26 Haziran 2016 Pazar

Bir İstanbul Seyahati 🌻 Eminönü&Galata 🌻

" Bir yeri ancak yürüyerek keşfedebilirsin" der babam küçüklükten yana ne zaman yollar beni çağırsa bu sözü aklıma gelir tabana kuvvet der içimdeki sese kulak veririm.Gezi anlayışım biraz farklıdır benim elimde bir rehber kitabı bana oraya git buraya git diyen o çok bilmiş gezgin ruhundan anlamayan yazarlara da  sinir olurum zira gezgin ruhunda sınır yoktur seni neyin beklediğini bilmeden çıkarsın yola ören yerleri müzeleri elbette gezersin kültürlenme bu işin olmazsa olmazıdır ama motomot kapitalizmin size özgür dünya adıyla dayattığı bütün sınırları kaldırmak mecburidir " şunu yapmalıyım buraya gitmeyelim şurda şunu yemeliyim diye bir şey benim gezi anlayışımda yok sırf insanlar sevdiler diye benim de aynı şeyi sevme zorunluluğum olamaz kimsenin olamaz ama öyleyken insanlar sırf popüler kültürün dayattığı byaşantının bir parçası olma adına x i görmeli y yi gezmeli z de yemek yemeli gibi bir çıkmazın içine düşünüyorlar. Bırakın bunları arkadaşlar günlük yaşamda zaten sınırlanan bizler yaptığımız bu ufak kaçamaklarda hem zihnimizi hem bedenimizi özgür bırakalım Velhasıl tüm bu düşünceler çerçevesinde niye size gittiğim yerlerin yurt içi-yurt dışı yazılarını paylaşmıyorum bilmiyorum belki bu yazı bir başlangıç olur  ne dersiniz gezi bloguna dönmeden sizi zihinlerinizi özgür bırakmanız da yardımcı olabilir miyim :)

Bir başlangıç bu kadar uzun olmamalıydı evet biliyorum ama sevdiğim konulardan konuşmaya başlayınca susmayan bir yapıya sahibim o yüzden  yazının başında sıkılan veya bu yazı da  istanbulda gezilecek yerler karaköydeki yemek yenecek mekanlar görülecek şeklindeki soruların cevabını arayanlar yazının devamını okumasalar da olur . (Kibarca kovdum insanları :p)

Tamamm bugün size mükemmel bir istanbul nasıl gezilir onu anlatcam gelin canlar ,  benim aslında gezme birinci amacım değildi iş dolayısıyla istanbula gitmek zorundaydım iş planladığım gibi bitmeyince bana kaldı sadece istanbulun tadını çıkarmak !

Kaldığım yer kadıköy merkezde olunca ee ben de metropolün göbeğinde olunca dedim ilk gün fazla açılmayayım şöyle kadıköy-moda arasında yarım ay şeklinde gezeyim . Biraz kadıköy merkezde biraz moda nın sakin sokaklarında dolaştım ama  o fark ettim ki o an  bünyem o sakinliği istemiyordu istanbula geldiğimi hissetmek o karmaşayı yaşamak istiyordum hemen kadıköy iskeleye çevirdim istikametimi amacım karşıya geçmekti  karaköy mü  - kabataş mı ikilemi yaşarken telefonum çaldı arayan istanbulda yaşayan ama o an için şehir dışında olan arkadaşımdı bana karaköy civarını  sonrasında tünel ile istiklale geçmemi  önerdi ben de atladım vapura indiğimde nereye gitmem gerektiğini bilmiyordum karaköy iskelesinin bi iki sokağında dolaştıktan sonra  galata kulesine selam verip eminönüne geçtim neden sonra istiklale gideceğim diye çıktığım bu yolda ne  oldu nasıl oldu oradan oraya koşuşturan taşıyıcı ve meraklı gözlerle bakan esnafın arasında daldığımı farkettim . 

Mısır Çarşısı Kapalı çarşı derken Beyazıt civarına  kadar çıkmışım mısır - kapalı çarşı kesinlikle beklediğim gibi değildi .Turistlere yönelikti ama ortada turist yoktu .. Onun dışında Eminönü genel itibariyle yine çok etkileyiciydi bir amaç için toplanıp gelen onca insan arasında onları izleyerek amaçsızca dolaşmak 40 derece sıcaklığa rağmen güzeldi . Tarihi yarımada kısmına geçmedim daha önce gitmiştim vaktim de kısıtlı olunca farklı yerler görmek istedim yoksa gülhane parkına falan tekrardan gitmek isterdim . O yüzden eminönü gezisi de çok uzun sürmedi henüz anca akşamüstü olmuştu karaköye yürüyerek geri dönebilir yine hiç çıkmadığım Galata kulesine gidebilirdim . 

Galata kulesine çok üzülüyordum çünkü dışardan baktığında onca bina arasında yapayalnız kalmış gibi hissettiriyordu bana herkesin ölsün diye yüzüne baktığı onun yerinde gözü olduğu yaşlı bir dedeyi andırıyordu çevresindeki binalarda akbabayı .. Neden böyle diyorum farkettiğiniz üzere yakın çevresinde galata kulesininden uzun bir bina yok , var ama o da kot farkından dolayı yine aşağısında kalıyor bu da bir çok aç gözlü proje sahiplerinin gözüne batıyor 20 katlı yapabilecekken niye 15 yapalım ki yıkılsa keşke diye bakıyorlar ama böyle bir şey elbette mümkün değil istanbulsuz galata galatasız istanbul olmaz , öyle ki galata kulesindeyken bile galata kulesinin siluetinin görürsünüz . İstanbul panoramasından bahsetmiyorum bile :) 

Galata demişken söylentiye göre kuleye ilk çıktığın erkek veya kızla evleniyormuşsun  bu durumda galata kulesinin asansörünü kullanan güvenlik görevlisiyle evleneceğim demek oluyor ama güvenlik görevlisi kaçımızla evlenecek onu bilmiyorum her neyse  düğünümüze çağırırız :D 


Gittiğim her yere yürüyerek ve telefonumun haritası (yandeks -google map)sayesinde gittiğim için hem ayaklarım ağrımış hem de telefonumun şarjı bitmeye yakındı henüz kalacağım yeri bilmediğim için ihtiyacım olacaktı . Evet akşam saat 8-9 olmuştu kalacağım yer kadıköydeydi yerini bilmiyordum ve bunu sorun etmiyordum insanın kendi ülkesinde kendi sokaklarında kaybolur mu hiç hatta kendi dünyasında bile kaybolması mümkün değil kaldı ki kaybolun eğer yeterli vaktiniz varsa nesi sorun olabilir ki bunun ..

Bir sonraki günü de yazacağım ama şimdi değil . 



 (The letter - The black heart procession ) 

6 yorum:

  1. Ya ne güzel, uzun süredir gidemediğimden özlemiştim zaten İstanbul'u bir de burada okuyunca iyice özledim :(. Galata kısmında baya güldüm :). İlk kez duydum öyle bir şey, düğüne davetiyemi de isterim :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkı da güzelmiş demeyi unuttum :).

      Sil
    2. Çok sevindim şarkıyı beğenmene , artık ben de istanbulu özleyenler kafilesindenim sanırım bu hiç iyi olmadı :D
      En önden bloggerlar masasında yeriniz ayrıldı :P

      Sil
  2. İstanbul'a gelinmiş! Hoşgeldin, sefa getirdin. Anlatımı çok beğendim <3

    Kaybolmak güzeldir maricim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eheheh teşekkür ederim istanbul beni çok güzel karşıladı tekrar gelmek istiyoruumm :)

      Sil
  3. İstanbul özletiyor kendini. Bir dahaki gidişinizde Galata Mevlevihanesine de uğrayın. Orasının da çok değişik atmosferi var.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...