11 Kasım 2015 Çarşamba

Küresel Yan-MA!



Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi  Birleşmiş Milletler öncülüğünde imzalanan küresel ısınmaya yönelik hükümetlerarası ilk çevre sözleşmesidir Kyoto Protokolüne nazaran daha  gerek katılımcı ülkeler gerekse yapılan toplantılara bakıldığında daha somut bir sözleşme olduğu söylenebilir . (sadece söylenebilir ) Bu sene de Fransa 'da Paris'te 21. düzenlenecek olan toplantı da yine olmayasıca sera gazlarının salımını durdurucu tedbirler konuşulacak , etkin çözüm sistemleri oluşturulacak mı tam bir muamma ama bu yıl yapılan aratşrımaya göre artık Küresel ısınma geri dönüşü olmayan bir aşamaya gelmiş bu süreden sonra ancak yavaşlatılabilme şeklinde çözüm bulunabilirmiş . 

Ne kadar çok bilim adamları bas bas bağırsa da kendi sonunu hazırlıyorsun ey Dünya dese de yok sağır insanların olduğu bir yerde konuşmak ne kadar anlamsızsa bilim adamların açıklamaları da  o derece anlamsız geliyor her şeyi kanıksayan insanoğlu küresel ısınmayı da çoktan ee olmayacak mı zaten nolmuş ki modunda kabullenmiş vaziyette . Belki de net olarak bilmedikleri içindir .Bilmediği şeyden insan korkamaz  bilmediği şey insan için yok demektir. Her ne kadar her gün kendisini hatırlatsa da ..

Nasa'nın Uydu verilerine göre okyanuslar 1992’den bu yana ortalama 7,6 santimetre yükselmiş. Hatta bazı bölgelerde bu yükselme 23 santimetreden fazlaymış bu verilerden yola çıkarak  her geçen yıl şiddetini daha da artıran küresel ısınmayla birlikte  100-200 yıl sonra buzulların erimesi sonucu deniz seviyesi 1-3 metre arasında yükselecek Tokyo gibi denize yüksekliği ancak 1 metreyi bulan şehirler sular altında kalma tehlikesiyle karşı karşıya kalacak.Böylesine tehlikeli bir durumla  sadece 100 yıl sonra karşılabilecekken 21. toplantı yapılıyor ve halen daha daha somut bir adım atılmıyor halen daha ..


Bu gif Şili'nin Aysen bölgesindeki buzulların 10 yıl içerisindeki değişimini gözler önüne seriyor 

Biliyorum   işin kolayına kaçarak yaşamayı felsefe edinen insanlarız bunu kabul etmek gerekiyor ama yine de içimizde kalan o ufak duyarlılık kırıntılarını bir araya geldiğinde çözümlerinde ardı sıra geleceğini görebiliyorum dolayısıyla bu yazıyı okuyup kapattığında çok değil hayatındaki ufak değişimlerin geleceğin için atılmış birer adım olduğunu unutma hepsi olmasa da küresel ısınma için yapabildiğin ya da yapmaman gerekenleri günlük yaşamının parçası haline getir bu çokta zor olmasa gerek 

mesela ;

* Tasarruf ampül kullan !  Biliyorum diğer standart ampüller çok ucuz ve sen kira evine onun 2 katı parayla ampül almak istemiyorsun ama elektrik faturanda az gelecek hadi onu düşün eve giderken ekmeğin yanında tasarruf ampülü almayı unutma ;)

* Hani o uyku modunda bıraktığın eve gelince bi de onun açılmasını bekleyemem yea dediğin laptop 'un var ya kapat onu işte .Kullanmadığın sürece tüm elektrikli cihazları evinde tamamen kapalı tutmak gerekiyor .

* Ufak bebeği kundaklar gibi ambalajlanmış paketleri sen oo hijyenik diye alıyorsun ya alma . Fazladan yapılan her ambalaj paketi çöpü yüzde 10 oranında artırıyor ufacık şeyden bir şey olmaz deme oluyor .

* Toplu taşımayı tercih edin diyeceğim kendi arabamı boşuna mı aldım diyeceksiniz o yüzden en azından arabanızın lastik basıınçlarını kontrol edin , hem yakıttan tasarruf hem geleceğe katkı , tembellik yapmayın yahu binmeden bi bakıverin .

*  AĞAÇ DİKİN ! Hiç ağaç diktiniz mi bilmiyorum , aynı bir çocuğun yetişmesi gibi yıl yıl onun büyümesini izlemek kadar heyecanladırıcı bir şey yok ..


Daha  listeyi uzatabiliriz , geri dönüşüm çöp kutularından , fazla su kullanımına kadar .Biliyorum bir çoklarınızı yahu Çin miyiz ABD miyiz bizim yaptığımız şeyle mi sera gazı salınımı duracak diyorsunuz  demeyin . Belki sen göremezsin ama senin torununa sen ne yaptın sorusu sorulduğunda yüzünü eğmeyecek cevap verebilecek yeter ki bu ve diğer önlemleri hayatımızda  alışkanlık haline getirebilelim  



14 yorum:

  1. Nadas öncesi çapalama işlemi başlamıştır.. Hadi gözümüz aydın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünya gırtlağını temizliyor. Henüz şarkıya başlamadı. Başladığında nüfus 1 milyar.

      Sil
    2. Syrakusaca da yeniyim ya pronunciation 'nı tam geliştiremediğim için anlayamadım , haklısın dünya şarkı söylemeye başladığında o 1 milyar nüfus çözüm diye diye dans edecek

      Sil
  2. çok haklısın evet bak çok sevdiğim konulardan bu yaaa. çeviri yapmıştım. berlin rio filan ab çerçeve sözleşmeleri. bi de odtülü bi hocanın kitabı vardı ya çok güzel tubitaktan. bu dünya elden gidiyo de mi. biz insanlar içine ediyoz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neydi ki acaba kitabın adı ?
      Ahh o çevirileri siz mi yapıyorsunuz azıcık daha dikkat edin deepcim yaa olmuyo bak böyle anlam kaymaları çok oluyo bi el at bakayım :D
      Torunlarımızın yüzüne nasıl bakacağız ben kara kara onu düşünüyorum durum fena insanlık ondan fena ..

      Sil
    2. yeşil bir kitaptı yaaa. du bulurum ben onu :)

      Sil
  3. Ben küresel ısınmanın fazlasıyla abartıldığını düşünüyorum. Kendi çapımda dikkatli bir yaşam sürüyorum. Her türlü ampülmüş, suymuş dikkat ediyorum fakat bu hem tek başıma yapmamla düzelecek bir şey değil hem de bu verilere fazlasıyla aşırı tepki veriliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abartıldığını düşündüğün yer önlemler noktasında mı yoksa küresel ısınmanın etkileri noktasında mı ?
      Önlemler konusundaysa haklısın bi nevi sonuçta Kyoto protokolünü bi Çin bi Abd uygulamazken bizim evde yapacağımız tasarrufun ne etkisi olacak diyoruz ama mühim olan bence hayat şeklimizi değiştirebilmek biz ne olacak dersek , biZden sonrakilere iyi bir örnek olacağımızı düşünmüyorum ufak atılan adımlar büyük şeylerin habercisidir :)

      Sil
    2. Her ikisi desem peki :) Kendim fazlasıyla dikkatliyim bu konularda; asla gereksiz enerji sarfiyatında bulunmam, suları dikkatli kullanır ve arabam yok (bilinçli tercih) otobüse binerim.

      Sil
    3. Her ikisi dersen şaşırırım doğrusu elde bu denli somut olgular varken doğru olmadığına inanmak biraz düşündürücü bizim bilmediğimiz bir şey mi biliyorsun söyle de içimiz rahatlasın :)

      Sil
    4. Tedbirlerimin sebebi aslında küresel ısınma değil sadece, genel olarak çevreyi bozmamak :) Küresel bir değişimin varlığını kabul ediyorum; lakin bunun dünyanın şuan en temel sorunu olduğuna inanmıyorum ve bilim insanlarının bazıları konuya benim gibi yaklaşıyor, bir tehlike var fakat korkulduğu gibi değil. Nükleer atıklar çok daha korkunç sanki.

      Sil
  4. Ne yazık ki tek başına olmuyor gerçekten ama hiç yoktan iyidir. Çevredekilere de örnek olmak lazım.

    YanıtlaSil
  5. Evet ben de bunu demek istiyorum sevgili dreamella 200 yıl sonrasını tahmin edemeyiz ama ortada bir gerçek varken kişisel anlamda üzarimize düşeni en iyi yapmalıyız , belki benim torunumun torunu her gün atmosferi sera gazına boğan firmanın başına geçecek kimbile bilir ki ..ben değilsem o mühim olan yaşam şeklimizi değiştirebilmek . Değişikliği yaşam şeklimiz haline getirebilmek

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...