24 Kasım 2016 Perşembe

Luna's Cafe {1}



Size de olmaz mı ben  bazen sırf sokaktan geçerken   mağazada çalan müziği beğendiğim ve biraz daha fazla dinlemek için girerim ben ki alışverişten nefret edene insan sırf müzik için bir kaç tur attığım bile olur . Genelde firmalar pek dikkate etmiyorlar  müzik seçimini  hatta çoğunlukla seçmeden radyo kullanarak hallediyorlar ama farkında değiller ki müzik ciddie anlamda ruhun gıdasıdır insan bulunduğu ortamda mutlu olacak  ki yaptığı şeyden zevk alsın yoksa benim gibi uzaktan bakıldığında boynuna ip geçirilmiş ordan oraya sürüklenen kaplumbağa gibi olur .
Dikkat eden mağazalar yok değil tabiki mesela kotonda kaç defa elimde shazam ve türev proğramları açık dolaştığımı bilirim herkes  kıyafet peşinde koşar ben nerede bu hoparlörler diye aranmaya başlarım . O açıdan gayet iyiler dikkat edin siz de göreceksiniz . 
Sadece mağazalar da değil cafe seçimini de farkettiğim üzere iyi kahve değil iyi müziğe göre seçiyorum öyle ki yeri geliyor kayıttan çalanları canlı müziğe tercih ediyorum niye etmeyeyim kahve içersem sadece midem bayram eder müzikte ruhum ve bedenim eş güdümlü mutlu olur :) 

Neyse müzik deyince yine susamadım bir türlü uzun zamandır liste yapmadığımı daha doğrusu sizinle paylaşmadığımı farkettim ama bu sefer sadece bir liste olmaktan öte bir şey benim için. İleriye dönük olarak düşündüğüm bir plan var .. Eğer olur da bir gün bir yakınım bir cafe açarsa(ki arkadaşalrımın arasında bunu düşünenlerin sayısı bir hayli var ) onun playlistini ben düzenlemek isterim neden kendin bir music-cafe açmıyorsun diyebilirsiniz açmıyorum çünkü bir yere bağlı kalamam kök salmak özgürlüğüne düşkünler için pek geçerli olmuyor her gün aynı cafeye kendi cafem bile olsa gidemem her gün .. mümkün değil ..  En azından şimdilik böyle belki bir gün yeteri kadar yorulduğumda kafesime geri dönmek isteyebilirim onu o zaman düşünürüz .

Aslında şimdi de blog da gezinirken arka plana şarkı koyabilirim ama bu biraz bana kısıtlama gibi geliyor çünkü kendimden örnek verirsem pc açıkken müzik de açık olur dolayısıyla kendi müziğimi dinlerken bir anda girdiğim sitenin müziğiyle baskına uğramak pek hoş olmuyor ( işte bunlar hep empati) dolayısıyla böyle bir zorlama kimseye yapamam o yüzdeeen Şimdiiii 'Music' Go on !! 


*Ek Bilgi : Tek bir ritim de gitsin istiyorum hayatın kendisi gibi iyi veya kötü her daim biribirine eşit ,  bir moda sokmak insanları ve o ritimden düşmesinler istiyorum şarkıların seçiminde ortak payda özellikle davul kısmına dikkat ederseniz budur .Gönül ister ki daha fazla post-rock parçalar ekleme ama farkındayım pek kitlelere hitap edemiyoruz ona ayrı liste yapacağım izleme de kalın 

17 Kasım 2016 Perşembe

Bir Pazar Günü Klasiği (2) ; Büyük Buluşma

Buralara pek kişisel bir şey yazmıyorum evet ama geçtiğimiz Hafta sonu benim için çok önemliydi çok önemli bir buluşma yaşadım . Öyle ki hala etkisindeyim.. 

Bütün bir hafta bu haftasonun hayalini kurarak geçirdim cumartesi günü olduğunda artık pazar günün gelmesi için dua ediyordum öylesine sabırsızlanmıştım. Çünkü uzun zamandır buluşmıuyorduk . Pazar sabahı erkenden kalktım kahvaltı ve bir sürü gereksiz ıvır zıvırdan sonra buluşma için hazırlanmaya başladım benim hazırlanmam çok uzun sürmez kısa süre içerisinde hazırdım yola koyuldum . Ve büyük buluşma gerçekleşti ...

O buluşma ki bütün derdi tasayı unutturur insana , ne dert bırakır ne keder insanda , bütün her şeyi bir kenara koyarsınız dünya sizin için bir süreliğine durmuştur ya da sadece sizin için akıyordur yalnızca sizin için .. Öyle güzeldir onunla vakit geçirmek öyle rahatlatır insanı öyle huzur buldurur . Huzur . Şu aralar mutluluktan sonra en az rastlanılan şeylerden biri  ama insan aradıktan sonra niye bulamasın ki , 

Ben buldum. siz de isterseniz bulabilirsiniz  siz de isterseniz buluşabilir o kıymetli dakikalarınızı daha kıymetli bir şey için harcabilirsiniz . 

Peki ama nasıl ? 
Kimle buluşmak gerekiyor ? 
Ben kimle buluştum ? 

Tabikiii DOĞA'YLA .. İnsanın huzur bulabileceği başka bir yer bilmiyorum. Her zaman diyorum dünya'yı insanlardan daha çok seviyorum imkanım olsa dünyayı insanlardan kurtarırdım evet .Her birimizin yıldız tozu olduğunu düşündüğümüzde evrenin bir kesiminden sürülüp buraya geldiğimizi yada burayı işgal ettiğimizi bu güzelim cenneti mahvettiğimizi kabul etmememize imkan yok . Neyse ki doğa öyle bir mucize ki insanoğlu gibi kin gütmüyor  hatta öyle ki siz bir tokat attığınızda diğer tarafını çevirengillerden  bunu suistimal ediyor muyuz evet ediyoruz. Bunu bu gezimde çok ama çok anladım . 

Gezi demişken evet , sonbaharı kucaklamak adına doğayla buluştum pazar günü  kafamdaki bütün o insan saçmalıklarını bir kenara koyup sonbaharın ne kadar cömert olduğunu düşündüm doğanın ne harika olduğunu dünyanın mükemmelliğini her şeyi bi kenara koyup düşündüm bunları hani diyor ya şair 'Ne başta dert, ne gönülde hasret ..' işte  benim için öyle güzel bir pazar günüydü .Her şeye rağmen güzeldi. Herşeye rağmen diyorum sebebini anlatayım.

Benim için doğayla iç içe olmak şehrin ortasında kurulmuş sınırlı bir parkta vakit geçirmek değil  mümkünse dağlara ormanlık alanlara çıkmak yön , iz ,rota hiçbir şey belirlemeden içinden geldiği gibi yürümek demektir. 
Bu yüzden belli bir yere kadar araçla gidip sonrasında tabana kuvvet diye düşüyorduk  öyle de yaptık aracı park ettikten sonra bir süre yürüdük , sonrasında bir av köpeği (?) geldi peşimiz sıra biraz seveyim diye bekledim .. Av köpeklerine de ayrı üzülüyorum insanoğlu kendi katil olduğu yetmezmiş gibi bi de köpekleri alet ediyorlar bu cinayetlere .. Köpeği severken sahipleri çıkageldi ellerinde tüfekleri .. nereye gittikleri hakkında biraz lafladık tabiki beni şaşırtmadılar  hiçbir günahı olmayan hayvanları katletmeye gidiyorlardı dahası sadece onlar değil bir ekip halinde yaban domuzlarını avlayacağız dediler . 

Pek mantıklı gelmedi işin açıkçası ekip falan ne alaka dedim ta kii o ilerideki köşeyi dönene kadar bir yamaç boyu 20 'den fazla kadar genç yaşlı eli silahlı erkek domuz avı için pusuya yatmışlar . Kendileri domuzdan beter . Domuz bu avlamazsan olmaz diyorlar bir de .Ben doğaya verdikleri için orada şükrederken bu insandan bozma yaratıkların savunmasız hayvanlara karşı bu şekilde davranması bütün günümü mahvetmeye yetti üzüldüm. Çok üzüldüm . Sırf zevkine yapılan bu katliamların toplumda normal bir şeymiş gibi karşılanmasına üzüldüm. Bize verilenlere karşılık böylesine nankör davranmamıza üzüldüm. 


(Sixfingerz -Law of Nature)


En çok da bu üzüntüm asla geçmeyecek  olmasına üzüldüm. İnsanoğlu bu  varlığından sonuna kadar hep böyle bencil ve düşüncesiz olacak .. Keşke değiştirebilmek için bir şansımız olsaydı keşke  bu güzelliklere layık olabilseydik 

Yazıyı Doğa'nın bana verdiği sürprizle noktalamak istiyorum. Bu iki papatya'nın benim gibi zamanlama sıkıntısı olsa gerek ki son'bahar ile ilk'baharı karıştırmışlar ya da tam tersi insanoğlu gibi kendisini sınırlarının içerisine hapsetmek yerine olabildiğince özgür kalıp istedikleri vakit açmışlar iyiki de açmışlar sonbaharın tatlı  hüznü ile ilkbaharın heyecanını ve miss kokusunu aynı anda hissetmeme sebep oldup beni bolca mutlu ettiler  buradan papatyalarıma hatta tüm doğaya 

KOCAMAN TEŞEKKÜR EDİYORUM . 








Hayat  sürprizlerle dolu yaşamaya değer ...







4 Kasım 2016 Cuma

Bimer Nedir ? Nasıl Başvurulur ? Başvurulmalı mıdır ?



Yine kendinden anılı  kullanılmayan bir müesseden bahsetmek istiyorum  BİMER  yani Başbakanlık İletişim Merkezi , 
Nedir bu bimer derseniz ,  kamuyla yani devlet ile ilgili her türlü sorunlarınızı dertlerinizi önerilirinizi şikayetlerinizi bu sistemden online olarak gönderebilirsiniz ve somut çözümler bulabilirsiniz üstelik çok da zor değil   eğer e-devlet şifreniz varsa ya da yoksa da  onay koduyla giriş yaparak kısa süre içerisinde şikayetinizi yetkili birimlere iletebiliyorsunuz

Mesela ne gibi bir şey hemen örnek vereyim

Yaklaşık bi 4 ay önce lens siparişi ettim internet sitesinin birinden , yurtdışından ancak 2 ayda getirebileceklerini söylediler ben de o kadar süre beklemek yerine iptal edin siparişimi ücret iadesi istiyorum dedim onayladılar talebimi ama 4 ay geçmesine defalarca müşteri hizmetiyle konuşmama çalışmama  rağmen bir türlü ulaşamadım haliyle para iadesi de   yapılmadı mail atarak ulaşmaya çalıştım para iademin yapılması gerektiğini aksi takdirde  onları şikayet edeceğimi söyledim ( buna cevap olarak bankadan kaynaklı sorun olduğunu söylediler  )evet bu bir tehditti ama yapabilecek başka bir şeyim kalmamıştı.


Neden kalmamıştı çünkü Meblağ küçük , biraz fazla bir ödeme  olsa  icra takibi yapsak ama değil meblağ küçük olduğu için aslında daha önce bir yazımda bahsettiğim gibi tüketici hakem heyetine   de gidebilirdim   ama zaten halihazırda bi başvurum olduğu için ve uzun bir süreç olduğu için ve karşı taraf zaten  ödemeyi kabul  ettiği için bu yola başvurmadım ama bir yandan da içim rahat etmiyor küçük bir hesap yapıyorum benim gibi 100 kişiden 100 lira alsalar hesaplarında bu şekilde " banka mazereti " gösterseler hiç fena olmayan bir kazanç kapısı olur acaba kasıtlı mı yapılıyor diye düşünmeden edemiyorum derkeeen aklıma bimer geldi zira  Sağlık bakanlığına göre reçetesiz  interntetten lens satmak yasak ve benim bu acemi lens sitesi benden reçete istemeden lens sattı bunu farkedince durur muyum hemen bimere şikayet ettim bir kaç gün içerisinde bimerden cevap geldi yaptığım şikayet istanbul sağlık müdürlüğüne iletilerek gerekli işlemlerin yapılacağı bilgisini verdiler, hemen bir gün sonra da beni o internet sitesinin müşteri hizmetleri  aradı , benim defalarca aramama rağmen cevap vermeyen müşteri hizmetleri tenezzül edip beni aradıııı aman mariposa hanım bankada sıkıntı oldu şu gün ödeme yapacağız bugün yapacağızzz derkeeen iki gün önce baktım hesabıma havale gelivermiş banka sorunu bir anda çözüldü sanırımmm :) 

Diyeceğim şu ki bu tür kurnazlara paranızı kaptırmayın kaptırmamak için elinizden geleni yapın tam anlamıyla "sosyal devlet" olamasak da devletin bu tarz güzelliklerini kullanmaya çalışalım bir kere herkesin e-devlet şifresi olsun ptt den 3 liraya gidip alabiliyorsunuz  özellikle de bir çok işlem artık sanal dünyaya aktarıldığını düşününce bir çok işinizi görecektir . 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...