29 Ocak 2016 Cuma

Room ; "çok küçükmüş ! " ( Gizli Dünya )





Roooooom ! Böyle uzatınca da rom der gibi oluyor biliyorsunuz rom çok sert orta amerika içkisidir . Kendisini doğrudan deneme şansım olmadı ama floransa da romlu dondurma yemiştim o bile yetmişti etkisini hissedebilmek için ehehe :) buradan nasıl oscar'a aday olan room filmine bağlayacak diyen için size net olarak diyebilirim ki Room filmini izlerken rom içmeniz şart  .Ancak o şekilde bitirebilirsiniz o filmi yoksa çekilmez siz de benim gibi roooooom diye uzattıkça uzatırsınız. 


Neden rom içmek şart ?  değil asıl soru room filmiyle Brie Larson en iyi kadın dalında  altın küre ödülünü nasıl aldı olmalı.
                                            


      Mutsuzken Brie Larson                                                           Mutluyken Brie Larson

Arasında fark görebilen var mı ? Bütün bir film boyunca aynı ifadeyi izliyoruz . İzleyenleriniz varsa aranızda ne demek istediğimi anlayacaktır çıkarın o kadını filmden herhangi biriniz bile oynayabilir film boyunca sıkışmış gibi bir suratla oynayarak altın küreyi aldığı yetmiyormuş gibi bir de oscar'a aday oldu artık ben anlamıyorum neye göre ödül veriliyor . Üstelik bir de bir röportajında Larson bu filmde daha iyi oynabilmek için 1 ay boyunca evde kapalı kaldığını o hissin ne demek olduğunu anlamaya çalıştığını söylemiş.Allah 'tan anlamış anlamasa herhalde İlkokul 2. sınıf  müsameresi oyunu izleyecektik . Yani demem o ki O filme illa ki bir ödül verilecekse jack yani Jacob Tremblay verilmeliydi . Çocuk haliyle kesinlikle Larson 'dan daha iyi oynamış.
Şu ifadeye bakın ! Dünya ile ilk defa tanışan bir çocuğun bakışı bunun dışında ne olabilirdi ki .. 


Film bitince acaba dedim başka bir room film mi izledim ya da birinci kısmını mı izledim ikinci kısmı mı var . Zira Amerikan Film Enstitüsü Ödüllerinde yılın en iyi 10 filmi arasına seçilmesi  , Toronto Film festivalinde halkın seçimi arasına girmesi , altın küreyi kazanması.. İnsan   İster istemez bu film mi kazandı bütün bunları diye düşünüyor çünkü senaryo boşluklarla dolu . Kısaca olay örgüsünü söyleyeyim bir genç kızı bir adam kaçırıp 7 sene boyunca bir odaya hapsediyor .  Kadının bir de tecavüz sonucu o adamdan çocuğu oluyor 7 sene Boyunca ufacık bir odada birlikte yaşıyorlar Ama filmde o 7 senenin nasıl geçtiğine dair hiçbir görüntü yok ufak bir anı flashback bile yok seyirci ister istemez şu nasıl bu nasıl oldu diye soruyo en basit soru izlemek isteyenler veya izleyenler dikkat etsin ,  odanın hiçbir yerde pencere yok bir yer hariç o da tavanda bir pencere var en azından onu kırmaya falan çalışsaydı ya da ne bileyim kapı şifreli çelik kapıydı ama neticede bir kulubeydi kulubeden bir delik açmaya falan çalışsaydı  izleyici bir deseydi ki vay be kadın ne mücadele etti ödülü hak ediyor ama yok 7 sene boyunca ne adamı öldürmeye çalıştığını görüyoruz ne de dışarı çıkmaya çalışmalarını  fazla spoiler vermek istemiyorum o yüzden ayrıntıya inmek istemiyorum. (Mesela kötü adama ne oldu bilmiyoruz . Belki de room 2 'yi çıkarır yönetmen kim bilir ) 

Olumlu olarak yapabileceğim tek yorum , Jack 'in tüm dünyanın o odadan ibaret olduğunu sanması ve annesinin buna inanması için jack'e  hikayeler anlatması kısmıydı, mümkün olduğu kadar o odanın içindeki yaşamlarını doğal hale getirmeye çalışması sonrasında oğluyla arasındaki o kuvvetli bağ  filmin etkileyici yanlarından biriydi. 
Meşhur Odamızda şu aşağıdaki görseldeki oluyor 

En son sahnede ,  odaya geri dönüp " çok küçükmüş"  demesi bence bütün bir filmi izleme sebebi olabilecek tek şeydir. İnsanlar bulundukları konumda mutlu iseler  hayatlarını genişletmeye farklı dünyalar aramaya çalışmazlar .Mutlu değillerse bile eğer ki mevcut durumu kabullenmişse yine aynı şekilde farklı dünya arayışlarına girmezler insanın yapısında var . Bazen ben de düşünmüyor değilim bize dünya büyük geliyor ama belki de bizden büyük başka bir şey için  aslında çok küçük bir toz tanesiyiz.. 

Yönetmenliğini Lenny Abrahamson üstlenmiş daha önce ne adını duymuşluğum var ne de filmini izlemişliğim zaten filmografisine baktığımda çokta film çekmemiş senarist olarak Emma Donoghue adında bir kadının kitabından uyarlama yine onun da  adını hiç duymamıştık nereden nasıl hangi vesileyle Oscar 'a adaylığa kadar yükseldi bilmiyorum Oscar da şansı olduğunu düşünmüyorum. Olmasın mümkünse.. 

Fragmanını merak edenler için ; 

                                            


7 yorum:

  1. Ahahaha filmi sanırım ufaktan gömmüşsün :D Ya çok da merak ediyorum aslında çok olumlu yorumlar aldı film. Neyse izlemediğimden dolayı şuan yorumda bulunamıyorum. Seyredince geri döneceğim yorumlara :)

    Romlu dondurma mı.. yanlış mı okudum yoksa Mariposa ? Saf olarak rom içmedim fakat mojitonun içinde tüketiyoruz kendisini. Hafif sert yaradılışlıdır saygıdeğer rom arkadaşımız :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sanki biraz öyle oldu :D Ama ne yapayım bu filme ödül vermek diğer filmlere haksızlık ediyor gibi geliyor , boş bir zamanında izlersin bakalım beğenecek misin
      Doğru okudun :)Bİldiğin mojitoların içine koyulan rom , floransayı boşuna sevmiyorum dondurması bile başka :P

      Sil
    2. Benim Milano'da yok :(( Fakirler :p Ahahahaha

      Sil
  2. Ben kitabını okumuştum. Çok beğenmiştim. Filmini merak ettim doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bu yüzden bu kadar sansasyonel oldu kitabı bestseller den seçildi ister istemez filmde de yüksek beklenti oluştu ben kitabını okumadım gerçi siz filmi izleyince daha iyi yorum yapabilirsiniz :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Aynen ya boşa vakit kaybetme :P

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...