4 Kasım 2016 Cuma

Bimer Nedir ? Nasıl Başvurulur ? Başvurulmalı mıdır ?



Yine kendinden anılı  kullanılmayan bir müesseden bahsetmek istiyorum  BİMER  yani Başbakanlık İletişim Merkezi , 
Nedir bu bimer derseniz ,  kamuyla yani devlet ile ilgili her türlü sorunlarınızı dertlerinizi önerilirinizi şikayetlerinizi bu sistemden online olarak gönderebilirsiniz ve somut çözümler bulabilirsiniz üstelik çok da zor değil   eğer e-devlet şifreniz varsa ya da yoksa da  onay koduyla giriş yaparak kısa süre içerisinde şikayetinizi yetkili birimlere iletebiliyorsunuz

Mesela ne gibi bir şey hemen örnek vereyim

Yaklaşık bi 4 ay önce lens siparişi ettim internet sitesinin birinden , yurtdışından ancak 2 ayda getirebileceklerini söylediler ben de o kadar süre beklemek yerine iptal edin siparişimi ücret iadesi istiyorum dedim onayladılar talebimi ama 4 ay geçmesine defalarca müşteri hizmetiyle konuşmama çalışmama  rağmen bir türlü ulaşamadım haliyle para iadesi de   yapılmadı mail atarak ulaşmaya çalıştım para iademin yapılması gerektiğini aksi takdirde  onları şikayet edeceğimi söyledim ( buna cevap olarak bankadan kaynaklı sorun olduğunu söylediler  )evet bu bir tehditti ama yapabilecek başka bir şeyim kalmamıştı.


Neden kalmamıştı çünkü Meblağ küçük , biraz fazla bir ödeme  olsa  icra takibi yapsak ama değil meblağ küçük olduğu için aslında daha önce bir yazımda bahsettiğim gibi tüketici hakem heyetine   de gidebilirdim   ama zaten halihazırda bi başvurum olduğu için ve uzun bir süreç olduğu için ve karşı taraf zaten  ödemeyi kabul  ettiği için bu yola başvurmadım ama bir yandan da içim rahat etmiyor küçük bir hesap yapıyorum benim gibi 100 kişiden 100 lira alsalar hesaplarında bu şekilde " banka mazereti " gösterseler hiç fena olmayan bir kazanç kapısı olur acaba kasıtlı mı yapılıyor diye düşünmeden edemiyorum derkeeen aklıma bimer geldi zira  Sağlık bakanlığına göre reçetesiz  interntetten lens satmak yasak ve benim bu acemi lens sitesi benden reçete istemeden lens sattı bunu farkedince durur muyum hemen bimere şikayet ettim bir kaç gün içerisinde bimerden cevap geldi yaptığım şikayet istanbul sağlık müdürlüğüne iletilerek gerekli işlemlerin yapılacağı bilgisini verdiler, hemen bir gün sonra da beni o internet sitesinin müşteri hizmetleri  aradı , benim defalarca aramama rağmen cevap vermeyen müşteri hizmetleri tenezzül edip beni aradıııı aman mariposa hanım bankada sıkıntı oldu şu gün ödeme yapacağız bugün yapacağızzz derkeeen iki gün önce baktım hesabıma havale gelivermiş banka sorunu bir anda çözüldü sanırımmm :) 

Diyeceğim şu ki bu tür kurnazlara paranızı kaptırmayın kaptırmamak için elinizden geleni yapın tam anlamıyla "sosyal devlet" olamasak da devletin bu tarz güzelliklerini kullanmaya çalışalım bir kere herkesin e-devlet şifresi olsun ptt den 3 liraya gidip alabiliyorsunuz  özellikle de bir çok işlem artık sanal dünyaya aktarıldığını düşününce bir çok işinizi görecektir . 

4 yorum:

  1. Bimer i hiç kullanmadım. Ama işe yaraması sevindirici. Çünkü çok dolandırıcı var ortalıkta. E devlete Garanti gibi bankalarda internet şubelerinden de girilebiliyor. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet e devletin kullanım alanı baya işe yaradı , sadece şikayet değil öneri vermek için de kullanabilirsiniz bimeri :)

      Sil
  2. I love your blog!


    Would you like to follow each other? I've just followed you, hope to see you soon on my blog <3
    majalivinglife

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahah do you speak Turkish ? never mind ! :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...