7 Aralık 2015 Pazartesi

Sinema Deyince Akla ne Gelir ki


İnsanlarımızın özellikle de gençlerimizin sinema deyince ne geliyor ilk akıllarına sormak anket yapmak lazım ama bundan önce geçen günlerde sinemaya gittiğimde gördüğüm "trajikomik"  uyarılar içeren fotoğrafları paylaşmak istiyorum.

                    Gittiğim yerin adı ben de saklı kalsın ama genelde  üniversitelilerin takıldığı ufak salonlardan oluşan bir sinemaydı sebep bu mu bilinmez adam çaresiz kalmış olsa gerek ya da toplum olarak fazla mı tutucuyuz nasıl düşüneceğimi bile bilemedim..






Bir de öncesinde aşağıya görebileceğiniz gibi kapıya da bir uyarı asılmış yetmemiş ayrı bir uyarı daha yapma gereği duymuşlar . 



Çalışanlara bildiripte onlar  ne yapacaklar acaba işte bunlar ırz düşmanları deyip deşifre mi edecekler yoksa oturup doğum kontrolü hakkında bilgi mi verecekler :P 

Haftanız trajisisi az komikliği bol geçsin :) 

11 yorum:

  1. Haydaa. Bu ne ya :D Önce bir güldüm, sonraysa oturup düşündüm. Cidden büyük bir sorun bu. Toplumun kendi eserini cezalandırması belki de. Çünkü şu bir gerçek, genç çiftler, sevgililer hiçbiri halka açık yerde ne rahatça öpüşebiliyor ne de elele kolkola gezebiliyor (teşhircilik ve sevişme kısmını tabii ki bir kenara ayırıyorum). Büyük şehirlerde bile kamuya açık yerlerde bu kadar rahat gezilemiyor maalesef. Sonucu da böyle kaçak aşklar. Yaralayıcı bir durum. Şu da var ki, sinemada oraya sadece film izlemek için gelenlerin de zevkini bölmeye kimsenin hakkı yok.

    Ben hiçbir zaman böyle çiftlerden rahatsızlık duymadım. Tek şartla, bizi rahatsız etmedikleri sürece. Yoksa öpüşüyorlarmış fısıldaşıyorlarmış önemli değil. Ama maalesef kimi zaman çok ileri gidiyorlar ve sanki kendi evlerinin salonlarında otururmuşcasına sohbet ediyorlar vs. Cinsel ilişkiye girmek ve teşhircilik elbette kamuya açık yerde olacak şeyler değil, benim de yanımda vuku bulsa ben de rahatsız olurum. Bir defasında salonda dört kişiydik. Önümde bir çift, arkalarında da arkadaşla ben. Filmin bir yerinde baya sevişme boyutuna gelmişlerdi. Eller kollar uçuşuyordu. İzleme zevkim bozulduğu için rahatsız oldum. Fakat yine de şikayetçi olmadım, böyle de yufka yürekliyim :p

    Dediğim gibi, toplumun aşk böceklerini biraz rahat bırakmaları lazım. Sadece elele tutuşup, öpüşüp koklaşmak için sinema salonlarına tıkılmaları üzücü.

    Aklıma Kylie Minogue'un All the Lovers'ı geldi: "If love is really good, you just want more even if it throws you to the fire." :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın aslında toplumun kendi kendini kontrol etmesini sağlayan otokontrol sistemi malesef biz de çok fazla abartılıyor bunun sonuçları da acı bir şekilde yine toplum içinde çıkıyor , aslında orada sinema sahibi cinsel ilişki değil de Genel ahlak ve edep kurallarına aykırı olarak; utanç verici ve toplum düzeni bakımından tasvip edilmeyen tavır ve davranışta bulunanları kast etmiş ama tabi korkutmak mı yoksa bilgisizlik mi bilinmez bu şekilde yansımış
      Ayrıca merak ettiğim acaba bu sinema salonun sahini diğer sinema salonlarında sevgililer için özel koltuklar olduğunu biliyor mu bilse herhalde o salonları toptan kapattırmaya çalışırdı :D

      Sil
  2. Unuttum, bizim toplumun algısı da bozuk. Yani sadece öpüşme ya da sarılma eylemini bile sevişmeyle bir tutup yuhalayanlar çıkabiliyor. Haberlerde görüyoruz. Parkta sarılarak oturdular diye mahallenin "abi"leri gençlere saldırıyor :D

    YanıtlaSil
  3. :)))
    70 lerde türk sinemasını dibe vurduran avatür komedi karışımı seks furyasının kalıntıları bunlar. kenar mahallelerde 3 film birden gösteren semt sinemaları, beyoğlunda eşcinsellerin rağbet gösterip kendine partner bulduğu malum sinemaların etkileri bu uyarı yazısında boy göstermiş. tabi hala kimsenin izlemeyeceği filmleri bulup sevgilisiyle elleşmek koklaşmak için fırsat arayan libidosu tavan yapmış ergenlerimizin de olduğu bir gerçek.

    sadece öpüşmeye bile cinsellik sevişme gözüyle bakan elalem olgusu da masum öpüşmeleri horgörebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk toplumunun özeti: "elalem ne der" :)

      Sil
    2. Neticede hepimiz ekranda bir erkek bir kadının yakınlaştığı sahneleri sansürleyen bir dönemin çocuklarıyız elalem ile birlikte evrilerek değişmeye çalışıyoruz ama zihinlerdeki o algı değişmiyor
      Daha önce bu salonda böyle bir uyarı görmemiştim çalıştıran kişi el değiştirmiş olabilir ya da gençler çozutmuş olabilir bir sorun olduğu kesin de nasıl bir sorun belli değil :)

      Sil
  4. T.C.K 225 UYGULANMAKTADIR dense gençler araştırmaya yönelirdi.Bu ne demek diye ;) Bu denli yasakçı zihniyetler daha da itiyor yanlışa gençliği..her yaşında yaşanmalı diyorum bende.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ya işin bir de o boyutu var bazı şeyleri yasakladıkça meşrulaştırıyor gibiyiz bilmiyorum.. her şey yaşında ve dozunda güzeldir tabi :)

      Sil
  5. her güzel duygu yaşında yaşanmalı diyorum şeklinde olacaktı :)

    YanıtlaSil
  6. Evet "trajikomik" :)

    Ben de beklerim, görüşmek üzere, sevgiler... :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...