2 Nisan 2016 Cumartesi

Bir ayakkabı ve Kötülük Üzerine Düşünceler


Köşeyi döndüğümde bir kalabalık gördüm. Herkes beyaz sandalyelere oturmuş sessiz sessiz konuşuyorlardı. O beyaz sandalyeler çıktı mı meydana akıllara biri iyi biri kötü iki şey gelirdi .

İyiyse; mahallemizde düğün var demektir .Şöyle baktığında eğer bir evde bayrak asılıysa muhtemelen o evden biri evleniyor o beyaz sandalyeli kalabalık da o evin misafirlerini oluşturuyordur.
Kötüyse; mahallemizden biri taşınmış demektir taşınmış derken bi sokak öteye değil tahtalı köye taşınmıştır. Eğer böyle bir şey varsa bir evin dışında bir çift  ayakkabı görürsün bu ölen kişinin ayakkabısıdır. Beyaz sandalyeliler de tanısın tanımasın o ölen kişinin sevdiklerinden oluşur .

Açıkçası İyi kısmı pek ilgimi çekmiyor . Özellikle de Tüketim çağında her şeyden çabuk sıkılan insanlar haline geldiğimizi düşünürsek bir insanın hayatı boyunca aynı kişiyle birlikte olma amacıyla verdiği yemin pekte inandırıcı değil. O yüzden işin o kısmıyla ilgilenmiyorum beni bekleyen gizem asıl kötü tarafında , kötü derken kime göre kötü neye göre kötü ?
Ruhu kararmış beyinleri köhneleşmiş bu insanların yanından ayrılmak elbette kötü değil kötü olan kısım Bu güzel dünyadan gitmektir , tabi gidiyorsa , inancımıza göre gidiyormuş gider gitmez orasını bilemiyoruz insanları pekte ilgilendirmiyor aslında , oraya gelen bir çok insan " başın sağolsun" derken bile akşam ne yesem , o niye bana öyle dedi gibi gereksiz gündelik düşüncelerle boğuluyor Oluyor.

-Başın sağolsun..
-( hee evet başım sağolsun iyi ki o öldü iyi ki  ben yaşıyorum bunu mu diyosun yani bana !!!) Dostlar sağolsun..

Dostlar ..kötü günde belli olur derler peki ama kime göre kötü ?
Onun için aslında kötü olmayan " Miras bana kaldı oh olsun" diyen evladın o gün dostu belli olur mu ? yoksa "onsuz naparım ben de öleceğim "diyen birisinin mi dostu belli olur .. Herkesin kötüsü kendisine göre değişir o yüzden ,  kötü günde belli olan şey dostluk değildir aslında belli olan şey kimlerle aynı şeye " kötü" sıfatını yakıştırdığındır.

Sokağa çıkarılan Bir ayakkabının yaptırdıklarına bakın hele bana kötü'lüğü sorgulatacak ..  Sahi ne kadar çok gezdi de cezalandırılıyor . Sahibini "kötü" yerlere mi götürdü o yüzden mi kapı dışarı edildi yoksa kötü yerler ; Lunapark gibi mi ya da otobüs durağı  kötü yer neresi olabilir ki , kimbilir .. Vallahi ben bilmiyorum.

4 yorum:

  1. Evlilikleri bir çırpıda gömmüşsün Mariposa hayırdır :D Gerçi medyada da çokça haberleri çıkıyor, istatistikler seni doğrular nitelikte. Herkeste bir tahammülsüzlük, evlilikler bile tahammülsüz :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nikah masasında bırakılan gelin gibi olmuş isyanım farkettim :D ama yok genel itibariyle düşüncem bu , evlilik illaki gerekli ama erken evliliğe karşıyım boşanmaların çoğu da erken evlenen kimselerde görülüyor sanırım bunun sebebi de bir çok şeyi , yazıda da değindiğim gibi , "yapmış olmak için" yapıyoruz haliyle bu da bir yerde patlak veriyor ..

      Sil
  2. Bir ayakkabıdan bu tarz bir yorum çıkması şaşırtıcı oldu. Ve bir o kadar da üzücü :( Evliliklerle ilgili yorumuna katılıyorum. Maalesef günümüzdeki evliliklerin çoğu "desinler" için. Bilemiyorum belki de bekar bakış açısı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat meşgalesi içinde bir çok zaman ölüm akıllardan çıkıyor bu yüzden şaşırtıcı olsa gerek ? :)
      Aynen yaa evlenmeden bilemeyiz sanırım benimkisi de zaten tamamen mantıksal çıkarım

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...