5 Şubat 2016 Cuma

Múm & Cappadox


Bir önceki yazımda İzmir bu yazımda Kapadokya  gezi bloğuna mı dönüyorum acaba ? Hayır hayır böyle bir şey mümkün değil olsaydı eğer Avrupa Gezimden sonra olurdu o zaman bile olmamışken şimdilerde oturduğum yerden size gezi yazıları  yazacak değilim .) Bu yazımda aslında daha önceki bloğumda bahsettiğim ama birçoklarınızın haliyle bilmediği bir müzik grubu olan  "Múm" 'dan bahsedeceğim. 

Múm , izlandalı bir grup izlandalı olduğu için grup ismi mum olarak değil aksanlı bir şekilde yazılıyor izlandaca da anne anlamına geliyor ama grup üyeleri başka sebepten dolayı yazmış olabilirler. Müzik türü olarak Post - rock ,Elektronika, deneysel  arasında gidip geliyorlar . Ben kendilerini post rock maceramın başından itibaren tanıyorum. Bir çok gece buhranlarımın kurtarıcısı oldular diyebilirim geçmiş zaman kullanıyorum çünkü son çıkardıkları albüm benim için ideal albüm değildi . Grubun kurucu üyesi iki kız kardeşi  Gyða ve Kristín Anna Valtýsdóttir gruptan ayrıldıktan sonra yapılan albümler bana pek hitap etmedi ama yine de birçoklarınızın seveceği şarkılardan oluşuyor ,Bizim ülkemizdeki gibi  bir üyesi gitti mi dağılan gruplardan değil  mesela 6 Nisan'da İstanbul'a gelecek olan Ólöf Arnalds da 5 yıl süreyle grup bünyesinde turlara katıldı. Ólöf Arnalds bu arada Ólafur Arnalds 'ın kuzeni oluyor .Size Olafur 'u  da bir başka yazımda anlatmam lazım o da muhteşem bir İzlandalı sanatçı . İzlanda'nın havasından suyundan mı ne muhteşem şarkılar , muhteşem şarkıcılar çıkıyor . Genelde İzlanda deyince hemen Björk , Sigur Ros diye atlanır ,Björk yine sevilir ama Sigur 'u sevmiyorum ona gelinceye kadar daha keşfedilesi dinlenilesi çok değerli sanatçılar var. 

Múm geri dönersek kendileri multi enstrümantal bir grup zaten dinlediğiniz de fark edeceksiniz.  dışarda durmayan hayatı durdurabildiğiniz ender anlarda kulağınızdaki ses  ne anlama geldiği belli olmayan aptal pop şarkıları yerine sizi kendinizi ve hayatınızı sorgulatıcı bu şarkılar olsun .Hüznü ve umudu bir arada yaşabileceğiniz 6 albümüyle sizin dinlemenizi bekliyor :) Dilerseniz  bu güzel tınılardan en sevdiklerimi paylaşayım .  Ben en çok Finalliy We are no  one  albümünü seviyorum zaten kendilerini de bu albümle tanımıştım sonrasında diğer albümlerini de sevdim ama" We Have a Map of the Piano " parçası var ki nasıl güzel anlatamam anlatamayacağım içindee  hadii dinleyin siz de seveceksiniz 
(Múm-We Have a Map of the Piano-2002 )





(Múm- I Can't Feel My Hand Anymore, It's Alright, Sleep Still -2002 )


(Múm- Asleep on a Train-2000 ) 



(Múm-Nightly Cares)


İkizler 2006 da ayrıldılar onlarda sonra çıkan 2007 de albümü beğenmediğim için herhangi bir parçasını paylaşmadım isteyen dinleyebilir .Yaklaşık bir 10 senedir de yeni albüm çıkarmadılar umarım bir sonraki albümde eski ritimi tekrardan yakalarlar . Şimdiler de Menschen am Sonntag adında 1930 yapım sessiz bir filmi müzikleriyle tekrardan hayat verecek bir proje içerisindeler  bu oldukça hoşuma gitti elbette bizim buralarda o filmi tekrardan vizyona girmez ama proje tamamlandığında izlemeyi çok isterim farklı hoş bir fikir bence. 

(Menschen am Sonntag - Trailer )



Geçen sene 12 Şubatta Cemal Reşit Rey Konser Salonunda konserlerini verdiler sonrasında çok sevmiş olsalar ki Mayıs ayında tekrardan Cappadox Festivali için gelmişler . Sizlere biraz da bu festivalden bahsetmek istiyorum ilk kez geçen sene düzenlenen Cappadox, kendi programınızı oluşturabileceğiniz  bir ilk festival. Kendilerini Özgün deneysel bir festival olarak tanımlıyorlar Doğa yürüyüşleri,   bahçe ekimleri , sergiler , gün doğumu etkinlikleri ve tabiki kendine özgü sanatçıları ve müzikleriyle bence oldukça güzel bir festival gibi görünüyor bu sene 19-22 Mayıs aradında  2.si düzenlenecekmiş geçen sene Múm gelmiş bakalım bu sene kim gelecek umarım çizgisini bozmalar ve bu tarz sanatçılardan devam ederler .Son olarak  eklemezsem olmaz ekşi 'de festival hakkında pek iyi yorumlar yapmamışlar gitmeyi düşünen varsa onu da söyleyeyim ben genel anlamda konseptini beğendim maddi yönü hakkında herhangi bir bilgim veya fikrim yok .. 

Bol Müzikli Hafta sonları olsunn :) 

4 yorum:

  1. Bu grubu seninle tanımış oldum.Sarkiyi da beğendim enstrümantal severim. 10 yıl uzun bir süre albüm çıkarmamak adına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindimm :) çok bilinmiyor aslında bilinse eminim hayranları çok daha fazla olurdu

      Sil
  2. Yavuz Aydar seninle gurur duyardı :)
    Müzik konusunda ayrısın farklısın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sanırım bu iyi bir şey :) müzik bir masal insan içinde kayboluyor ister istemez farklılıklar oluşuyor .

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...