10 Mayıs 2016 Salı

Meydan Okuma0 25,26, 27- Dünyada Nereleri Gezip Görmeli ? -

25.Favori Disney Karakteriniz nedir ?

Bizim zamanımızda öyle disney misney bilmezdik , sabahları her kanalda çizgi film oynar biri bitince diğerine geçer izlerdik en azından ben bilmezdim diyeyim hangisi neymiş ne değilmiş ilgilenmezdim. Hala daha çok aram yoktur hatta öyle ki Paris e gittiğimde disneyland'a bile gitmedim  bana nedense para  tuzağı gibi geliyor ama dediğimgibi gitmediğim için bilemeyeceğim :)
Neyse işte o yüzden şu aralar popüler olan karakterlere bir bakayım dedim kii ne göreyim bir anda aklıma Asi prenses  Merida  geldi :)




Baksanıza çok tadlış değil mi :D  

26 .Ziyaret etmek istediğiniz 10 yer 

Bir süredir şunu düşünüyordum. İnsanlar neden gezmek ister ki yani neden şu ifadeyi kullanırız 
" imrenilesi gezginler " 
"ilham verici seyahatler " 
Nedir gezgin olmanın insana kattığı şey neden insanlar seyahat etmek ister. Bütün insanları bir arabanın içine koyup hadi bakalım hoop tac mahale bakalım baktık mı tamam şimdi çin seddi oradan tokyo kulesi aa taylandı atlamayalım... diye diye gezdirsek ve sonrada o insanları oldukları yere geri bıraksak hayatlarında ne değişir "ilham verici" bir hayata mı kavuşurlar mutlu mu olurlar hepsine evet. Ama hepsi geçici süreliğinedir. 
Gezmek bir aktivededir doğru ama asıl olarak gezmek bir yaşamdır. Yeni yerler görmek yeni şeyler deneyimlemek elbette herkesin isteyeceği istemesi de gereken en doğal hakkıdır ama asıl olarak gezgin olmak bence bakış açısıyla alakalıdır. Gideyim de bir Tac mahali göreyim değil. gideyim de hayatımın bir süresini orada geçireyim olmalıdır. Uzun veya kısa farketmez mühim olan kendi mevcut hayatındaki şeylerden uzakta farklı bir yaşantıyı deneyimlemek hayatına yeni hayatlar katmaktır. 

Daha fazla uzatmamak adına soruya geçiyorum bu konuya daha sonra başka bir yazımda biraz daha ayrıntılı değineceğim. 

Benim gezmekten ne anladığımı biraz anlattığıma göre listeme geçeyim. Dünyanın her noktasına gitmek isterim o yüzden benimki gitmek istemekten çok gitmeyi planladığım 10 ülke olacak 

Şu anda ufukta olan en yakın planım ve isteğim . 

Tam olarak şu oluyor :) Tren ve kara yolunu kullanarak ; 

1)  İran a oradan 
2) Pakistana sonra da 
3) Hindistan'a gitmek istiyorum. 

Okuyup araştırdıklarıma bakılırsa Oldukça da ucuz bir seyahat olacak fakat güvenlik açısından biraz sıkıntılı özellikle de kadın olarak tek başına gitmenin zor olacağı bir seyahat fikri ama zor diyorum imkansız demiyorum. Elbette gideceğim (bir gün :) )

Sonrasında ;Param yeterse ve vaktim olursa devam etmek isterim .


4) Tayland
Egzotik yerler her zaman hoşuma gidiyor ve tabiki  egzotik yerlerin yemek kültürü oldukça ilgimi çekiyor. Farklı tadlara her zaman açı-m-ğım
Bir de geçen sene bir arkadaşım gitmiş Tayland'a bir kaç fotoğraf nasiplendim ben de özellikle yüzen pazarlarına merakımı bir kat daha artırmış oldum böylece



4)Çin

Çünkü eski Atalarımın ne kadar korkunç olduğunu görmek istiyorum. Çin seddini bizden korktukları için yapmamışlar mıydı ya bize öyle anlatıldı derslerde ben bilmem başka türlü neden yapıldı uzaydan falan da görünüyomuş hatta , görünmüyo muymuş bize görünüyor demişlerdi  baya kandırılmışız anlaşılan . Neyse yine de Pekin harici Çin topraklarında gezmek isterim ..

5) Japonya

Japonyayı özellikle Tokyo 'yu merak ediyorum ,anime kültürüm çok fazla olmasa da izlediklerim tokyo 'yu merak etmeme yetti onun ışıklı sokaklarında gezip teknolojinin dibine vurmak metroda sıraya girmek istiyorum bir de perdeli otobüsleri varmış onu çok merak ediyorum bildiğin otobüs koltuklarında hastane perdesi gibi dört tarafı çevrili perdeyi çekip yatıyomuşsun :D O tarz bir otobüsle yolculuk yapmak ilginç olmaz mıydı sizce de

6) Kamboçya -Mynmar
İkilisini ziyaret etmek isterim.İkisi birbirine yakın  ülkeler  ama malesef  farklı sebepler olsa da benzer acıları yaşamışlar .Biri Komünist rejim tarafından  (Kamboçya- Ölüm tarlaları) Diğeri ise Budistler tarafından (Mynmar -Arakan katliamı) soykırıma uğratılmaya çalışılmış bölgeler. Ekonomik olarak çok fazla gelişen yerler değil belki buna sebep yaşadıkları politik çöküntüdür bilemiyorum ama doğa açısından oldukça zengin ülkeler mutlaka gezilip görülmeli


Eski Pagan krallığın başkenti olan bagan tapınaklarıyla oldukça gösterişli duuruyor :) 

Kamboçya 'daki Angkor Wat tapınağını da atlamamak lazım yakın ülkeler olunca kültürleri de oldukça benzer bakın bu da Ankor Wat tapınağı 

Vee tabiki muhteşem yemeklerii :D Tadına bakacağımı düşünüyorum. Böcek olmadığı sürece eklembacaklılar çıtır çıtır yenebilir bence neden olmasın yani :P (Kendimi şuan çok vahşi hissetim )


Madem Doğudayız ve dünya yuvarlak öyleyse oradan Amerika kıtasına geçelim 

7)Kanada - Niagara Şelaleri 

Neden bilmem şelaleri hep çok sevmişimdir hal böyle olunca da dünyanın en büyük şelalerinden biri olan ve dünyadaki tek tersten akan Niagara şelalesini görmeden ölmeyi düşünümüyorum. Ölünecek gibi değil baksanıza 

Kanada'ya kadar çıkmışken oradan 

8) Norveç 'e geçmezsek ayıp olur .Kendi sakin insanları sakin bu ülkede dünya petrol rezervlerin % 20 sine sahip olduğunu biliyor muydunuz .İnsanın inanası gelmiyor zira madem petrol yatakları var savaş yok diye düşünüyor .En azından bir Ortadoğulu olarak ben düşündüm araştırdım meğersem petrol yatakları çok derindeymiş çıkarması oldukça pahalı oluyormuş o yüzden emperyalist devletler için cezbedici değil. Diğer yandan insanları da çok bilinçli AB ye girme hakkı olup da halkın oylarıyla ,milli iradeye uygun olarak , girmeyen tek ülkedir kendileri. 
Gerek siyasi gerekse doğa güzellikleriyle beni her defasında büyülüyor ( ah bi keresinde başka türlü de büyülemişti de hiç girmeyin oralar :p ) 
Doğa güzellikleri diyorum elbette , aurora borealis 'den bahsediyorum 

Kuracaksın çadırını alacaksın kahveni sadece kutup ışıkları yıldızlar ve sen   
Bundan daha çok zevk verici bir şey olabilir mi..

Bu güzellikle gözlerimize ziyafet çektirdikten ve beynimizi boşalttıktan sonra biraz  kültürlenelim deyip rotamızı tekrardan Avrupa 'ya çeviriyoruz. Geçen seyahatimde gidemediğim içimde kalan 

9) Masallar şehri Çek Cumhuriyeti  - PRAG 

Avrupa'ya dair ne varsa Prag 'ın tarih kokan sokaklarında bulabileceğimizi düşünüyorum tek sıkıntı artık oldukça turizm merkezli olması ama yine de biz görmeden ölmeyelim derim.

Sonra da ülkemize döneriz. Böylece bir dünya etrafında kısa bir tur yaptık. Kısa diyorum çünkü daha gitmek istediğim bir çok yer var .En çok gitmek istediğim yeri de en sona bıraktım aslında gönül ister ki hemen bu yaz  buraya gidebileyim ama nerdeee .. 

10) Görmek için sabırsızlandığım merakımdan öldüğüm eski antik  yer tabiki Machu Picchu-PERU ! Eski İnka medeniyetinin böylesine devasa bir yapı yapabilmiş olması astronomi dalında bu kadar ilerlemiş olması oldukça ilginç , bilim adamları halen daha buranın sırrını çözebilmiş değiller , var bu işin içinde bi iş ben size diyeyim :P 


Tırmanma sporuna da meraklı olduğumu düşünürsek  tarih içinde doğayla başbaşa olabilmek  buranın  yemede yanında yat kategorisine yer alması için yeterli sebep.

ee bitti ya bu 10 oldu halbuki daha Ürdün(özellikle petra antik kenti ), Şam , Fas ,Mısır,Meksika ve tabiki Küba'ya(ilk puromu belki orada içerim :P) gidecektim   .. Gidecektim gideceğim tabiki gideceğim. 

Kim demiş gidemezsin iş güç çoluk çocuk diye.. Dünya'ya neden geldik neden buradayız mutlu olmak için mi başka bir amacımız var mı biz yaşamayalım çocuklar mı yaşasın dur şu borçlar mı bitsin ev mi alalım geleceğimizi garanti altında mı olsun mutlu olmayan şimdilerde mutlu gelecekler mi inşaa edelim. Ne kadar boş konuşuyorsunuz vakit geçiyor .

Zaman bizim değil zamanı borç aldık ama DÜNYA BİZİM. Yola çıkın KEŞFEDİN! 

27) Dağınık mısınız yoksa Düzenli mi ? 

Zor bir soru benim için neden çünkü belli bir düzen için dağınık birisiyim nasıl oluyor derseniz . Mesela Kitaplarım aynı yerdedir ama benim için süs objesi olmadıkları için sürekli bir çıkarıp bakma olayın olduğu için nizamlı bir şekilde durmaz . Aynı şekilde kıyafetlerim dolabın içindedir dağınık değildir ama dolabın içinde düzenli olduğunu pek söyleyemeyeceğim o yüzden  sanırım dışardan bakınca düzenli içerde düzensiz bir insanım :D ( ahaha politikacılar gibi oldum :P ) 


Biraz uzun oldu sanrım ama Challenge 'ı herkesle bir bitirmek istediğim için elimi çabuk tutmak istedim. evet bitiyor artık challenge , bitsin de daha neler neler hangi yazılar bekliyor sizi takipte kalın :)) 



12 yorum:

  1. hımm genelde demek ki doğu sana daha çekici geliyor. hindistan aman dikkat etmek lazımmış evet bir de en az 10 aşı olmak filan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir genelleme asla yapmam .Dünyanın her yeri benim için özeldir .Ama Daha önce gitmediğim yerler olsun diye yazdım yoksa Avrupa'Daki bir çok şehir de ilgimi çeker :) Amerikaya da biraz malum sebeplerden dolyaı antipatiğim onun dışında doğu batı farketmez Dünyamız çok güzel her yeri gezilmeyi görülmeyi hak ediyor

      Sil
  2. son yazısımııı gördün müüüü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görmeden farkını hissettim :P

      Sil
  3. blogda anneli mim vardı, gördün mü? seni de mimledim haberin olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa şimdi gördüm challenge olayı bi bitireyim ona da vakit ayırırım :)

      Sil
  4. Doğu gibisi var mı, yaşasın yeni yerler görmek! ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğusu batısı Dünya gibisi yok :))

      Sil
  5. Ya napıosun Mariposa :D Çin diyor Hindistan diyor.. tutun kollarımdan bayılıyorum dostlar :p Ben de Doğu'yu merak ediyorum. Vietnam ve Kamboçya. İran da ilk 10uma giremese de ilk 20'imdedir. Şiraz özellikle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayılmazsın bayılmazsın seni kollarından tutup oralara sürüklemek lazım :P ya yorumları görünce fark ettim özellikle doğu merkezli olmuş liste ama asıl amacım dünyanın yuvarlak olduğunu ve bir yerden yola çıktığında bütün yolların bizim olduğunu göstermekti :) İran 'nın havasını çok merak ediyorum bir de iranda başı açık gezmek gibi uçuk bir fikrim var ama ona cesaret eder miyim bilmiyorum

      Sil
  6. Doğu bambaşka bir egzotik hava .... ama beni şu aşılar falan korkutuyor ... Bir de temizlik vs ... Yoksa çoktan gözü kapalı zıplardım ...
    Hatta fotoğraf makinası elimde karış karış dolaşabilirim neredeyse ...
    Mim keyifli olmuş ki animasyon kızıl saçlı Merida :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşı olayını tam bilmiyorum ya çok ciddiye de almıyorum açıkcası netice de o kadar hastalıklı bir yer olacak adamlar uzay üssü kuracak teknolojiye sahip salgın hastalıkların çok yoğun olduğu düşüncesi biraz şehir efsanesi gibi geliyor bana yani diyeceğim fotoğraf makinesini kaptığınız gibi düşün yollara boşverin onu bunu şunu :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...