27 Şubat 2016 Cumartesi

Çünkü HAYAT BEKLEMEZ !


(Tedeschi Trucks Band-Right On Time)

Hayatta hiçbir zaman büyük  ASLA ' larım olmadı benim onu asla yapmam bunu asla yemem şunu asla içmem gibi gibi hem nasıl olsun ki süprizlerle dolu bu yaşamda insanın başına ne geleceğini kim ne zaman bilebilir ? Kaldı ki hayat zaten zorken üstüne asla'larla kendi hayatınızı niye zorlaştırasanız ? 

Hep şuna inanmışımdır. İnsanlar zincirlerini önce kendi kafalarında kendileri oluşturur sonrasında toplum aile çevre baskısı oluşur ."Bunu yapamam "  değil yapabilir miyim diye düşünmeli ama malesef çoğu insan önce kendi sınırlarını çiziyor yaşamda sonrasında o kendi çizdiği sınırlardan çıkamayınca kendine bir suçlu arıyor toplum diyor aile diyor çocuk diyor iş diyor buluyor kendine göre bir mazeret . Mazeret olduğunu kimse yüzüne vurmuyor çünkü herkes kendine göre mazeretler buluyor gizli bir anlaşma varmış gibi sanki her gün diğer bir günün aynısını olarak tekrarlıyor hayatlarımızda ve kimse bundan şikayetçi olmuyor . Sınırlarından bir adım dışarı çıkmam isteyen aforoz ediliyor sanki deli unvanı takılıyor ya da çılgın deniliyor , bir kısmımız özenmiyor da değil hani vay be şundaki cesarete bak diyoruz sonra da kendimizi mazeretlerimizi sıralarken buluveriyoruz. Kimse yadırgamıyor herkesin kendi kişisel mazeretleri var bu dünyada , 

Farketmeden yaşıyor farketmeden büyüyor farketmeden ölüyoruz . Öyleki  farkındalığın farkına bile varamadan ölüyoruz . Yaşamı farketmek hayatı keşfetmekten geçiyor . Hayatı keşfetmekse birazcık cesaret gerektiriyor. 

Ben de bu cesaret fazlasıyla var hatta çevremde gözü karalık ve deli cesaretliliğiyle tanınırım dersem abartmış olmam sanırım. "keşke" lerden çok korkarım bu yüzden her daim farklı şeyleri denemeye çalışırım keşke demektense yaptım olmadı demek bence daha kolaydır .Keşkeler insanı çürütür olmadı demekse insana yeni şeyler yapması için güç verir  hayatın her noktasında bu anlayış hakim sürdü ben de  eğitim arkadaşlık iş , her konuda . Hayat bir deneyim merkezidir Deneyerek öğreniriz her şeyi.

Sürekli yapılan rutinler değil farklılar yaşadığımızı hissettirir . Her ne kadar makineleşen Dünya insanı da bir makineye çevirmeye çalışsa da keşke dememek için  mazeretleri bir kenara bırakıp sınırlarınızın dışına dışın . Hayatı farkederek yaşayın.  Zaman akıyor sizi beklemeden sürekli olarak devam ediyor .. Rutine bağlı kalmayın Yola Çıkın.

Güzel diyorsun iyi diyorsun da kendin ne kadarını başarıyorsun diyebilirsiniz . Kendi çapımda herhangi bir tura bağlı olmadan arkadaşlarımla Avrupa'daki bir kaç ülkeye seyahat etme fırsatı buldum.  Uzun bir süredirse sadece yaşamı sorgulamakla kalsam da bu seyahatim ilerde yapacağım seyahatlerin anahtarı olacağına inanıyorum. 
Diğer hemcinslerim gibi ayy ben üşürüm ,aa orada kalamam , bu böyle olmaz  ,bunu giymem, 30 kat kıyafetsiz asla ,  ben bunu yiyemem , ben hasta oldumm çok kötüyüm bayılcam , gibi saçmalıkların olmadığı kendi iç dünyamda fizyolojik olarak hazır hissediyorum psikolojik olarak zaten doğuştan beri hazırım sosyolojik olarak evrene olan merakım hiçbir zaman sönmedi geriye kaldı maddi işler .. işin somut tarafı , bizim gibi hayatını gündelik yaşantılarını  zor idame ettiren insanların  çoğunlukta olduğu bir ülkede en zorlu kısım bu kısım olsa gerek . Ama şu var zor dedim imkansız değil hem imkansız diye bir şey var mı ya  ... :) 


Sizlere de ilham olması açısından bir kaç link bırakıyorum.. Daha ilginç gezgin hikayeleri de çok rahat bulabilirsiniz pek tabi neden araştır mıyorsunuz bakın "google " göz kırpıyor size :P

http://www.nolm.us/gunde-8-dolar-harcayarak-6-yil-boyunca-nasil-dunyayi-dolastilar/

http://www.nolm.us/yillik-14-gun-izin-yetmeyince-bankadaki-isinden-ayrilip-kendini-yollara-vurdu/


http://www.nolm.us/25-yasinda-isi-birakip-kendini-yollara-vurdu/
http://www.nolm.us/borclarla-faturalarla-degil-dogayla-bas-etmek-istediler-ayten-ve-onur-ciftinin-mukemmel-yolculuk-hikayesi/

http://www.nolm.us/buyukannesinin-minibusunu-seyyar-bir-eve-donusturup-kendini-yollara-vurdu/

(ahahah bi de şöyle bir gerçek var ki söylemeden geçemeyeceğim :D Bana da birisi gel ya birlikte dolaşalım dese dakika durmam . Tek başına da yapabilirsin neticede bu dünyaya gerçekten yalnız geldiğimizi yalnız öleceğimizi kısacası gerçekten yalnız olduğumuzu düşünen birisiyim ama gördüğün güzellikleri ve zorlukları paylaşmak adına iki kişi olmakta güzel olabilir bilemedim :) ) 


4 yorum:

  1. Ben bu tarz haberlere pek inanmıyorum. "Günde 8 dolara dünyayı gezmek" bence imkansıza yakın bir şey. Tabii gezmekten kastı insanın sadece yol almaksa gezebilir; ama gittiği her şehirde müzeleri, sanatevlerini, binaları, vs. gezmekse bu mümkün değil. İşin yiyecek ve konaklama boyutu da var tabii. Hostellerde yok pahasına kalınabilir. Fakat yemekler ne olacak ? Berduş halde dünyayı "dolanma"yı ben gezmek olarak pek görmüyorum. Elbette müzesiz, galerisiz sadece gittiğin şehrin sokaklarında kaybolmakta insana çok şey katar. Hatta eşsiz deneyimler yaşanabilir. Fakat bir şehri, kültürünü ve ülkeyi tanımak için paralı bazı etkinliklere de katılmak lazım. Sistem bunu dayatıyor maalesef. Ülkemizde bu "her şeyi bırakan insan"lardan biri olmak çok zor çünkü herşeyden elini eteğini çekersen sigortan işlemeyecek bir kere. Hastalandığında cebinden ödemek zorundasın. Dünyayı gezerken hastalanma olasılığı her insanın var maalesef. Yiyeceklerden ve iklim değişikliklerinden. Karamsar bir bakış açısı oldu belki ama bana realist gelmiyor bu haberler. Çok heves ediyor insan, ben de bazen her şeyi bırakıp yola mı çıksam diyorum. Sonra da hatırlıyorum, paranın hüküm sürdüğü bir dünyadayız ve parasız istediğim her şeyi yapma şansım yok maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklı olabilirsin eğer yapmak istediğin "kültür gezisiyse" ama dünya'yı tanımak için yola çıktıysan iş biraz değişiyor zira bi mozambik cumhuriyetinde müzeye giriş ücreti verebileceğini sanmıyorum :) açıkcası bana kalırsa söylediklerinin hepsi birer mazeretten öteye geçmez zira kendim senelerdir adam akıllı doktora gitmedim ve benim şahsi hayatımda bir kaç sene sigortamı ödemezsem hiçbir sorun olmaz ama bu tabiki tamamen kişisel durum diyelim ki sigorta ödemek istiyoruz ufak bir hesap yapalım şuanda en düşük primden ödeme 560 yuvarlayalım 600 olsun bir senede 7200 yapar ki bu bir çok genç arkadaşımızın para kazanmaya başladıktan sonra ilk olarak aldığı orta yollu arabanın fiyatına bile denk değildir .bence 7200 lira riske atılamayacak ya da biriktirilemeyecek değil neticede bütün hayatını dünyayı gezerek geçiremezsin tamam bir arayıştır yaşam ama zamanı gelince kök salmakta gerekli tabi hı bi de 8 dolar meselesi var haklısın bence de o biraz abartı :D muhtemelen kişi başıdır yani 8 belki olmaz ama 16 dolarla gayet yerinde bir gezi olur ama dediğim gibi bunların hepsi tamamen beklentilerle hayattaki önceliklerle ve dahası realiteden uzak biraz deli cesaretiyle alakalı :)

      Sil
  2. "gel ya birlikte dolaşalım mari" :)

    Tam da alıp başımı yollara düşme modumda olduğum günlerde, tam isabet bir yazı olmuş. Her ne kadar Zihin'in endişelerine kısmen katılsam da (sonuçta ne kadar idealist olsan da adım atmak için para gerekiyor) hepimiz yolda olmaya hevesliyiz. Çünkü maalesef yaşantımız yaşantı değil :( insan doğasına aykırı, bu yüzden de arayışlardayız.

    Olumlu yönünden bakmak lazım sanırım. Yoksa tahammül edilmez. Adım atmak da bir başlangıçtır ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gelirim valla :) ama yarı yolda ben bu hostel kalmam yeaa demek yok ona göre :P
      Para konusunu bence bizim insanımız çok abartıyor bir sene içerisinde o kadar çok boş yere harcamalar yapıyoruz ki sadece onları biriktirsek bile kısa dönemli harcamalarımıza yeter uzun vadede ise bir ev daha bir araba yerine o birikimlerle hayatı keşfetmeye çıksak insanlar çok daha farklı olurdu. Bu kapitalist düzen öyle kurulmuş ki İnsan hayatına kaybetmekten korkacağı şeylerle doldurarak insanları kontrol altına alıyor bunu farketmemiz lazım hepimiz iyi kötü para kazanıyoruz bence olmayacak şeyler değil yeter ki gerçekten isteyelim mesela benim sadece üç günlüğüne 3000 lira tatil ayarlayan arkadaşlarım var lüks oteller yerine 3000 liraya daha uzun süreli lüks harcamaların olmadığı ama hayatlarında gerçekten iz bırakacak bir tatil yapabilirlerdi .. Ama Malesef düzenin dışına çıkmıyor çıkamıyorlar bütün mesele bu

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...