25 Aralık 2015 Cuma

The Revenant ; İntikam insanın değil, Tanrının Elindedir.




Bayadır film yazısıyla karşınızda değilim farkındayım bu suskunluğumu aslına bakılırsa star wars veya nadide hayat ile bozarım diyordum ama dün akşam beni onlardan çok daha fazla etkileyen bir film izledim  , The Revenant !

Hugh Glass adında bir adamın tek başına vahşi doğada mücadele edişini anlatan yaşanmış bir hikayeden esinlenerek yazılan romanın sinemaya uyarlanmış hali olan filmde başrolü Leonardo dicaprio ile Tom Hardy paylaşıyor yönetmeni ise özellikle geçen sene bol sükse yapan ama bir çok sinemaseverin 21 grams ve paramparça aşklar ve köpekler filmleriyle tanıdığı  Alejandro Gonzalez  innaritu var .

Mümkün olduğu kada spoiler vermeden anlatacağım zira henüz Türkiye'de vizyona girmedi bir çoklarımız izlememiş olabilir ama malesef vizyona girmeden internette düştüğü için bu vesileyle izleyebilirsiniz.

Leonardo hayranı olduğum için ben vizyona girmesini bekleyemedim ama tavsiyem girince sinema da izlemeniz yönünde zira geçtiğimiz iki sene de en iyi görüntü yönetmenliği oscar'ını kazanan Emmanuel Lubezki bu filmde harikalar yaratmış jüri birdman veya gravity 'de bu ödülü hak ettiğini düşündüyse the revenant 'ta ne yaparlar bilmiyorum ama bence üçüncü bir heykelciği kesinlikle hakediyor .

Ehh konu Oscar 'a gelmişken biriciğimiz jönümüz mikemmel oyuncu Leonardo'ya güzellemeler yazmadan edemeyeceğim . Tarafsız olarak söylüyorum bu filmde de Oscar'ı ona vermezlerse daha da akademi ödülleri falan dinlemem hiçbirini izlemem. Zaten geçen senelerde  hakkının yendiğini düşünüyorum bu sene de vermezlerse , dikkat edin alamazsa değil vermezlerse diyorum , kasıtlı bir durum olduğunu düşünmeye başlayacağım hatta başlayacağız eminim bu filmi izledikten sonra bir çok sinemasever böyle düşünecektir .

Madem tarafsızca diyorsun Neden almalı oscarı diye sorarsanız ;

Leonardo  öylesine inandırıcı oynamış ki çiğ et yediğini sahnelerde kendisinin vegan olduğunu bile unutmuş dahası kışın zor şartlarında çekilen filmde hipodermi hastalığına yakalanma tehlikesini bile göze alıp filme devam etmiş öyle ki 15-20 kadar set işçisinin bu şartlarda çalışamayız dediği bir ortam düşünün ( zaten filmi izlediğinizde o kış o soğuğu o kadar çok hissedeceksiniz ki üstünüze bir battaniye alıpta izlemenizde fayda var :) )


Sonrasında ayıyla olan bir sahne var ki  , vahşi doğa ile savaş ancak bu şekilde anlatılabilirdi. Nefesinizi tutarak izleyeceğinize eminim nasıl çekim yapılmış bununla ilgili araştırma yaptım ama doyurucu bir cevap alamadım sadece bir kaç safsatadan ibaret yok aslında saldırı değil de  ayı leo 'ya tecavüz etmişte bilmem neymiş neyseki Fox stüdyoları bu saçmalıkları yalanlayıp bu saçmalıkların  filmi gölgelemesine izin vermemişler 
O sahneyi çekmeden önce Leonardo 100 ayrı ayı saldırısı sahnesi izlemiş doğruluk payı çok yüksek zira sahne bilgisayar üzerinde yapılmayacak kadar gerçekçi , gerçek olmayacak kadar korkunçtu . 
Evet beklentiyi gerektiği kadar yükseltiğime göre artık ayı sahnesini geçebilirim . :D 

Kimi izleyici leo 'ya oscar'ı kazandırmak için yapılmış bir film demiş ama bu filmi öyle kısaca yorumlamak affedersiniz ama aptallıktan öteye gidemez sen git 150 dakikalık bir film için zor şartlarda 6 ay boyunca çalış tek amacı bu olsun . Kabul edilemez . Diğer filmleri izlemedim henüz o yüzden Oscar 'ı bu filmle kesin alır diyemem ama alması gerektiğini düşünüyorum .
Hatta Bence Leo  da öyle düşünüyor olmalı ki filmin en sonunda öyle bir bakış atmış ki jüri 'ye çiğ et yedik ölü atın içine girdik ayı bile tepti daha ne yapayım arkadaş oscar için der gibiyidi :P 

Film elbetteki Leo ve ayı sahnesinden ibaret değil bir kere değinmemiz gereken her ne kadar gerçekte yaşanan olay 1970 lerde olsa da film 1900 'lerin başında yerli kızılderlililer ile kendilerince medeniyet getirdiklerini sanan sömürgeci Avrupa insanı arasındaki çarpık ilişkiyi çok net bir şekilde anlatmış . Özellikle filmdeki kızılderili faktörünün verdiği etki çok hoşuma gitti ne fazla  boğucu ne de hafif kalmış bence dozajındaydı  

Özellikle Leo 'ya yerlilerden biri olan eşi tarafından söylenilen şu dizeler ona sürekli mücadele etmesi gerektiğini film boyunca hatırlatıcı olması bakımından güzeldi 

" fırtına varken bir ağacın önünde duruyorsan
dallarına baktığında düşeceğine yemin edebilirsin
ama gövdesine baktığında ne kadar sağlam olduğunu görürsün  "

Yine  filmin başında Leo 'nun oğlu Hawk 'a söylediği şu söz  filmin unutulmazları arasında girdi, 
"Onlar seni anlamazlar evlat yüzünün rengine bakarlar "
(Ne acıdır ki hala durum bundan ibaret ..

Daha fazla bu tür kızılderili bir bilge der ki moduna bağlayabilirlerdi bence film bunu kaldırırdı ama yönetmen gerek duymamış sanırım zira film yeteri kadar aksiyonlu ve uzundu .

Müzikler çok fazla ön planda değildi aslında biraz country müzik fena olmazdı ama büyüsü kaçırma tehlikesini sanıyorum göze alamadı arkada hafif bir müzikle işi kotarmaya çalışmışlar .

Görüntü yönetmeni açısından zaten yukarıda yeteri kadar güzelleme yaptım bir kısmı Kanada 'da bir kısmı Arjantinde çekilmiş ve kesinlikle doğanın o güzelliğini çok iyi yansıtmışlar 





Tom hardy'den bahsetmem gerektiğinin farkındayım ama o kadar pislik bir roldeydi ki hiç anlatasım yok bi dahakine daha dikkatli olsun bu kadar gerçekçi oynamasın . 

Hiç mi eleştiri getirilemez tabiki getirilir bir kere bence biraz fazla uzundu belki bu bu yüzden senaryo da boşluklar vardı mantık boşlukları ama onları görmezden gelebiliriz ..

Son olarak spoiler olmasın ama O  at sahnesi kimin fikriydi diye sorup fragmanı paylaşmak istiyorum.


Not : Bu tür gerçek hikaye Meraklısına ; http://onedio.com/haber/olume-meydan-okuyan-22-insan-110975


  EK :

Unutkanlıkta son noktayım , söylemem gerekli iki şeyi unutmuşum bahsetmezsem olmaz ; 

Çok fazla  gerçekçi olduğunu yukarıda yeteri kadar bahsettim ama bir uyarı yapmayı unuttum. Neticede film bir avcılık hikayesinden doğduğu için çocuklarla izlenilmesini doğru bulmadığım vahşet görüntüleri var umarım yaş sınırlaması getirilerek vizyona girer.

Bir diğer husus hatta eleştirdiğim konu ; filmin başında veya sonunda "herhangi bir hayvana zarar verilmemiştir " gibi bir uyarı görmedim umarım verilmeden çekilmiştir böylesine avcılığı vahşi doğayı anlatan bir filmde böyle bir uyarı gerekliydi.

 




14 yorum:

  1. Ellerine sağlık daha dün görmüştüm filmi ama izlemedim. Fragmanından pek çekici gelmemişti ama sen böyle anlatınca güzelmiş. Leonardo'yu ben de severim izleyeceğim bakalım. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimki biraz taraflı bir anlatım olmuş olabilir şimdiden uyarayım ama Leonarda beyefendiyi severek hatta çok severek takip ederim de :)

      Sil
  2. Hala izlemedim. Sonra yorumlayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle izle Merak ediyorum beğenecek misin :)

      Sil
  3. Bu seferde ödül alamazsa eee what are you? :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene de ödülü alamazsa değil vermezlersee , hayranları olarak deli dehşet planlarımız var Leo'ya Oscar ödülü verme derneği kurup ona gerçek bir heykelcik hediye edeceğiz :P

      Sil
  4. Ben de yemeden içmeden kesildim bekliyorum Sinyora :)

    Ayı pek bir iriymiş be yav ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe :) bekleyen derviş muradına ermiş :P
      Di mi di mi öyleken yendi leo :)

      Sil
  5. hımmm taam izleyim bakıyim :) leo'nun "kumsal" diye güzel bi filmi var yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle izle leo'nun filmi kötü olur mu hiç ben de kumsal'ı izleyeyim :)

      Sil
  6. Leo'nun bu filmini duymamıştım, vizyona girmediğinden herhalde :)) Çok merak ettim, umarım sinemalara çabuk gelir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oscar &Leo ikilisi oldu mu an be an takipteyim bu ay içinde girecek vizyona ben de tekrar gidebilirim lubezki harikasını daha iyi görebilmek için :)

      Sil
  7. O kar tanelerini dilleriyle yakaladıkları sahne nasıldı ama? Cok güldüm ben ona :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa öyle bir filmde o küçük anı sıkıştırmaları ayrı bir tat vermiş :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...