar yaparak güçleniriz ama sevgi olmazsa tahammül gücümüz olmaz hoşgörümüz olmazsa Sevgiyi aşk dışında bir şey olarak niteleyemeyen milyonların haricindeki bireylerden hiçbir farkımız kalmaz bireyler ki sevgiyle toplumu oluştabilirler . İnsan insanın kurdur değil insan insanın kendisidir demeliyiz . Kabul etmiyorum insanın içinde olağan kötülüğü . Tüm filozoflar ne derse ne düşünürlerse düşünsünler ortaki gerçeği görebilmek için sevgi dolu bir kalbe ihtiyaç var sevgisiz insan sevgiyi göremez. Kim ne kötülük ederse etsin nefret etmek   yok eder sevgiyi halbuki sevgiyi sevgi doğurur. Bir çiçeği bile severseniz eğer daha güzel çiçeklenir değil ki bir insanı sevdiğiniz de dünya neden değişmesin ? Barış neden gelmesin .. Her şey bizim elmizde buna inanmakta dahil .

Bakın Rumi ne güzel anlatmış ;

Ey oğul, herkesin ölümü kendi rengindendir.
 Düşmana düşmandır, dosta dost!
Ayna Türk'e nazaran güzel bir renktedir. 
Zenciye nazaran o da zencidir.
Ey can, aklını başına devşir.
Ölümden korkup kaçarsın ya; doğrusu sen, kendinden korkmaktasın.
Gördüğün, ölümün yüzü değil, kendi çirkin yüzün. 
Canın bir ağaca benzer; ölüm onun yaprağıdır.
Hoş nahoş... gönlüne gelen her şey senden, senin varlığından gelir.


Sevgiyle kalın ..

(George Harrison - Give me peace on earth ) 



23 yorum:

  1. bu iyilikle çok yaşamayacaksın sen sinyorina :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim bilebilir kii , mezarıma mersin ağacı isterim ! :)

      Sil
    2. hadi bakalım.. işin yoksa mersine git şimdi bir ağaç için ... off!! :)
      (otur oturduğun yerde ölürsen çok kızarım)

      Sil
    3. Hih Kızar mısınnn çok korkunçluuu :O bi de buna bak :D http://i.hizliresim.com/n2q3Gg.jpg

      Sil
    4. :))))))))))))))))))))))

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Sevgi olmadan aşkta olmaz ki ama :)

      Sil
  3. en güzelini sölemişsin valla. ben deee isteriim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstemeyen yok ki herkes istiyor verebilmek gösterebilmek hissedebilmek mühim olan

      Sil
    2. ben dünyaya gelsin isterim sevgi hakim olsun yani. herkes birbirini sevsin üzmesin öldürmesin. yazık insanlara. sevileyim filan bu çok önemli değil yaaa genel insanlık için önemli ama ki :)

      Sil
    3. Önemli tabiki en önemli şey önce sevmek sonra sevilmek .. Çok İstiyoruz istemesine ama bir türlü istediğimiz sonucu alamıyoruz bu işin sonu sence nereye varır

      Sil
  4. böyle gider işte. yaşıycaz yaa. fazla düşünmüycez :) mimi yaptıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durup durup düşünmeden yaşayacağız diyorsun sanki kendin başarabiliyormuş gibi , düşünmeden yaşanmaaaz insanın doğasına aykırı bak diğer yazımda söyledim insan boş anında bile düşünmeye odaklı :)
      Hemen şimdi bakıyoruum

      Sil
  5. Çok güzel çok içten anlatmışsın ama sevginin yanına derin bir saygı da lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın ikisi de olmalı Sevgidolu insana saygılı olması gerektiğini söylemene gerek yoktur zaten "saf sevgi " saygıyı beraberinde getirir ya da getirmeli diyeyim daha gerçekçi olur :)

      Sil
  6. Önce sevgi olmalı, saygı olmalı... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh bi de uygulama da görebilsek ama inanıyorum bugün olmazsa yarın sonuçta sevgi -saygı tek ortak yanları ikisininde 5 harftan oluşması değil elbet toplum için birey için mecburi gereksinimler :)

      Sil
  7. Saf sevgi... Herşeye bedel... Keşke her insanın içerisinde o saf sevgi olsa, olabilse..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her insanın içinde o saf sevginin olduğuna inanıyorum yeter ki biz onu bulup çıkarabilelim bunun için de biraz çaba göstermeliyiz sanırım :)

      Sil
  8. merhaba dileklerin en güzelini en çocuksu hisle dilemiş olan güzel insan :) deep olmasa denk gelir miydim bilmiyorum ama böyle sevgiyle süslenmiş bir sayfayı kaçırmak eksiklik olurdu. iyi ki gelmişim.
    sevgiylesin eminim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaaa :) güzel hislerin için teşekkür ederim hayat ağacıma renk kattın ben de senin bloğuna gelirim ki komşu sayılırız muhtarımız deep sağolsun :)
      Hepimiz sevgiyleyiz sevgi her yerde görebilmek mühim olan (bazen saklanıyor bizden :) )

      Sil
  9. Sevgi küçük masum bir bebek gibi doğmalı hayatımıza ve ya güneş gibi doğsa ama insanların halinden korkuyorda olabilir bu sevgi denilen zamansız gün batımından dimi..
    Dünya sevgisizlikten bu halde.İyi karşılanacağını bilse sevgi doğardı elbet.
    Yok ne yazık ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi insanlardan korkuyor insanlar sevgiden sevmekten korkuyor belki de insanlar kabul çok kolay bir şey değil ama yine de sevmeyi eldn bırakmamalıyız korkmasın bizden :))
      Hoşgeldinnn bu aradaa :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...