25 Ağustos 2016 Perşembe

A Bout De Souffle ; İğrençsiniz !

AŞK' ın formulünü yazar bilir miyiz  ya da hani şu f(x) ile başlayan fonksiyonu da yazabiliriz f (x) ile başlar g(x) lerle devam ederiz biliyormuş gibi ahkam keser yine yeniliriz yine başa döneriz sonra hiç yenilmemiş gibi tekrar devam ederiz anlamdırmaya formülüze etmeye çalışırız ama mümkün mertebe çoğunluğumuz başarısız oluruz çünkü aşk öyle gizemlidir ki öyle çekici ne kolayca bulabileceğiniz ne kolayca çözebileceğiniz bir şeydir. Bu yüzdendir yüzyıllardır üstüne şiirler şarkılar methiyeler  filmler hatta tiyatrolar yazılması bu yüzdendir insanın bitmek tükenmeyen kavgası insanın aşk'la ..Tam çözdüm dediği an başka bir şey çıkar  ve tekrardan başa dönersiniz o yüzdendir ki siz bırakın kafa yormayı olduğu gibi yaşayın , yaşayamıyorsanız da yaşanılanları izleyin onlara kulak verin

Bu akşam hepimizin bildiği filmleriyle bizi hayatımızda adeta " bi dakika dur şimdi ne dedi bu ya " diyerek , hayatımızın akışını anlık da olsa durdurmamıza sebep olan  Jean Luc  Godard'ın yine hepinizin bildiği  kültleşmiş " A Bout De Souffle " ( Serseri aşıklar ) filmine yer vermek istiyorum.

Film  polisler tarafından aranan Michel ile bir gazete stajyerlik yapan Patricia arasında geçen ilişkiyi ( aşk- dostluk- düşmanlık ??? ) anlatıyor. Filmi henüz izleyemeyen izlemek  isteyenler için tabiki her zamanki gibi  olay örgüsünden bahsetmeyeceğim. Zaten film de şöyle oldu böyle oldu demekten öte dikkat etmeniz gereken ,diğer Godard filmlerinde olduğu gibi , ikili diyalog sahneleriyle birbirlerine atılan tiratlar olacaktır. Filmin diğer can alıcı noktalarından biri ise 1966 yapımı siyah beyaz  ve Paris 'te çekilmiş olması , Paris'in o yıllardaki güzelliği  yıllara meydan okuyan yaşayan şehir olduğunun bir kez daha  kanıtlar nitelikte hele o Şanzelize'de çekilen sahneler ( yıllar önce gittiğim şanzeliden hiçbir farkının olmayışı) oldukça eğlenceliydi . Buradan bütün Paris hayranlarını filmi izlemeye davet ediyorum.


Filmin senaryosunu François Truffaut 'un üstlenmiş öyle olunca haliyle biraz erkekleri ezik aptal aşık gösteren haller mevcut bunu filmin ilerleyen zamanlarında daha iyi fark ediyorsunuz filmde Michel karakteri sabit  duygularından da düşüncelerinden de emin bir karakter her ne kadar bütün aksiyona sebep michel gibi gözükse de aslında bütün hayatını bir aşk uğruna yere serebilecek zayıflıkta bir karakter dolayısıyla filmi götüren  Michel 'den çok sürekli olarak  kendi içinde gel gitler yaşayan Patriacia 'dır . Filmin başında kandırılmaya müsait toy bir amerikalı genç kız olarak görülüyorken sonlarına doğru "Feminizim" akımının etkisi altında kadınların "Bağımsız " olmasından yana olan güçlü bir karakter olarak görüyoruz bana kalırsa  Filmi  unutulmazlar arasında görmemize sebep bu ikilemi yaşayan patricia'nın son 10-15 dk  değişimidir. 



Filmin ilk yarısında Michel - Patricia ikilisini sadece görüyorsunuz ama ikinci yarısında anlamdırmaya başlıyorsunuz aşk cesaret işi midir yoksa eğlence mi tutku mudur bağlılık mı aralarında geçen gerçekten aşk mıydı , filmin sonuna doğru bunları sorguluyorsunuz zira  benim şahsi olarak kafamı karıştıran  (Spoileeeeer) Polisler  Patrica'yı takip ederken tam Michel 'i bulabilmek imkanı varken Patricia ne diye kendisini tehlikeye atıp michel'i koruyor .. Madem aşıktı sonrasında  ne diye sonrasında Michel'i ihbar ediyor.. 

Neden bilinmez , herkes kendisine göre ayrı bir yorum yapar kendi yaşantısı kendi yaşantısındaki çıkarımlarını etkiler o yüzdendir burdan bütün takipçilerime bu unutulmaz Godard efsanesi filmi izlemelerini tavsiye ediyorum .


P: Mutsuzluğumun nedeni özgür olmamam mı? Yoksa özgür olmamamın nedeni mutsuzluğum mu?Bilemiyorum.

M:Konuştuğumuz zaman ben kendimden söz ediyordum ,sen de kendinden halbuki ben senden , sen de benden sözletmeliydik 

P:Sana aşık olmak istemiyorum, polisi bu yüzden aradım.Sana aşık olmadığımdan emin olmak için

...


Godard da kim yaa  bi fragmanına bakayım diyen için buyrun  ¯\_(ツ)_/¯

11 yorum:

  1. İlk yorumu ben yapayım😄 Godard benim bebeğim 😄. Çok severim bu filmde çok güzeldir. Başroldeki aktrisin güzelliği(adını unuttum şu an😄) hayranlık vericidir. Zaten diğer başrol de Godard'ın vazgeçemediği oyuncudur, severiz. Yeni dalga benim baya sevdiğim bir akım. Truffaut ve Godard'ın beraber film yapması da zaten çifte mutluluktur😄. İyi ki sinemacı olmuşlar ya, canlarım benim ☺️.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa kesinlikle bu iki adam çok iyi keşke daha fazla birlikte çalışma yapsalardı
      Patricia namı diğer jean seberg güzel olmak için doğmuş însanlardan biri ama malesef halen daha a bout souffle harici bir filmini izlemedim izlemek lazım aslında :)
      Godard senin bebeğinseee senden de alalım bir godard yazısı :))

      Sil
    2. Valla çok isterim, zaten Zihnin Arka Sokakları ve burada okuyunca bir özenmedim değil ama incelemeye cesaret edemem belki ufak tanıtımlı bir liste neden olmadın 😄 Biraz daha gaz ve yürekle Vivre Sa Vie incelemesi bile olabilir gerçi 😄.

      Sil
  2. Güzel bir filme benziyor..

    YanıtlaSil
  3. çok severim tabii. eski fransız sineması. şunları izlesenee. nette var hepsisi. yağmurla gelen adam (rene clement), le choices de la vie (claude sautet), ayazda bir yürek (claude sautet) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamm hepsini izleyeceğim zaten sanıyorum yağmurla gelen adam listemde vardı daha önce senin bloğunda gördüydüm herahalde bilemedim şuan :)

      Sil
  4. godardın ilk filmleri daha iyi zaten. nefes nefese ve hayatını yaşamak ileride çevirdiklerinden çok daha iyi. vivre de soufle den daha iyi. 60'larda çevirdikleri çok iyi de 80'lerden sonrakiler o kadar iyi değil. biraz yapaylaşıyor yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vivre sa vie izlemedim en yakın zamanda izleyeceğim deep bakalm ben de soufle dan daha mı iyi bulacağım ben nedense godardın en çok Band of Outsiders filmini daha çok seviyorum 1 dk lık louvre müzesinde çekilen sahnesi hatrına olabilir evet :P

      Sil
  5. Izlemediğim bir film Maricim. Hemen not ediyorum listeme ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa evet kesinlikle izlemelisinn :) bakalım beğenecek misin

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...