2 Mart 2016 Çarşamba

İşsizlere Tavsiye Veremem Ama...




Çoğu yazım ekonomi üzerinde temelleniyor sanki onu farkettim halbuki ekonomi konularını hiç sevmem (ama bu takip etmeyeceğim anlamına gelmiyor sevmediğimiz bir çok şeyi yapıyoruz neticede ) parayı da  parayı seven insanı da çok sevmem hatta neyse konumuz bu değil :) olumlama yazıları çok hoşuma gitti bu yüzden bugün "işsizlere olumlama " yazısı yazacağım . 

Merhaba Sevgili işsiz arkadaşım işsiz diyorsun beni nitelyorsun deme işsiz diyerek seni yüceltiyorum nasıl yüceltme bu diyorsun haklısın anlatayım.

Mö 5 yy 'da kral giges döneminde lidyalılar bütün dünyaya bela olacak parayı bulduklarında paranın bütün dünyanın hakimi olacağını elbette bilmiyorlardı bilselerdi de değişen bir şey olmazdı o ayrı tabi  .. Evet para denen illet  Bu dünyaya para hakim doğru parasızsan seni insan yerine koyan olmuyor o da doğru bir yere oturup çay bile içemiyorsun sevgilin varsa buluşalım diyemiyorsun  ihtiyaçlarını erteliyorsun gibi gibi bir çok    Klişeler var onları koy bi kenara  bu gerçekleri kimse red etmiyor ama  dinle beni bir kere 

Sen işsizsin çünkü bu bir tercih (gülmeeyinn ) eğer illaki para kazanmak isteseydin yapabileceğin çok fazla iş mevcut kasiyer olursun tezgahtar olursun pazarcı olursun hadi hiçbirini olamadın hamal olursun ( asla bu meslekleri küçümsemiyorum ülkemiz hali hazırda bunları olabilmek için üniversite mezunu olmak gerekmiyor o açıdan örnek verdim ) ama yine de iş sahibi olursun kendi ihtiyaçlarını giderecek parayı bulursun mühim olan senin kendine yakıştırdığın kendi istediğin işi yapabilmek ve sen bunu başarıncaya kadar işsizsin yani buradan çıkarımımız ne sonsuza kadar işsiz değilsin yahu çıkart üstündeki deprasyon ceketini de beni dinle :)

Bir kere Bu kapitalist sistemin insana
"çok çalış çok harca "  anlayışını dayattığı şu günlerde sen sadece duruşunla bile pasif direniş gösteriyorsun bunun zevkini çıkarsın

İş arama dışında kendine ayırdığın vakitlerde düzenin gerektirdiği mekanlara gitmek yerine doğaya karışırsın dağ ova tarla bahçe bilemedin parka gider küçük yürüyüşler yaparsın zamanında  ne demiş Orhan Veli "hava su bedava .." su bedava değil gerçi ama hava hala bedavayken tadını çıkarır , üretmeden tüketmenin ne lanet bir şey olduğunu fark eder üretmenin ne kadar heyecan verici olduğunu anlarsın.

İşsizsen paran yoktur cep telefonuna liracık alamazsın alamadığın için internete olan bağlılığın azalır hayata olan  algın açılır . Kendine ayıracak çok daha fazla vaktin olur

Yine telefonda konuşma veya mesajlaşma hakkın olmadığı için sevdiceğinle yüz yüze görüşmeniz gerekir ki bu birbirinizi iyi tanımanızı sağlar çünkü parasız olduğunuz için dışarda buluşamaz evde buluşur veyahut yukarıda saydığım gibi doğayla iç içe olduğunuz bir yere gitmeniz gerekir


İşsizsiniz diyorum ne arabası toplu taşımayı bile nadir kullanmanı gerekir bu da daha fazla yüreceğiniz anlamına gelir hem yürümek kadar güzel bir spor var mı sorarım size hem paranız cebinizde kalıyor hem de formda kalıyorsunuz

Öyle dışardan yemek yemesi değil artık işsizseniz kendiniz yemek yapmasını öğrenmeniz lazım eve bir faydanız dokunsun değil mi ilerde eşinizi veya şuan eşinizi sevindirmenin daha güzel bir yolu olamaz

Sevdiklerinize özel günlerde Pahalı hediyeler alamazsınız dolayısıyla el yapımı bir şeyler üretirsiniz bu da hem el becerinizi hem de zihninizi geliştirir.


Sinema tiyatro ve diğer sosyal aktivetelere katılamadığınız için ağlıyor musunuz bakayım silin çabuk o gözyaşlarınızı ya da durun kalsın o gözyaşı orda  şimdi anlatacağım yöntemle alıp izleyeceğiniz film için bekletin (işsizsiniz diyorum gözyaşından tasarruf edin bir göz yaşı damlası ne kadar haberiniz yok herhalde ) henüz internetin bu kadar yaygınlaşmadığı dönemde , torrent'ın olmadığı zamanlarda insanlar filmleri kiralıyordu hem de oldukça cüzi miktarlara hatta film kitap ikilisinin olduğu bi yerde değiş tokuş yaparak bedavaya bile izleyebiliriz . Kültürel anlamda geri kalmak yook


Eveeet daha uzatabiliriz olumlamaları ama Toplu istifalara sebep olmadan susayım en iyisi ben :D

Demek istediğim   işsizlik sizin sonunuz değildir mühim olan iş bulana kadar olan o sürede moralinizi  yüksk tutup hayat enerjinizi düşürmemek elbet sizin de işiniz aşınız olacak şansınız bahtınız açık olsun işsiz kardeşlerim .


                                                     
  (Guns N ' Roses- Paradise City)

4 yorum:

  1. Çok zor gerçekten bu süreç, insan kendini çok kötü hissediyor sanki bir işe yaramıyormuş gibi. Bu süreci iyi atlatmak çok önemli gerçekten ama her zaman bu mümkün olmuyor ne yazık ki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte atlatamayanların imdadınaaa mariposa yetişiyoorr :P
      Zorluğunu bir kenara bırakalım olumlamaya çalışalım yoksa çekilme olur o süreç :/

      Sil
  2. İşşiz kaldığın sürece insan kendini sudan çıkmış balık gibi hissediyor. İşte o zaman işin kıymetini de anlıyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülkemizde herkes her dönem iyi kötü bi işsizlik serüveni geçiriyor değil mi :/ çoğu şey gibi bunda da yaşamadan anlayamaz insan belki ama yine de yaşadığımız hiçbir an kendimize zehir edecek kadar değersiz değil o yüzden her anın değerini bilip ona göre yaşamalı .. İşsizken bile hayatı zindan etmemeli insan kendine

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...