23 Aralık 2015 Çarşamba

Mutluluk Beklentisi ; Papatya & Orkide

Bir süredir twitter'ımı takip edenlerin farkedeceği üzere hafif şiddetli kendi çapında depresif hallerdeyim pek hayat felsefeme uygun olmayan bu davranışların sorumlusu ben miyim değilim bana aşkta kaybeden kumarda kazanır sözünü söyleyenler bunun sorumlusudur. İnsan ister istemez kumarda kazanacağını sanıyor .Bir beklenti içine giriyor meğersem işin aslı öyle değilmiş aşkta kaybeden tabiki kumarda da kaybediyormuş ,Kumar falan diyorum kumar işin metaforu ben ki milli piyango bileti almam matematikte olasılık konularında hiç iyi değildim belki ondan bilmiyorum şansız ben şans oyunlarında hiç işim olmaz neyse konuya geri dönecek olursak aslında işin suçlusu varsa o da her zaman kişinin kendisidir bu düşüncemin her daim arkasındayım zira bir insana siz hasta olduğunu söylerseneiz o kişi hasta değilse bile hasta olur eğer bir kişi depresyonda olduğunu kabul ederse depresyonda değilse bile depresyona girer insanoğlunun psikolojik durumuyla ilgili bir çok araştırma yapılmış ve doğrudan hayattaki durumuyla arasında bağlantı olduğu kanıtlanmış dolayısıyla eğer depresifseniz mutlu olmak için bir çaba göstermediğiniz içindir bu hayat öyle bir düzen içine kurulu ki çaba harcamadan hiçbir şey yapamazsınız düşünmek için bile çaba harcamanız gerekiyor daha ne .

O yüzden aklımda onca yazı yazma fikri varken öncelikli olarak mutlu edici bir hobimden bahsedip hem de biraz sizi bilgilendirmek için burdayım .

Eğer kendinizi mutsuz hissediyorsanız bir yerde bir şeyler eksik demektir ki bu yüksek ihtimal sevgisizlik merkezli farklı görünümlerde bir mutsuzluktur. Sevgi her şeyin çözümü diye söylemiştim gerek insan gerek hayvan gerekse bitki sevgisidir. Bugün insanı hayvanı boşverin hazır blogumun tasarımını yenilemişken yeni bir konu olan  bitkilere doğru yelken açalım :) 

Çiçek sevmeyen insan yoktur (belki bir iki alerjisi olan sevmiyorum diyebilir ama ne kadr inandırıcıdır bilinmez , kaldı ki  alerji bir sevginin önüne geçiyorsa bırakın siz yaşamayı ben asla bir alerjinin bir şeyi sevmeyi engelleyeceğini kabul edemem ... ) Düşünsenize hem çok güzeller hem de çok zararsız daha ne ister ki insanoğlu .. 

Herkesin kendine göre sevdiği çiçek türü vardır bir çok kızımızın da sevdiği üzere benim gözdem ; "Papatyalar"

Küçük yaşta başladı bu sevgim ama şanslıyım ki sevdiğin bir şeye zarar vermemem gerektiğini de erken yaşlarda öğrendim bir keresinde boyum kadar papatyaları koparmıştım bir kucak dolusu amaç anneyi mutlu etmek tabiki , kopardığım bir gün öyle durdular ikinci gün biraz solar gibi oldular üçüncü gün bir baktım hepsi solmuş renkleri değişmiş çok üzüldüğümü hatırlıyorum ama öyle böyle değil kimse bana o zamana kadar çiçekleri koparmamı söylememiş olsa gerek ki büyük bir hayal kırıklığı hissettiğimi hatırlıyorum o günmüş milat, sonrasında  koparamaz oldum çiçekleri elbette bir iki istemsiz (konu bitkiler olunca böyle de saçma bir olay var hepimizde istemsiz koparılan ot ve çiçekler ) kopardığım oluyordur abartmayayım ama öyle gideyim bir buket yapayım dediğim olmadı asla ve dahası okula başladığımda bile o ilköğretim zamanlarında öğretmenlerime hep canlı saksıda çiçekler verdim  arkadaşlarım anlamazdı o zaman belki hala anlamıyorlardır estetik durduğunu düşünmüyorlardır ama tam tersi ben de yapay bir çiçeğin veya dalından kopmuş olan ölü bir çiçeğin estetik durduğuna inanmıyorum. 

Ama tabiki böyle bir düşünceye sahip olmam onlardan faydalanmalıyım gibi bir sonuca götürmesin gerektiğinde elbette kullanmalıyız mesela konu papatyalardan açılmışken papatya çayı nefis bir sakinleştirici uyku getiricidir. Siyah çayın yeri her daim ben de ayrı olsa da uykuyu gecenin karanlığında mumla arayan bünyeme papatya çayı  birebir geliyor 


Eğer uykusuzluk  çekerseniz hemen bir fincan papatya çayı yada çarkıfelek çiçeği veya melisa çayı için sizi rahatlatacaktır . Hem de yapmak için öyle çok çiçek koparmanıza gerek yok önümüz bahar bir avuç çiçek koparıp kurutsanız  bile size yeterli gelecektir yok uğraşmam ya da benim gibi öyle koparamam diyorsanız doğadanın poşet papatya çayları var öneririm :) 
Sonracığımaa faydaları bitmez kii bitkilerin mesela papatya çayı saç rengini açıyor , benim ihtiyacım olduğu söylemez ama çayını yaptıktan sonra özellikle bayan arkadaşlarım kalan posasıyla tekrar kaynatıp bir iki damla limon suyu da koyarak  saç renklerini açabilirler 

Neyse neyse mahalle Aktarlarına  dönmeden önce yetişiridiğim çiçeklerimden bahsetmek istiyorum. Bizim evde her çiçeğin bir adı vardır mesela bir ara kocaman bir saksıda yine papatya büyütüyordum adı charlie idi charlie adında bir giyim dükkanın poşetinde taşıyıp eve getirdiğim için ona bu adı koymuştum sonrasında diğer çiçeklerin adını da getiren kişinin adıyla seslenmeye başladık evet biraz komik oluyor , düşünsene gürbüz dayıyı içeriye alayım bari soğukta üşümesin falan diyorum :D 

Amaaa bir tanesi var ki o benim gözbebeğim öyle ki ona isim bile veremedim üç yıldır birlikteliğimiz sürüyor bilen bilir Orkidelerin bakımı çok zordur , çocuk gibi ilgilenmen gerekir ama çiçeğini açtığında karşılığını fazlasıyla alırsın .. 


Bu paylaşacağım fotoğraflar geçen senenin zira şuan kendileri uyumakla meşguller bahara doğru hava kökleri ve çiçek dalı çıkıyor sonrasında tomurcuklanmaya başlıyor ve son olaraak 

Merhaba dünyaa ! 

Orkide toprakta yetişmez veya diğer çiçekler gibi normal bir saksıda yetişmez özel bir saksı vardır ve çam kabuklarının içinde büyür ne güneş ne de bir gübre ister aslında tek istediği biraz sevgidir.

Dünyadaki tüm çiçeklerin anası sıfatına sahip olan bu özel çiçeğe sevgi gösterirseniz  benimki gibi yıllarca yoldaşınız olabilir .. Unutmayın  İnsanlar terkeder hayvanlar gidebilir ama bitkiler siz onları sevdikçe sizinle birlikte büyürler .. 





8 yorum:

  1. Hobaaa :D Dreamcatcherlı güzel bir tasarım :) Yaprak dökümü eklentisi müthiş! Çok zormuş gibi duruyor bu bitki işleri. Kaktüsüm var sadece yatak odamda ki o da geceleri oksijen verdiği için sağlık açısından yararlı diye. Yoksa anlamam :D Kedi çimimim var evde bir de, sayılır mı :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine sevindim :) bence her insan hayvan sahibi olmadan bitki sahibi , çocuk sahibi olmadan da hayvan sahibi olsa daha yaşanılabilir bir toplum meydana gelirdi .. kaktüsler radyasyonu içine çekiyormuş evet faydalı zaten zararlı bi çiçek yok ki varsa da bulmak çok zor olmalı :)

      Sil
  2. Ben de bu sıralar biraz depresif takılıyorum :D Sanırım biraz papatya bana da lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemelisin kesinlikle ilaç kullanımı yerine doğal bitkiler her zaman tercih edilesi :)

      Sil
  3. off nasıl tatlı bir yazı bu :) gürbüz dayıya gübre yedir biraz saçlarını yol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm :) gürbüz dayı iyi bu ara ya yerini değiştirdim çok sevdi yerini

      Sil
  4. Aa evet yeni tasarım yapmışın Mari :) Hayırlı olsun. Bence de çiçekler kesinlikle mükemmel. Tabi saksıda olanlarından bahsediyorum. Daha önce balkonumdaki minik bahçemi paylaşmışlığım var, şurada: http://afede-hali.blogspot.com.tr/2015/08/balkon-halleri-bir-agustos-klasigi.html.

    Benim favorilerimi bilenler bilir: Fesleğen ve Nergis ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçekler insanı sakinleştiriyor yoldaşı oluyor mutlu ediyor :) fesleğenleri ben de çok severim yaa benim de var saksı da ama dört mevsim canlı kalmıyorlar o yüzden yemeklerde de kullanıyorum :D
      Nergisler de güzel yaa benim sevmediğim çiçek yok sanırım

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...