11 Aralık 2015 Cuma

Küçük Mutluluklar dünyası >> Postcrossing

Ben küçükken yılbaşı olduğunda kartpostal tezgahları kurulurdu , hep birilerine göndermek istedim ama öyle yurt dışında yaşayan bir akrabam olmadığı için sadece bakmakla yetinirdim . İlerleyen dönem de bu kartpostal sevdam mektup sevdasına dönüştü ama sadece yakın arkadaşlarıma yönelik bir mektup arkadaşlığıydı o bile beni yeteri kadar mutlu ediyordu, ama üniversiteye geldiğimizde çevremde ne mektupla uğraşacak kadar vakti olan vardı ne de kartpostalları ilgi çekici bulan .. ilginç yanı  kimse mektuplaşmak istemiyordu ama herkes mektup gönderilsin istiyordu. Bunu bildiğim bir iki arkadaş için Ben de bir süre size mektup yazacağım şöyle yazacağım böyle yazacağım diye   ümitlendirip bir A4 kağıdına yazıyla "mektup" yazıvermiştim :D Dalga geçmek olarak anlaşılsa da benimkisi bir nevi kendi kendime intikam almaktı :P Onlar da anlamış olsa gerek yurtdışına gittiğimde fazladan aldığım kartpostalların hiçbiri kalmadı . Belki de sadece yurtdışından olduğu için bilmiyorum ama emin olduğum bir şey   artık herkes mektup kartpostal  gibi nostaljik şeylere gereksiz gözüyle bakıyor halbuki bence  duyguların unutulduğu bu dönemlerde lazım en çok .. 

Tam da yeni yıl  yaklaşmış bunları düşünürken dün , dolunay suratın (yeni adıyla new girl) bloğunda şu yazıyla karşılaştım  . Postcrossing'i bilmeyenler buraya demiş beni çağırmış :) Böyle bir oluşumdan haberim yoktu hemen yazısını okudum ,ekşi baktım bir kaç blog gezdim bu sevimli hoş uygulamanın bir parçası olmaya karar verdim . Siz de isterseniz  hemencik bi yazısında uğrayın derim 

Adres ve isim verme anlamında güvenilik konusunda hala daha endişeli düşüncelerim olsa da posta kutusunda reklam dışında şeylerle dolduğunu görmek oldukça mutluluk verici olacak ve sırf bu yüzden bu oluşuma katılacağımı düşünüyorum. Yılbaşı gelmeden çabuk olun siz de katılınn yeni yıla  dünyanın bir ucundan hiç bilmediğiniz kimselerle onların kartlarıyla dahası  küçük mutluluklarla girinnn :) 

https://www.postcrossing.com/

ayrıca benim gibi posta kartlarını sevenlerin için hoşuna gideceği , insanda bir an önce ben de göndereyim de  bana da gelsin düşüncesine kapılacağı örnek posta kartlarının linkii 
http://postcrosstheuniverse.tumblr.com/

Sizlerle kartpostallarımın bir ikisiyle paylaşmak isterdim ama malesef yeterli vaktim yok şimdilik bu görseller anca..  :)) 

Düşünsenize bu ülkelerin birinden size de bir gün kart gelebilir çok hoş olmaz mı :) 

(caaaanım Floransamdan esintiler :) ) 









10 yorum:

  1. İlk tepkim "güvenli mi bu" oldu :) Çok güzel bir uygulama gibi duruyor fakat güvensem mi bilemedim. Paris'ten, Roma'dan hatta Santiago'dan bana kartpostal gelse çok mutlandırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bir cesarete bakıyor her iş :) sonuçta günümüz teknolojisiyle bizim adresimize ulaşmak isteyen çok rahat bulabilir sonrasında uluslararası bir site eğer güvenilir olmasaydı yıllardır ayakta kalmazdı diye düşünüyorum , kendi kedimi ikna etme çabaları yani :)
      Kim mutlu olmaz kii özellikle finlandiya dan geliyormuş orada çok yaygınmış ama olsun gelirse bana kartpostal hemencik burada paylaşırım

      Sil
  2. çok güzelmiş :) bayıldım ... ben göndereyim yahu.. belki bana da gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelmeyen olmuyormuş ya sistemi oturtmuş adamlar , en azından yorumlar öyle diyo :D

      Sil
  3. Güzel bir uygulama. Ben de floransa dan isterim:) Çok isterdim gitmek bari mektup gelsin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa siz de mi çok seviyorsunuz floransayı :) harika bir yer insan orada zamanı unutuyor orta çağda gibi hissediyor ben de tekrar gitmek isterim gidinceye kadar kartları gelsin en azından değil mi

      Sil
  4. Bloğunuzu yeni keşfettim takibe aldım yeni yayın ve yorumlarda görüşmek dileğiyle ben de beklerim sevgiler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldinizz Teşekkür ederimm :)

      Sil
  5. Ben işte o bahsettiğin eski kafalardan biriyim :D
    Çocukluktan beri kart gönderip/almayı, mektuplaşmayı severim. Ama teknolojinin hızlı ilerleyişi hepsini sildi süpürdü, hatta devam ettirenlere de birer alay ikonu muamelesini reva gördü.

    Postcrossing'i duydum ama dahil olmadım. Sürdürdüğüm 2 yazılı posta tipi var. Biri işyerinden arkadaşımla, her gittiğimiz ülkeden kart alır, oranın diliyle yazarız. Mümkünse oradan postaya atıp (bu biraz sancılı olabiliyor) ya da dönüşte minik bir de hediyeyle elden veririz. Çok keyif aldığım bir ritüeldir. Diğeriyse, blog'tan arkadaşım Fatma Zehra'yla "mektuplaşma" adı altında birbirimize özenle hazırladığımız hediye paketleri gönderme şeklinde. Bundan aldığım keyfi anlatmam mümkün değil.

    Dileyen olursa yeni bir mektup arkadaşlığı doğabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa açık bir teklif mi buu , ben çok isterim konuşalım bunu :)
      Postcrossing'e de bu ay başlayabileceğim umarım , arkadaşınla da ne kadar güzel yaa benim de arada yurtdışına çıkan olursa sevdiğimi bildikleri için getiriyorlar o bile beni yeteri kadar mutlu ediyordu :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...