18 Aralık 2015 Cuma

Biraz daha Hayvan Olun


Bir ölü köpek gördüm ona ağladım sonra bir kuş sonra da bir solucan ölmüş ona üzüldüm nedense insanlar zeka seviyesine göre üzülüyor ölümler de  ya da boyuta göre mi desem niye bir karıncanın öldüğüne üzülmeyiz de bir atın öldüğüne üzülürüz bir şeyin çok olması onu daha kolay kaybedebileceğimiz anlamına mı gelir ? Duygusal bağ kısmını bir kenara bırakıyorum elbette duygusal bağ kurulan ne olursa olsun onun ölmesi üzer insanı mesela bir hikaye vardır uzun yıllar hücre hapsinde kalan bir adamın tek arkadaşı bir pireymiş yıllar boyu yalnız onunla konuşabilmiş onunla dostluk kurabilmiş cezası bittiği gün de biricik dostuna bütün yıllar birlikte oldukları için içki ısmarlamak istemiş bi bara yere gitmişler içkileri söylemiş sonrasında garsonu çağırmış tek amacı tek dostu pireyi garsonla tanıştırmakmış garson gelmiş adam pireyi tam takdim edeceği an garson atılmış ve çok özür dilerim efendim bu pire nasıl buraya geldi hiç bilmiyorum deyip bir basışta öldürmüş..

Bilir  misiniz ben hiçbir hayvanı öldüremem eğer eve istemediğim bir böcek geldiyse uçabilen bi türse öldürmek yerine pencereden aşağıya atarım uçamıyorsa pencerenin kenarına , ama bazen uçan böcekler içinde korkarım bilmeden bir suç işleyip onu öldürmekten korkarım uçan bir tür olması onun uçabileceği anlamına gelmez ki ben mesela cani insangillerden geliyorum bu benim cani olduğumu göstermez ki . İstemediğim böcek diye özellikle dedim evet bazıları sıkıntı yaratmıyor görmezden gelebiliyorum sadece çok fazla dikkatli olmam çoğu insanın görmediği o şeyleri benim görmüş olmam beni cani yapmamalı .

Ben böyle düşünürken insan denen zavallıların öldürmeyi spor olarak yapmasına hiç anlam veremiyorum hatta anlamı bi kenara bırak miğdemi bulandırıyorlar çevremde avcı olmakla övünen aptallar vardı niye böyle bir şey yaptıklarını sorduğum da onların yaratılış amaçları ne ki niye öldürmeyeyim dedi .Korkunç bir cevaptı ! Sanki kendi yaratılış nedenini biliyormuşçasına hayvanın yaratılış nedeni sorguluyor hatta bununla kalmayıp hayvanların sadece insanlar için yaratıldığını ima ediyordu . Hangi ara bu kadar bencil olduk .Tüm doğanın insanlar için yaratıldığı gibi yanlış bir düşünceye ne ara kapıldık  hayvan kelimesini hakaret sayan bizler sadece yaşamını sürdürebilmek için öldüren hayvanların yanında elleri kanlı birer  cani olduk hayvan olamadık ..

Bir film izlemiştim adını hatırlamıyorum saçma bir bilimkurguydu ama vermek istediği mesaj çok yerindeydi doğanın dönüp dolaşıp bir gün bizden imtikamını alacağını bu gerçekle yüzleşmemiz gerektiğini söylüyordu . Bu gerçekle ne zaman yüzleşiriz bilmiyorum ama o vakit geldiğinde hiçbir şey yapmadan sadece oturup izlemek istiyorum, çünkü biz adaletli dünyanın adaletsiz insanları olarak bunu çoktan hak ettik.

8 yorum:

  1. Yolda giderken eğer tek başımaysam, yanımdaki bir kişiyle laflamıyorsam, yere bakarak yürüyorum ki bir karınca, böcek olupta ezilmesin. Evdeki böcekleri de dediğin gibi peçeteyle öldürmeden tahliye etmeyi deniyorum. Çünkü onların hepsi canlı. Bizden farklı görünseler de onların da kalpleri ve vücutlarında dolaşan kanları var. Canları yanıyor. Bu bilimsel olarak kanıtlandı. Ama insanoğlu her zamanki gibi ikiyüzlü. Nice hayvansever geçinen insan gördüm, ne faytona ses çıkarır, ne de et sektörünün korkunç haline. Evinde kedi köpek beslemeden ibaret onların sevgileri. Dediğin gibi boyutlarına göre değerlendiriyorlar. Ben her zaman üzülüyorum. İster yolda ezilmiş bir köpek olsun isterse başka bir hayvan. Çünkü onlar yaratılmışlar. Ben bu yaşamın tesadüfen geliştiğine inananlardan değilim. İnanıyorum, bir sebebi var her şeyin. Bu hayvanların yaratılışları, bizlerin varlığı, hepsinin bir nedeni var. Ve biz nedensiz olarak öldürmeye devam ediyoruz. Metallica denen yüzkarası gruptan o nedenle iğreniyorum. Avlanmayı marifet sanan, kendilerine tepki gösterenlerle de utanmadan alay eden rezil bir grup. İsterlerse dünyanın en iyi müziğni yapsınlar. Ne fayda !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ya ben de diyorum herkesin her şeyin bir geliş amacı var , o zaman kadercilikle suçlanıyorum ama böyle bir şey var inanıyorum. Hatta geçen akşam kendimle aramda şu muhabbet geçti ; " tamam sonuç bu olabilir ama neden yani bunun bir sebebi var üff asıl sebebi beklemek zor " sonra tabi kendi kendime hak verdim :D
      Hayvanları eşya olarak görmeyi bıraktığımızda bence o beklenen büyük adım atılacak ama ne zaman atılır bilmiyorum .
      Metallica konusuna gelince herhangi bir siyasi görüşü olsa müzik ayrıdır kişisel görüşüdür derim ama bu başka bir şey bu insanlık meselesi insan olmayan insanlar için nasıl müzik yapabilsin ki ..

      Sil
    2. Hem körkütük de cahilmiş Metallica üyeleri. Marianne Faithfull düetinden önce "kimmiş ya o kadın" demişler :D On yıllardır müzikle uğraşıpta onun da ismini bilmemeleri.. Neyse her türlü sevmiyorum ben kendilerini :D

      Sil
  2. Ben ölen çoğu üzülürüm aslında ama sanırım boyutu farklı oluyor. Sevdiğim ve sevmediğim yada korktuğum şeylere göre. Mesela bir köpek görsem çok üzülürüm ama fare görsem... ya da yılan. Aslında belgesel izlerken kim kimi yese üzülüyorum garip bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama nedeeeen fare ya da yılan insanlardan daha zararsızlar gerçekten buna emin olabilirsin :) Bence birazcık bakış açını değiştirsen onlardan da korkmazsın
      Belgesel izlerken ben hayret içinde kalıyorum birden fazla öldürebilecekken sadece biriyle yetinebilecek irade sahip varlık hayvanlar ,insanlarda olmayan bir irade.

      Sil
  3. Dünyadasın.. Bunu tedavisi yok.
    Brecht

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insan biliyorsa eğer ,sabretmekten yılmaz.
      Beckett

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...