22 Ocak 2017 Pazar

17' Lik Meydan Okuma -6 Ve Cheesecake Halleri





6) Hatırladığın En Eski Anıyı Anlatır mısın ? 


Şimdi şöyle oluyor cevaplamakta gecikmem de en büyük neden  sorunun zorluğu olsa da ikinci neden bloga ayrılacak zamanın mutfakta geçmesinden kaynaklanıyor . Ne yaptığıma gelince başlıktan da anlaşılacağı üzere pazar günlerin vazgeçilmezi cheesecake yaptım durun sakin onun tarifini vermeye başlamayacağım sadece küçükken neden cheesecake denildiğini anlamazdım yediğinde peynir tadı gelmiyordu ama neden peynirkek ? üstüne üstelik annem peynirLİ kek yapardı ama asla aynısı olmazdı sebebini de neden bilmem sormadım ve ancak kendim yapmaya başladığımda içine bir kısım labne peyniri koyulduğu için cheesecake olduğunu öğrendim. Biraz geç oldu öğrenmem ama söylenerek öğrenilen şeylerle yaşayarak öğrenilen şeyler asla aynı olmaz anlatacağım  anı da (hatırladığım en eski gezi anısı olarak )  bunun bir örneği ,
Küçükken mahalle aralarında sadece çocukların yediği şeyler satılırdı seyyar olarak  şimdiler de dışarda çocuklar oynamadığından mıdır nedir o tür seyyar satıcı amcalar  birer birer yok oldu gerçi ben de çok bir şey alamazdım onlardan  neden bilmem belki de sağlıksız olduğundan çok izin vermezlerdi  bana o yüzden olsa gerek o amcaların sattığı her şey  arada yenilen nadir bulunan  muhteşem bir tatlardı  benim için .
Bir gün ailecek gezmeye çıktık bana ne istediğimi sordular ben de kaçırır mıyım bu fırsatı  büyük bir şevkle " vapur yemek istiyorum " dedim . Herkes de bir bakışmalar bir gülüşmeler , diyorlar vapur yenmez ,ben de düşünüyorum ki yine almayacaklar o yüzden mazeret buluyorlar .Tutturdum yiyeceğim de yiyeceğim o amcalar satıyordu şöyle güzeldi böyle güzeldi ..  annemler böyle olmayacak deyip bana gerçekte vapurun ne olduğunu gösterdiler . o zaman ikna olmuştum   ama şimdi de yeni bir sorun çıkmıştı gerçekte ben ne yemiştim ve şuan ne yemek istiyordum ,annemlere anlatmaya çalışıyorum vapura benzer ama seyyar satıcıların sattığı öyle anlatıyorum olmuyor böyle anlatıyorum olmuyor    neyse biz vapura baka baka yürümeye devam ediyoruz karşıdan bir çocuk geldi iştee  diye bağırdığımı hatırlıyorum vapur !
Annemler tekrardan gülmeye başlamışlardı ,  Meğersem vapur dediğim şey  kağıt helva' ymış ..
Evet oldukça alakasız ama küçüklük işte üstüne üstlük hayal gücü  de  tavan , iki sevdiğim şeyin adlarını karıştırmışım :) 

O gün öğrenmiştim  kağıttan yapılan gemiler ile kağıt helva   başka vapur başkaymış  ...
Belki de tek ortak yanı masumane çocuk yanlarımız ve dileklerimizdir .
Bizi her daim başka diyarlara götüreceğine inandığımız gemiler ve tatlar..  :)


Çocuk yanınız hiç kaybolmasın ! 





🌼🌼🌼



6 yorum:

  1. Ahahaha süper anı :D Mandalina nerede :p

    YanıtlaSil
  2. Harika bi anı:) mükemmel bir çağrışım,ne güzel di mi çocuk kafası? Ben de "afedersiniz" yerine "fatih" dermişim hapşırdığım zaman galiba "f" harfinin ilginçliğine takıkmışım:))

    Sevgiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahaha seninki de çok tatlıymış :) çocukluk güzel anılarla doludur en kötüsü bile şu zamankilerden iyi ..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...