13 Temmuz 2017 Perşembe

Jim Jarmusch// Paterson

Küçük bir kutunun içinde her gün aynı yemeği yiyip aynı suyu içeğinizi ve hiçbir şey yapmayacağınızı söylesem ne yapardınız ? Şüphesiz hepiniz korku dolu gözlerle bana bakar kabul etmezdiniz ama farkında olmadan sizi o kutunun içine hapsetsem ne yapardınız yaşamaya devam ederdiniz çünkü kabul etmekten başka çareniz olmazdı ..

Hepimiz bir kutunun içindeyiz kimilerin kutuları büyük kimilerinin küçük ortak paydamız hepimiz bir şekilde o kutunun içinde yaladığımız anlardan "zevk almaya " çalışıyor oluşumuş .

Evet en son filminde bana göre bunu anlatmaya çalıştı  Jim Jarmush , şiirin modernize olmuş halini senaryo ile nasıl harmanalabileceğini göstermiş bir kibrit çöpünden nasıl büyük bir aşk şiirinin çıkabileceğini ufak bir kıvılcımın nelere mal olabileceğini naif  ve sade bir şekilde izleyiciye göstermiş  .

"Paterson " Son filminin adı Jim Jarmusch 'un  sıradan bir çiftin sıradan bir amerika şehrindeki hayatını  akvaryumdaki balık misali anlatıyor .  Jarmusch severleri oldukça heyecanlandırdı son filmi ben ise ancak izleyebilip yazabildim başrolde Adam Driver  bir otobüs şöforü canlandırıyor onun eşi rolünde ise daha önce iranlı güzel aktris  Gülşifte Ferahani var , filmde en çok hoşuma giden ve yakın bulduğum karakter buydu aslında gördüğü her şeyi boyamaya çalışı deneysel yemekler yapıyordu biraz maymun iştahlıydı ama olsun oldukça eğlenceli bir karakterdi 

Jim Jarmusch  malunuz  olduğu üzere amerikanın bağımsız sinemacılarından coffe and cigarrette filmiyle palma dor'e büyük ödülünü kazanmıştı Cannes 'te seveni  sayanı ayrıdır o yüzde spoiler vermek istemiyorum ama diğer filmleriyle biraz  farklı olduğunu söyleyebilirim ne müziklerini Tom Waits yaptı (tom waits ile bütünleştirmiştim halbusem ) ne neil young ne ıggy pop vardı ne de siyah beyazdı ama güzeldi güzel zamanınızı ayırın ve bu filmi izleyin zaman demişken  ; 

“bize küçükken üç boyut olduğu öğretildi; uzunluk, genişlik ve derinlik... sonra, dördüncü bir boyut daha olduğunu öğrendik; zaman.”


5 yorum:

  1. Çok ilginç bir konusu var hoşuma gitti. İzleyeceğim. Tavsiye için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz ağır gitse de şiirle harmanlanmış olması güzellik katıyor izleyin izleyin bir de hoşgeldiniz :)

      Sil
    2. İzleyeceğim :) Hoş buldum :)

      Sil
  2. jarmuş çok severim yaa bunu izlemedim izliycem saool :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...