26 Ocak 2016 Salı

Moda mı ?! KAÇINNN


Yine daha önce hiç bahsetmediğim bir konuyla birlikteyiz :) Bu yazımda sizlere biraz moda'dan bahsetmek istiyorum hayır İstanbul'daki moda değil bildiğin hani şu çoğu kızın ayılıp bayıldığı hayatlarının merkezi haline getirdiği modadan.


Blogger arasında çok fazla rastlıyoruz moda konularında yazan kıyafet makyaj vs her üç bayan bloggerin ikisi bu konular üzerinde yazıyor bana bu durum oldukça saçma geliyor . Herkesin Blogu kişiseldir istediğini yazabilir kabul ama sanki tüm dünyanın dertleri bitmiş gibi bütün hayatlarını kırmızı eteğin üstüne hangi kazağı giyeceğini X marka rujun Y marka rujdan farkını tartışmalarına anlam veremiyorum .

Okuyucularım arasında bu tarz yazarlar olabilir Onlar da benim bloğuma anlam veremeyebilir anlayışla karşılırım sonuçta burada kimseyi yargılamıyorum bu sadece benim fikrim öyle ki kimileri her şeyin başının kıyafet "güzel"(kime göre güzel) gözükme olduğunu düşünüyor . Haksız da sayılmazla elbette malesef ki insanoğlu olarak dış görünüşe hiç önem vermem diyen biri bile önem veriyor . Ama bu yine de modayu hayatın merkezine koyabilmek için yeterli sebep değil.

Buradan Pasaklı olduğum da anlaşılmasın sakın öyle biri  değilim . :) Ama modayı hayatımın merkezine koyacak biri de değilim hatta modayı takip edebilen biri bile değilim zira o kadar zengin değilim. Bana göre Bir Vejetaryen olabilmek iki modayı takip edebilmek için zengin olmak gerekiyor :D




Özellikle de bizim gibi 90 çocuğuysanız pop kültürünün verdiği gereksiz hatta olmayan moda anlayışıyla büyümüşseniz şuanki 60'lı ve 80'li yılların modasına geri dönüşün başladığı çoğu günümüz ergenleri için yaratılan kıyafetleri gördükçe sizin giymeniz gereken o sıkıcı kıyafetlerin içinde iç çekmemeniz imkansız .Öyle ki bu hal ve şartlarda klasik giyinmem gereken durumlarda kendimi bir anda retro modasında buluyorum sonra bir bakmışım o klasıklikten sıkılan ben bir anda hippi vari olmuşum vari diyorum biz ergenken kafana bir şey bağladığında amiyane tabirle kezban oluyordun ama şimdi modayı takip ediyor oluyorsun 

Yani diyeceğim moda bu sana şunu giy der giyersin sonraki sene olmadı  şunu giy der siz siz olun moda şuymuş bunu bununla kombinleyeyim demeyin ne giymek istiyorsanız sizin gözünüze ne hoş geliyorsa onu giyin içinizdeki sesi dinleyin bir süre sonra sizin de size özel bir tarzınız olacak açıkçası bir şeyleri kalıba sokmayı sevmiyorum şu şöyledir bu böyledir diyebilmek ön yargıların hakim olduğu dünyamıza fazla ağır geliyor o yüzden benim tarzım şudur  diyemem ama bu kendime özgü tarzım olmadığı anlamına da gelmez genelde grunge 'a yakın giyiniyorum .Genelde diyorum çünkü giyinmeyi mataf sanan bir kesim sizi sadece giydiklerinizle yargılayan o boş kısım malesef ki hayatımızın içindeler ve onların baskısı sonucu gündelik yaşamda iş yaşamında uyulması gereken kurallardan birini de kıyafetler oluşturuyor.


(Grunge müzik tarzı değil mi modası da mı oluyormuş diyenler için örnek ) 



Herkes her yerde istediğini giyemez zaten kendinize has tarzınızı da belli bir kalıbın içinde olursanız oluşturamazsınız misal grunge tarzım vazgeçilmezi yırtık kotlar ne saçmalıktır . Ne diye moda olmuş kim moda yapmış arkadaş herkeste bir diz gösterme çabası . 

Geçen gün metrodayım üç dört tane kız geldi ellerinde poşetler var belli ki alışveriş yapmışlar içlerinden biri "ayy çok yoruldum" deyip hızlıca yanımdaki banka oturmak için geldi tam oturacaktı arkadaşlarının yanına geri gitti arkadaşları noldu otursaydın ya dedi , Kızın cevabı ne dese beğenirsiniz " oturunca (diz kısımları yırtık pantolon) dizlerim açılıyor , üşüyorum ayakta durayım " ölür müsünüz öldürür müsünüz . Giyinmenin birinci temel amacını unutup sırf moda diye göbeğini açanlar dizlerini açanlar ... güzel ama her şey dozunda ve yerinde güzel olmalı. 

Kıyafette ne kadar bu senelerin modası imrenilesiyse ayakkabılarda o derece berbat ,Alışverişten nefret ederim hele ki bu ayakkabı alışverişiyse kaçabildiğim kadar kaçmaya çalışırım özellikle de bu iki senedir iyice berbatlaşmaya başladı . Şuna bir bakın 

Sizce bu ayakkabı baylar için mi bayanlar için mi ? 

Başımdan geçen küçük bir anıyla cevap vereyim bu soruya , Bir mağazaya girdim Bayan reyonunda hem kıyafetler hem ayakkabılar var sırayla baktım kıyafetlere sonra ayakkabılara geldi ama o da ne ayakkabı reyonu karışmış bayanlar kısmına da erkek ayakkabıları koymuşlar dedim kendi kendime sonra iki tane hemcinsim geldi yanıma  biri yanındakine " şu ayakkabıdan aldım işte sen de baksana bir " dedi .Yok artık dedim tamam moda ama bu kadarı da fazla . Bir sene erkek ayakkabı üretimi fazla oldu ve kadınların kısımına yollamışlar gibi hepsi şu bildiğiniz şu yukardaki ayakkabılar gibiydi.  Kaçarak uzaklaştım o mağazadan . Rahatlık isteyen buyursun converse buyursun spor ayakkabı giysin bu ne böyle  bildiğin rugan  erkek ayakkabısı ..

Ne çok konuştum ya meğer ne dertliymişim moda konusunda genelde alışveriş manyağı olunca arkadaşlarım pek dertlenemiyorum yanlarında o yüzden olsa gerek bu serzenişlerimin  çokluğu. 

8 yorum:

  1. Bu ayakkabı bana Georges Sand'ı hatırlattı. Chopn'in kadim dostu erkeksi kadın yazar Sand'ın giyeceği türden. Bu arada bizim ofiste ayakta çalışıyorum. Takın elbisemin dizleri yırtık üşüyorum. Çömelince şişkoluktan yırtıldı. Hay ben...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zamanlar için tercih edilesi bir durum ama bence georges şimdiler de yaşasa bir yanda converse ler varken bu ayakkabıları tercih etmezdi :P
      Eve gidince yama yap dizlerine nasılsa yamalı giymekte moda ben demiyorum "stilistler" diyor :D

      Sil
  2. Bir erkek olarak konuya nasıl girsem bilemedim çünkü ister istemez bu moda işlerine ve kıyafet sevdasına anlam veremeyen bir insanım fıtratım gereği. Kendini iyi hissedeceğin şekilde giyinmektir moda. Belli bir marka veya trende bakıp ona göre bir şeyler seçmek mantıksız geliyor. Ama tercih meselesi bunlar. Görseldeki ayakkabı kadınlar için bence tasarlanmış. Hemen tabanına yakın kesimden geçen o bordo şerit sayesinde. Yoksa onun haricini biz şirkete giderken giyiyoruz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha düşünsene evde eşin var ve bu ayakkabıdan giyiyor ayakkabıların ikisi de aynı tek fark şerit farketmeden eşinin ayakkabısını giyip işe gidiyorsunçok olası durumlar olmuyorsa da numara farkıdan dolayıdır . Ya da tek ayakkabı alınıp eşler dönüşümlü olarak giyebilir ev ekonomisine katkı olur .:D
      neyse daha fazla kendi yazımı trollememek adına düşünmeyi yarıda kesiyorum :)

      Sil
  3. Okurken çok eğlendim, çok akıcı yazmışsınız :) Maalesef metroda bahsettiğiniz kişiler gibi pek çok insan var bu durumda... Modayı hayatın merkezine koymak bana da anlamsız geliyor. Güzel paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğlenebildiyseniz Ne mutlu bana :) bu tipler her yerde varlar malesef yetiştirilme tarzıyla alakalı olsa gerek

      Sil
  4. hihi, senden yanayım ben deeee :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...