8 Ocak 2017 Pazar

Sürrealist Bir Gülüştü Benimkisi Tatlı ve Acı




    




      TİKİ


Denizlere karşı seviyorum seni
Kırmızı yumurta gibi yeşil olduğu zaman
Bir düzlüğe götürüyorsun beni
Ellerin bıldırcın gibi yumuşacık
Kadının karnına dayıyorsun beni
Sedef renkli bir zeytine dayarmış gibi
Dengeliyorsun beni
Yatağa yatırıyorsun
Yaşamış olmaya bakarak
Önce ve sonra
Kauçuk gözkapaklarının altında


                                                  ANDRE BRETON

                                                                 (Çev.: Özdemir İnce)


 



 "ölüm düşüncesi, bir süredir bana pek yabancı değil. bizi bekleyen tek şey, çürüme ve sonsuzluğun o tatlımsı kokusu." 

                                              ANDRE BRETON

 

4 yorum:

  1. Güzel şiirler, yazarı daha önce de duydum sanki. Risk alıp çeviri şiir kitabını okumak isterim 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimleri Breton'u yetersiz bulsa da ben daha çok Sürrealizmin temsilcisi olduğu için anlaşılamadığını düşünüyorum yine de kesinlikle alıp okumalısın :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. 2017 de okunacaklar listende görmek isteriz beğenecek misin merak ediyorum :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...