12 Ocak 2016 Salı

-Toprağı Nadasa Bırakmak-





-Ucu bucağı gözükmeyen yeşil tarlalar , tam ortasından geçen berrak nehir sonrası sessizlik.. Hiçbir hedef gaye amaç üzüntü özlem hasret kin olmadan sade bir yaşam. Bütün bu yaşanılanlardan sonra istediğim tek yaşam bu . Dedim 
-Daha yolun başındasın . Dedi 

-Yolun başında ama benim için yeterli . Dedim
-Sen insansın  hiçbir zaman "yeterli" olmaz. Dedi

-Yorgunum .Dedim
-Daha çok yorulacaksın . Dedi

(Her şeye bir cevabı vardı , belki de yoktu doğru cevapları bilmediğinde insan ona sunulan cevapları doğru kabul eder.Doğru cevapları bilmiyordum yalnızca sormaktı işim Bir de bildiğim bir soru sordum)

-Neden .Dedim
-Öyle gerekiyordu .Dedi

-Ölümün gerekliliği mi olur. Dedim
-Hayır , yaşamın gerekliliği olur.Dedi

-Kimse kimseye siz yaşamayın demiyor ki .Dedim
-Evet demiyor, susturuyor , baskı uyguluyor, şiddet uyguluyor ama asla yaşamayın demiyor.Dedi

-Şiddete şiddet mi .Dedim
-Ateşin içinde yalnız ateş yok olmaz.Dedi

-Ateş olursan onlardan farkın kalmaz.Dedim
- Su olursam ateş sönmez .dedi

-Toprak ol ört her şeyi .Dedim
- Kapatmak yok etmek değildir . dedi

-Yok etmenin kötü olduğunu yolun başındaki biri olarak bile biliyorum.Dedim
- Yok etmenin kötü bir şey olduğunu yalnız yolun başındakiler düşünür .Dedi


( Anlamıyordum , o da beni anlamıyordu .)






*yukarıdaki yazı empatizm örneği olup , gerçekle uzaktan yakından ilgisi vardır.


6 yorum:

  1. Ne yazsam ki bunun üzerine..bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef yaşanılanlar söylenecek söz bırakmıyor bizlere , yazılanlar bile fazla geliyor insana :/

      Sil
  2. "'Neden'dedim.'Öyle gerekiyordu'dedi."
    Bu sözler yıllardır kendi kendimle konuştuğum zamanlar, "ben"in "bana" verdiği cevap. Öyle güzel bir diyalog ki bu... Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldinizz :) Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için .

      keşke bu yazıyı da benim benimle olan diyaloğum olarak tanımlayabilseydim ..

      Sil
  3. ya son zamanlarda bizim ülkede herkesde bir moral bozukluğu var yaaa. ölümler şiddet filan umut kalmadı yaşama sevinci kalmadı valla insanımızda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umut yaşama sevinci her zaman var olmaz olur mu ama bazen umutsuzluk daha ön plana çıkıyor buna sebep, gündelik yaşamdan öte hayatın gerçeklerini farkediyor oluşumuz bence ..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...