17 Ağustos 2016 Çarşamba

Antalya 2016 Expo Nedir? Neden Gidilme(me)li ?

Antalya Expo nedir ne değildir?




Expo , öncelikle  Nato gibi bir kaç ifadenin kısaltması değil tamamen başlı başına bir kelime bu uyarıyı yapıyorum çünkü arkadaşlarla expo ya gittiğimiz de e(economic) x (?) p (position) o (?) gibi absürd tahminlerde bulduk halbuki sergi, dünya fuarı olarak kısaca tanımalanabilirmiş . Bir kaç çeşidi oluyor bu fuarın bizim bu sene ülkemizde botanik exposu düzenlendi dolayısıyla botanikçiler için bulunmaz bir nimetti benim de çiçeklerim, bitkilerim (çiçeksiz) var ama bu ilgimi çekmeye yetmedi açıkca söylemem gerekiyor ama bu demek değil ki gitmeyin gidip görmeniz de fayda var .çünkü erçekten emek sarfedilerek hazırlanmış


Antalya expo'ya iki giriş var biri merkezi kapı diğeri batı kapısı  merkez kapıdan çıkıp sağ tarafa geçtiğinizde  otobüs duraklarını batı kapısından girdiğinizde ise tramvay duraklarınını görebilirsiniz  iki kapı arası 2 km kadar ama geze geze insan farketmiyor bile , bilet gişelerinin olduğu yerde bilgi alabileceğiniz birimler mevcut biz girmeden önce o gün ne aktiviteler var sorduk hatıra olsun diye expo kartpostalımızı aldık ve kapıya yollandık

Bi an expo haritasını görünce gözüm korkmadı değil ama neyseki kapıdan girince ring servislerini görmemle korku bulutlarının kaybolması bir oldu neredeyse her görülesi bölümün önünde duraklar var ve ringlerin içerisinde size bilgi veren görevliler var siz sadece nereye gideceğinizi söyleseniz yeterli onlar zaten sizi yönlendiriyorlar .
"ring araçları şu şekilde oluyor "
Ülke bahçeleri , sergi salonları , çeşitli dans gösterileri ve aktiveler var ilginizi mutlaka biri çekmezse diğeri çekecektir.o yüzden denk geliş bir yerde inseniz bile eğleneceğinizi düşünüyorum yalnız yine de beklentinizi çok yükseltmeyin mesela bize inanılmaz böcekler sergisine gidin dediler biz de gerçekten inanılmaz bir şeyler beklerken fazlaca maket sahte görünümlü bir sergiyle karşılaştık  ama yine de çocuklarınız bundan etkilenebilir kongre salonundaydı eğer hala sürüyorsa sergi


"inanılmaz böcekler sergisinden ,aşk böcekleri - öpüşüyor gibi gözüktüklerine bakmayın sadece yemek alışverişi yapıyorlar :)"

Gitmeden önce aktiveteleri iyice araştırın ona göre gidin bizim gittiğimiz gün somali devletinin açılışı varmış gittik etkinliklerine dans mans olur diye ama nerdee bürokratik seviyede geçti en sona bir iki şarkı söylediler saçmaydı yani öncesinde brifingini alsak daha iyiydi 

Hiçbir "özel " etkinlik olmasa bile akşam olduğunda  kültür sanat sokağında aktiveler büyük ve küçük amfilerde gösteriler oluyor "Çelebi"  dans gösterisi vardı mesela bizim gittiğimizde

Ama en güzel yanı , kesinlikle ülke bahçeleriydi tabiki kişisel bir tercih ama bence öyleydi daha güzel yapabilirler miydi evet ,çoğunluğu hediyelik eşyaya yönlenmiş çin malların getirmiş ama içlerinde geleneksel olanlar da vardı (kore japonya ve tayland gibi ) tayland bahçesinde yediğim adını bilmediğim baharatlı meyvenin tadı hala damağımda sanmayın ki güzel olduğu için oldukça kötüydü baktım herkes yiyor ben de bi tadına bakayım dedim (kediyi merak öldürürmüş ) ama demesem daha iyiymişşş Afrika ülkelerinin bahçeleri ülkeleri gibi biraz kısırdı ama olsun oralardan kalkıp gelmişler yine ziyaret etmezsek olmaz :)

Aslında gitmek istediğim konserler vardı ama malesef zamanlama sıkıntısı çektiğim için istediğim hiçbir konsere gidemedim. Gerek dünyaca ünlü gerekse ülkemizde ünlenmiş sanatçıların konserleri oluyor gidiş tarihinizi konserlere göre de ayarlayabilirsiniz (  sonradan söylemiş gibi olacak ama deep purple geldi aa dostlar gidemedik üzgünüz )

Biz 5 saatte sadece yemek için durarak ve bazı yerleri atlayarak gezimi tamamladık , torku çocuk adası ve kaktüs bahçeleri gibi yerlere gitmedik mesela sizin de böyle gitmeyi istemeyeceğinz bölümler olacağını kabul ederek sizin de ortalama 5 saatte tamamlayabileceğinizi düşünüyorum yalnız dediğim gibi normal sivil bir birey hakkında bu söylediklerim botaniğe özel ilgisi olan ya da uzmanlık olana birisi için göre elbette bir şey diyemem .

Neticeye gelecek olursak , gitmeseniz çok şey kaybetsiniz eğri oturup doğru konuşalım yapılan onca harcama sonucu olarak sonuçta elinizde koca bir su balonu tutuyorsunuz ama farklı bir aktivete olması açısından gidilip görülmeli diyebilirim özellikle de Paris'in sembolü Eyfel kulesinin de expo için hazırlanmış olduğunu düşündüğümüzde , yıllardan beri süregeldiğini kabul ettiğimiz de expo ya her zaman gidebileceğimiz bir aktive değil . O yüzden kaçırmayın gidin tatilinizi o daracık otellerde geçirip durmayın sosyalleşin kendinize ruhunuza zihninize yeni şeyler katın :)


bir eyfel olmasa da bizim de expo kulemiz var artıkk :)


9 Eylül'de Roket adam geliyoooormuş duymayan vardır belki  onuda araya sıkıştırmak istedimm :)


6 yorum:

  1. Ben beğendim Expo' yu. Dediğiniz gibi ciddi bir emek harcanmış. Ülke bahçeleri benim de ilgimi çekti. Ama hediyelik eşyalar pek çok ülke standında aynıydı. Daha orjinal olabilirdi. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba evet kesinlikle aynı şeyler vardı farklı yemek çeşitleri olur diye düşünmüştüm güney kore de tanıtın amaçlı vardı onun haricinde çok farklı bir şey göremedim

      Sil
  2. İstiyoruz da gidemiyoruz :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa niye bi haftasonu atlayın otobüse ,uçağa hoop ordasınız :))

      Sil
  3. Exhibition (sergi)'nin kısaltması diye biliyorum.

    Dünya standları bence güzeldi fakat dediğin üzere bitkiler fazla açmadı beni (iki tane ot koymuşlar, Latince de ismini yazmışlar tamam) :D

    Ben salak gibi yürüdüm (otobüslerin durduğu yerden girdim mekana). Hatta bir an geldi, zaten yoldan gelmişim, dedim Allahım bu ayakları bir kenara bıraksam mı :p

    Kuzey Kore'nin standında vakit geçirmeye bayıldım. Çok antin kuntin şeyler satılıyordu. Bezden yapılma bebek ve anti-emperyalist kartpostal almıştım gittiğimde.

    Elton diye yazılır adam diye okunur Mariposa :) Son destek açıklamalarından sonra gözümde bir kat daha arttı değeri. Kendisini zaten çok severdim. 2011'deki konseri hala beynimde, keşke burdakine de gidebilsem ama sanmıyorum gidebileceğimi :( A Good Heart ve All the Girls Loves Alice gibi süper şarkılarını okuyor turnede aman kaçırma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özel ilgim olmasından dolayı orkide ve küçük ağaçlar ilgimi çok çekti ama malesef verdikleri bilgilerin hiçbiri zihnimde kalmadı :D ama görsellikleri çok iyiyidi
      Kuzey kore ben geleceğim diye tasını tarağını toplamış gitmiş o yüzden yorum yapamıyorum *_*
      Ama senim blog da paylaştığın buda heykelini ziyaret ettim paramı attım dileğimi diledim o da sana da selam söylememi istedi :P

      Malesef ben de gidemeyeceğiö işlerin en yoğun olduğu döneme denk gelecekgiden arkadaşlar olurs artık faydalanırız ( hatta scorpion daki gibi sonradan bu konsere de gittiğin haberini alırız gibime geliyor ama bakalım :) )

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...